Diskuse k článku

Test litých kol na octavii: Některá se doslova rozpadla na kusy

Kola dělají auto, říká se. Na designových osmnáctkách zkrátka vypadá o poznání lépe než na plechových zimních šestnáctkách. Vzhled ovšem není všechno, jde i o bezpečnost. A jak dokazují nezávislé testy německé organizace TÜV SÜD pro Škodu Octavii, u některých neoriginálních ráfků dopadlo právě testování bezpečnosti katastrofálně.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

 0
Jste přihlášen jako


Toto opatření slouží jako ochrana proti webovým robotům.
Při zapnutém javaskriptu se pole vyplní automaticky.

Zbývá 2000 znaků nebo 10 odstavců.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

S40t32a17n60i81s94l45a62v 59N60ý82v68l24t 2614415353

Já mam na škodovce 20 let jedny hliníkáče a ještě se nic nestalo.

0/0
28.5.2019 14:00

L94e43o 46V92á50l19e10k 9864374609325

Předností litých kol oproti lisovaným plechovým je jejich nižší váha a přesnost opracování. To je důležité pro závodní automobily pro nižší neodpruženou hmotu, extrémně nízkoprofilové pneumatiky a možnost větších brzdových třmenů. Jediným důvodem pro obyčejná cestovní auta pro max.povolenou rychlost 130 km/hod je pouze vzhled na jízdní vlastnosti to nemá prakticky žádný vliv, Lapidárně řečeno frajeřina za těžké prachy a jak vidno z testů ještě s rizikem. Ale je to každého vlastní rozhodnutí.

+3/−3
22.5.2019 22:55

J31a60n 73K37r61p28e54c 5246483634802

kdysi jsem si koupil jete BMW s 18" koly. nejak jsem se v tom nestoural jestli to jsou origo nebo ne. pak me jedou vytlacil tahac s navesem v zuzeni na dalnici do takovych tech delicich sloupku. rekl bych ze to je skoro stejny hrbol jako v testu. a kolo prasklo uplne stejne jako na obr. 12 v galerii. samozrejme ze to byla jakasi noname napodobenina. tak jsem je dal do srotu a koupil tehdy designove DOTZ. tuto firtmu jsem nepovazoval za uplne shitozni. prvni vetsi vymol vyustil ve dve sisky. tak jsem je nechal srovnat s tim, ze jsem proste blb a trefil jsem past na mamuty. o par mesicu pozdeji dalsi vymol - nic velkeho, takovych jsem prejel jinym vozem sotvky - a zase dve sisky. tak jsem je dal do srotu a koupil konecne originaly 17" na zimaky a 18" na letni. a byl klid.

+2/0
22.5.2019 21:59

J16a80k79u87b 54N79o45v93á51k 8320823680472

Souhlas, dělám to taky tak, vždy originály, sadu na zimu i na léto, přesto jsem už jeden nechával rovnat a to ani nevím, kde jsem ho vymetl. Zjistil jsem to až při přezouvání. Zadní kolo, vnitřní strana byla na jednom místě opravdu hodně zdeformovaná. Tlak držel a při jízdě jsem nic nepoznal.

0/0
23.5.2019 9:44

P70a86v49e55l 18L70a43š32t29o76v89i48č21k95a 6113615426807

Já mám tvrdé pneumatiky i odpružení a malá kola 14". Také jsem několikrát vymetl díry, kdy auto dostalo pořádnou ránu. Odnášejí to opakovaně kulové čepy, ale Škoda disky jsou naštěstí stále v pořádku. :-)

+1/0
23.5.2019 19:13

M53a79r25t97i52n 50V27e35v40e48r65k73a 8812748524

Nějak jsem čekal, že se z videí něco dozvim. A ono prd. Autorovi asi vypršela pracovní doba, tak to hodil na web a šel domů.

+5/0
22.5.2019 17:49

P12e93t39r 97Č77e33r98m52á83k 9148285469160

Tak na to že originální disk bude kvalitnější než replika nebo bláto z číny asi nikdo nemusel dělat test, ale když už ho někdo dělal tak mohl výsledky pojmout poněkud detailněji a zařadit do testu i značková kola (BBS a pod).

+5/0
22.5.2019 14:43

J11a98n 30K95r98p81e65c 5426163324302

cokoliv od znackovych vyrobcu stejne drahe nebo drazsi bude minimalne stejne kvalitni. tam uz pojde jen o design.

0/0
22.5.2019 21:48

J75a72k42u28b 40N37o89v77á22k 8250213530262

Ale to právě nevíme...

