Diskuse k článku

Nákupem auta placení teprve začíná a peníze se kutálí, i když nejezdíte

Kolik vlastně ten komfort mít před domem nebo v garáži auto stojí? Leasingové firmy na to mají celá oddělení. I vy si to můžete zkusit aspoň přibližně spočítat. Bylo by hloupé schrastit peníze na honosné auto snů a v zimě nejezdit, protože nezbude na nové gumy.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J16a94n 61D63l12o58u23h10ý 7654249190339

Mne se jenom libi, jak to ti ekonomove umeji pekne spocitat. Chapu ty firemni TCO, firma to auto VZDY v urcity okamzik streli. Ja ale jako soukroma osoba (asi jsem jeden z mala) si vsechny koupene auta proste nechava. Ty co mam jen z nostalgie v zime samozrejme nejezdi, ale krom pov. ruceni nejak nechapu, kam by mi realne penize nekam mely utikat, kdyz auta stoji v garazi ;-D. Ja do nakladu jako fyzicka osoba nepocitam porizovaci cenu vozu (prave protoze si to auto stejne necham na vzdy), ale rocni servisni naklady. Ty v urcitem roce stari zacnou rust a pak po par letech to opet klesa, ale nikdy jsem se u zadne auta v kritickem veku nedostal pres 1 tisic korun / mesic. Jinak receno, kazde auto pri najeti urciteho poctu tisicu km (vetsinou okolo 150 az 200 tisic) zacnou stoupat rocni servisni naklady. Ale po opraveni vsech klicovych komponent to opet klesne zpet na puvodni cisla. Vetsina lidi se ale presne v tomhle okamziku auta zbavuje... A pak chudak ten, kdo to koupi v bazaru ;-D;-D

24.8.2017 12:43

M94i40c20h26a22l 92N73a31j42m18a61n 7559923696400

A to je právě ta chyba. Do celkových provozních nákladů musíte právě započítat pořizovací cenu. A je zcela vedlejší, jestli auto za 3 roky prodáte, nebo ho máte 20 let a pak ho šoupnete na vrakoviště.

24.8.2017 17:38

P53a40v90e78l 69K83u18b80i91š81t70a 7916964952610

Jj, když jsem si vybíral nové auto, tak jsem si to nějak podobně vyhodnotil :-) a koupil si Mercedes.

24.8.2017 0:29

P25a42v77e91l 96S23t98a60v33j92a37n33í28k 6728865987171

Olej jsem vždycky měnil po 10 tisících, protože ve městě dostává auto trochu víc zabrat. Řešit neustále spotřebu, to nechápu. Soukromá auta stejně nenajedou víc jak 15 tisíc kilometrů (to ještě přeháním), tak jsou náklady na pohonné hmoty zlomkem toho, co se dá platit v servise. Jestli auto žere 7 litrů nebo 11 litrů tak to tisícovka měsíčně. To má smysl sledovat? A že na povinným ručení se nedostanu pod 5 tisíc, to už jsem si zvykl.

23.8.2017 23:23
Foto

V18i87t 81C56h34a33l39u63p20a 5322387342406

Že se na povinným ručení nedostanete po 5 tis.? Nechápu. Já mám na větším autě (1,8, 140 kW) cca 3 tis. ročně na druhém menším (1,2 44 kW) cca 1600 Kč ročně....To bouráte a nemáte bonus?

24.8.2017 8:18

J32i80ř33í 46S55c46h23w25a77c43h 8398404398556

nejspíš bude mít něco mnohem většího ;-)

24.8.2017 11:13

J75a56n 83D62l28o93u70h84ý 7874189780689

To jsou nova auta? Nebo jeta? Kde bydlite? atd. Na blbe Felicii udela jenom bydliste rozdil klidne i 1000kc ;-D.

24.8.2017 12:32
Foto

V17i53t 62C42h13a76l31u97p61a 5152527932366

Havířov. Samozřejmě, že stará. I když to 1,8 má 5 let. Musíte využít epojisteni.cz, nebo klik.cz, a nebrat jen ČP, Generali, atd...

25.8.2017 6:06

J40a62k93u92b 19S48e27k93e93r82a 6866630486755

A to neni epojisteni jeste nejlevnejsi. Ja kdybych nebydlel v nejdrazsi kategorii nesta, tak mi snad za povko plati pojistovna

26.8.2017 20:42

J15i46ř60í 95V45a37l76o76u15š71e25k 9100363625174

Ještě ke spotřebě. Loni jsem v USA na západním pobřeží s rodinným SUV pro 7 lidí měl dlouhodobou spotřebu 8,3L(10tis. km). Automat, motor 3,6, 310HP(228kw), bez turba, tzn. větší spolehlivost. Když tu pak někdo níže píše o spotřebě 6-7l při 81-110kw, tak je to docela úsměvné.