0/0
23.5.2019 9:45

P57e24t44r 47Č78e26r76m56á50k 9458695969410

Dá se to předpokládat, ale i v tom jsou rozdíly - není originál jako originál, kovaný disk bbs s logem audi bude také někde jinde než normální disk od ronalu s logem škodovky.

+2/0
23.5.2019 12:40

P43e52t16r 12B19á82č62a 8115176985215

Kola sice delaji auto, ale u takovych tuctovych kramu jako jsou skodovky je to uplne jedno.

+4/−3
22.5.2019 12:51

M83i40c40h86a70l 32J70a63r29o13š 7284520402295

Tak jasně, u auta jde o to, jestli má dalekonosné ostřikovače.

0/0
22.5.2019 13:14

J72a19k89u86b 33N66o40v19á57k 8740873700222

V podstatě ano, ale i ta škodovka vypadá lépe na origo alu, než na plechu.

+2/0
23.5.2019 9:47

D13a36n 22C85i69b52u22l75k25a 6963739380975

1385 m volného pádu, 190 kg hmotnosti a jenom 2,5 kJ jo? Ono by to i vycházelo, pokud to závaží nepouštíte z bombardéru, ale z výšky 1385 mm ...

+8/0
22.5.2019 12:35

M14a50r34t32i53n 65Š81i44m77e73k 4150364288385

Zveřejněte jména lidí a obchodů, co padělky a napodobeniny prodávají, nic jiného nepomůže

+5/0
22.5.2019 12:28

T97o79m14á27š 11R11e78k58t86o13r 1168544237419

Hmm, tak samo že jsou lepší a horší disky, ale pokud nafrčím s úzkou pneumatikou na rantl tak zničím každej ráfek, jedno jak moc kvalitní, Ty plechový jsou alespoň vyrovnat. No a hned na začátku máte informaci že vstupním testem prošly všechny zkoumané ráfky.....

+1/0
22.5.2019 12:12

J25a31n 83K66r43p67e83c 5956413834692

asi myslite nizkou a ne uzkou. vyrovnat jde i vetsina hlinikovych, pokud nejsou uvnitr dute. nebo prilis pevne, pak praskaji. paradoxne se daleko lepe rovnaji disky z horsich materialu.

+2/0
22.5.2019 22:08

M61a51r83t14i56n 18P67l67z51á42k 2267389928664

Vstupní test je ale tak mírným že jím projde i ráfek, z něhož odpadne maximálně čtvrtina obvodu. Nevím, jak vy, ale takový ráfek bych já nechtěl.

0/0
23.5.2019 12:10

S82t84a72n35i12s48l85a31v 24N59o80v41o31t65n66ý 2863246749569

A možná by to chtělo porovnat i disky se stejným označením

0/0
22.5.2019 11:54

S19t43a42n37i25s69l74a22v 86N40o56v51o95t80n28ý 2563456699459

A já myslel, že je to test na disky a ono je to teklama na předražené "originál" disky.

+5/0
22.5.2019 11:52

A59n51t48o95n84í95n 89S80e60b57e34r19a 7153118670289

Jeslti se mi někdy podařilo ohnout ráfek, tak to byl plecháč. Litáky zásadně jen odírám o chodníky.

+2/−1
22.5.2019 11:32

M54a95r53e25k 82J15a67n67e74č77k89a 1457816783271

To jsem viděl asi jednou a už celkem dávno, když si známej nevšiml celkem hluboce vyfrézované vozovky a se svou zánovní O I to v rychlosti přejel. Tak všechny liťáky sice mírně, ale přece prohlé. Asi v té době škodovácká druhovýroba :-P

Jinak pro ženy likvidovat liťáky není určitě problém. Už jsem musel na autě od svojí polovičky dva ze čtyř origo litých kol nechat za tu dobu opravovat (uštíplej kousíček límce) po rychlém přejetí hlubšího výmolu. Všechny disky origo Škoda. Nicméně ovalitost zatím vždy bez problémů. A to odírání povrchu liťáků o obrubníky je u žen již naprostá klasika. Nicméně lze je za solidní cenu nechat profesionálně při té opravě rovnou i potmelit a přestříkat, takže vypadají zase jako nové, než se líznou s dalším obrubníkem. Od té doby vím, že pro ženy jedině plecháče a nejlépe i bez poklic a nebo ideálně auto, kde je profil pneu vyšší než je norma pro obrubníky, ale tady zase hrozí boční proražení pneumatiky. Stejné zkušenosti mají v rodinách i kamarádi :-)

+3/0
22.5.2019 14:50

L70e12o27š 84S75ý57k84o17r28a 3208688177925

Tak pouštět 190 kilo z výšky skoro jeden a půl kilometru je slušný bombardování.

+5/0
22.5.2019 11:29
Foto

P42e43t12r 36Š23r74a60i88e70r 9903552232697

Ajé, jak jsem čekal, zase jsme podle diskuse my Češi chytřejší, než zbytek lidstva, natožpak než nějací lúzři ze Škodovky či z Technischer Überwachungs-Verein ;-D;-D;-D

+3/−2
22.5.2019 11:26

M68a77r23e93k 71S94y83s98e49l 2111862896976

Článek dlouhej jak tyden před vyplatou, takový strašení neskodovackyma kolama, že z toho snad neusnu i když teď auto ani nemám, a omilane kolo na půlky nikde... Hmm...

+2/−3
22.5.2019 11:00

J21a60n 63K20r22p55e90c 5916173854172

obr. 12 ve fotogalerii

0/0
22.5.2019 22:02

M97a89r67e19k 58S91y87s32e23l 2801732846676

Hm, ja si pojem "na půlky" predstavuju asi trochu jinak, než že se ráfek prolomil v půlce mezi paprsky...

0/0
23.5.2019 0:10

J26a33n 78K18r80p80e79c 5916233674822

je praskly po obvode, na dve poloviny. drzi ho u pohromade jen pneumatika. vzdyt je to uplne jasne videt...

0/0
23.5.2019 0:18

M67a80r84e82k 56S33y12s59e29l 2311162486806

Ah, tak to pardon, už to vidím. Nevím jak na PC, ale v telefonu se ty fotky řadí nějak divně.

Přéčinó bela (pravděpodobně) chebná elektrónka é třenáct... Týmto se omlóvám...

+2/0
23.5.2019 0:32

J13a35n 63K43r69p66e29c 5136783824392

na to bacha, kazdy vi ze Ecka jsou fuj!

0/0
23.5.2019 0:44

M30a42r33e18k 48S14y32s25e43l 2431162976726

Náhodou, některý jsou i zdravý.

Ovšem ta elektrónka asi stála za starou bačkoru...

0/0
23.5.2019 1:00

P65e26t74r 98S70t58e13j81s62k22a88l 3779118964616

Zase reklama na Skoda a TUV. Vsichni dalsi vyrobci jsou oznaceni jako druhovyroba a nevime kteri to jsou a kteri v testu nejsou a z jakeho duvodu. Takze TUV doporucuje kopovat original Skoda a nekupovat vubec zadnou druhovyrobu. A rekl bych, ze na "druhovyrobe" jezdi 60% aut. Pritom ty originaly dela nektery z tech druhovyrobcu treba Ronal. Mozna tam byl, mozna ne. Kdo vi ?

+15/−1
22.5.2019 10:07

J91i35n59d59ř41i79c60h 40Š89k67o52p30e58k 4495311160135

Druhovýroba není problém, pokud je to stejná kvalita jako prvovýroba, jen bez log automobilky.

Čína a další rozvojové státy ale neprodukují druhovýrobu. To jsou neoriginální díly bez záruky funkčnosti a kompatibility, čemuž odpovídá i cena

+7/0
22.5.2019 10:59

P64e15t40r 87S14t17e23j11s80k42a68l 3499978584886

Zalezi jaka Cina, ta maji taky original VW/Skoda disky pro tamni vyroby a dela to pro nejaky druhovyrobce.. Samozrejme to nebudou disky za 800Kc vcetne dopravy do EU.

0/0
22.5.2019 11:04

J71i51n64d12ř52i47c54h 51Š17k75o52p92e66k 4935961510745

ano, ale tahle kvalita v ČR dostupná není.

+1/0
22.5.2019 11:13

M18a81r64t10i25n 28Š33i85m60e11k 4520174188755

Tento test není asi úplně zaměřen proti Ronalu, BBS, DOTZ atd. Řekl bych, že je to hodně proti šmejdu z Číny, ale jak píši, pokud nezveřejní jména prodejců, co ten šmejd prodávají, tak je takový test k ničemu

0/0
22.5.2019 12:31

P87e24t15r 75S16t41e55j63s20k97a21l 3429458384986

Videl jse tam jednim ockem Dezent a dalsi nem. vyrobce a nikdo z nich nema plny pocet, jenom Skoda.

0/0
22.5.2019 12:35

V41l45a80d26i49m25í22r 96K87r29á44l 4553356640322

jo hoši děláte to dobře, test plecháčů by dopadl pro Škodu auto opačně, prostě takhle se hasí průšvih, nemluvit o tom co máme nejhorší ale co je relativně kvalitní za pořádný příplatek. Připlaťte si za liťáky, na našich originálních plecháčích se možná trochu zabijete

0/0
22.5.2019 9:54

K49a74r11o43l95í38n56a 95K85r19o38f78t 2828335633441

Ona má škodovka už i litáky? Já myslela, že u škodovky se dá připlatit jen za přední stěrač a gumové koberečky.

+8/−11
22.5.2019 9:13

M11a83r69i48a13n 63K87r73a30l 6624592814367

Tak precejenom od roku 1995 už pár let uběhlo.

0/0
22.5.2019 9:42

M40i40c21h66a80l 51M25e55č36i10a29r 1570220269815

a to je chyba.. konkrétne u Octavie sa pripláca za zadný stierač a to konkrétne 2700kč aj u výbavy L&K v hodnote cez 830tis.. 8-o

+5/−1
22.5.2019 9:42

A47n41t51o57n83í64n 55S81e14b12e72r67a 7483698120839

Protože u liftbacku je dobré dát lidem vybrat jestli ho chtějí nebo ne. Některým se tam ten střerač v zadu nelíbí a nechtějí ho tam.

+5/0
22.5.2019 11:28

J71i74ř53í 70S62e12h77n62a74l 6515288292456

Presne tak. Mam liftback bez zadniho sterace ne proto ze bych chtel usetrit par kacek, ale ze proste tam nepatri a navic ani neni potreba. Dalo dost prace se mu v konfiguraci vyhnout a musel jsem kvuli tomu ozelet parkovaci kameru. Ale i za to mi to stalo.

0/0
22.5.2019 13:24

A38n96t55o79n32í27n 47S57e56b18e68r91a 7703198810199

Viz článek:

https://www.smucler.cz/blog/zadni-sterace-proc-nekde-chybi/

+2/0
22.5.2019 11:30

D75u70š83a72n 97P51e94š47e74k 3635289954220

Zadní stěrač se standardně na auto s karosérií tvarované jako sedan (i když je to vlastně liftback) nedává, to byste mohl vědět.

Historicky ani esteticky tam prostě nepatří.

Pokud ho tam přesto někdo chce, od toho je ten příplatek.

+2/0
22.5.2019 11:32
Foto

I60v38a84n 32K64o66p54t25a 5587792761407

Protoze j liftbacku je naprosto zbytečný. Ale kdyz pO něm toužíte, rádi na vás vydělají. Combi ho má v základní výbavě.

+2/0
22.5.2019 12:30

K74a88r65o77l10í77n38a 79K21r79o13f52t 2658265423831

Koukám, že mínuskáři nepochopili:)) To co je běžné u jiných značek se musí u škodovky těžce připlácet...

+1/0
22.5.2019 9:53
Foto

I94v50a47n 93K81o89p12t91a 5197212921777

No alespoň nemusím mít kožené sedačky či automatické sterace protoze jsem chtěl třeba adaptivní tempomat. Proste připlatíme za jednu dvě věci 30.000 a ne za paket vyšší výbavy 100.000 Nakonec rozdíl v ceně celkem zanedbatelný. Konkurence proste nedovoluje nějaké predrazeni.

+2/0
22.5.2019 14:52

J16a29n 20P91r83i93b69y71l 5830665707207

Naopak. U Skodovky si musite priplatit za vse. U zebraka Rapida se jeden cas platilo i za zamykaci vicko nadrze.

Naopak koberecky si musi clovek koupit casto. Videl jsem to i u Fiatu, Opelu a ani VW me je nedalo do auta za pul milionu.

0/0
22.5.2019 10:17

J62í78ř79í 75N43o43v84o70t83n63ý 2232655704659

Moc dlouhy clanek

0/0
22.5.2019 9:04

Premium

Havel byl z jiného těsta, vzpomíná v rozhovoru exprezident Klaus

Jeden z hlavních aktérů polistopadového vývoje Václav Klaus starší hovořil pro LN o nepochopení kuponové privatizace i...

Premium

Deset dní a Slavia mohla zmizet. Miliardář Šimáně exkluzivně vypráví

Jiří Šimáně, jeden z nejbohatších Čechů, koupil před pěti lety zadluženou Slavii. Klub nad propastí. Ta stejná Slavia,...

Premium

Sex je snadno dostupný, ale nevěra ještě není důvod k rozchodu

Tolerance je podle něj jen povýšenecký postoj k druhému a vytváří korupční prostředí, proto do partnerských ani jiných...

Najdete na iDNES.cz