23.8.2017 23:14

J56i24ř51í 40S67c91h62w18a89c94h 8978394518236

tak úsměvné je to, že sice operujete s výkonem 228 kW, ale během té cesty jste určitě nevyužil ani 100 kW. Tím autem jste jezdil maximálně 80 a ve městě asi vůbec....

A celou cestu jste pojal jako economy run.

Computer podměřoval tak o 2 litry, nebo jste zapomněl přičíst jedno či dvě tankování nebo jste při výpočtu zaměnil galony a litry....

Někde se stala chyba, takže suma sumárum vám tu spotřebu vůbec nevěřím....;-)

24.8.2017 0:19

J58i78ř55í 48V38a55l92o25u53š55e58k 9970633845884

No, hlavně úsměvné je to, že teoretizujete a jen si něco myslíte. Tipuji, že zkušenost je nula. Z toho pak uděláte závěr, který se Vám hodí.

Hlavně jsem doteď nevěděl, že se spotřeba počítá podle využití kw....

Nevím, kde máte zkušenosti z půjčováním aut, ale většinou je to ve městě. Takže jsme první 3 dny jezdili jen po LA. Spotřeba cca 11L. Při cestování mezi městy/státy/parky jsem vždy jel o cca 10-15mil/hod více než bylo povoleno, jinak byl člověk nejpomalejší, což skoro (dle státu) je jako u nás. Spotřebu jsem počítal dle tankování (palubní pc se lišil jen od desetiny). Když byla možnost, tak jsem rád využíval plného výkonu při předjíždění apod. Závěrečné 2 nádrže projela přítelkyně se spotřebou do 7,5L(dodržova8la limity). Takže asi tak praxe. Minulé roky jsme měli Full SUV/Pickupy V8 a tam je to samozřejmě jinde. Toyota Tundra 5.7 15l+, Cadillac Escalade 6,2 18l+, apod. Ale taky je to jiná jizda. Při přepočítání ceny za litr benzínu je V6 spotřeba ukradená, u V8 jako tady u dieselového V6 v SUV...

24.8.2017 3:21

J31i93ř48í 90S40c85h35w72a22c17h 8178224828526

Můj úsměv hlavně vyvolalo to vaše spojení spotřeby 8,5/100 s výkonem 228kW a její následné porovnání se spotřebou slabších motorů (navíc při provozu v evropských podmínkách)

Spotřeba se "nepočítá" podle využití kW, ta prostě "nastane" podle toho jaký výkon, tedy kolik kW je od motoru požadováno a ten je dán buď jízdními odpory, které jsou silně závislé hmotnosti a aerodynamickém odporu (u SUV není malý), tedy i na rychlosti. Ale také na dynamice každého zrychlení, jak se říká na tíze nohy na pedálu plynu.

Při jízdě stálou rychlostí 90 km/hod je od motoru zapotřebí nějakých 10-15 kW výkonu, takže je úplně jedno jestli jestli má motor 110 nebo 200kW, spotřeba ve stejném autě s těmito motory bude cca stejná.

Sice už vím čím jste jezdil předtím, ale bohužel z vašich informací jsem se stále nedozvěděl, co to vlastně bylo za auto vloni. Nebyl to nakonec nějaký hybrid? To by vše vysvětlovalo. A vlastně ani nevím jakou rychlostí jste tam jezdili (ten váš údaj +10/15 nad limit je naprosto k ničemu)

Je rozdíl porovnávat spotřebu při přejezdu v USA, kdy několik desítek minut není potřeba měnit rychlost, se spotřebou na české okresce, kdy se každé dva kilometry brzdí na 50 a znovu zrychluje, nebo na dálnici se neustále mění rychlost kvůli hustotě provozu.

Já jen vím, že v Evropě auta s benzínovým šestiválcem se dlouhodobě s cca třetinovým nájezdem po městě a s dálnicemi 150 tacho) při občasném využívání plného výkonu motoru, pod 10/100 moc nedostávají. A to mluvím o normálním sedanu nebo kombíku. V případě SUV jsou rádi, když se dostanou pod 11(a když se jim opravdu šlape za krk není problém se dostat nad 15 l/100)

A když k tomu přidám ty vámi uváděné spotřeby V8, které jsou opravdu 15-18 l/100 tak o to víc bijí do očí ty vaše čísla, ještě jednou:

V8: 15-18 l/100,

V6: 8,5 l/100 v SUV!

Jane Konvalinko, za kolik teď dlouhodobě jezdiš s tím svým V6 nízkým kombíkem?

24.8.2017 10:47

J16i49ř39í 46V35a90l22o45u53š86e34k 9610633975964

Gratuluji ke slohové práci. Furt mi nejde do hlavy, proč sem taháte, na jaký výkon auto jede... Využívá výkon, který je v dané situaci potřeba a zbývá mu výkonová rezerva. Každý stát má jiné rychlostní limity. Takže kde je 70, tak jsem jel 80-85 apod.... Limit nedodržoval skoro nikdo. Některé přesuny byly opravdu několik set km po rovině, ale za to přece nemůžu, že u nás to tak není. I se spotřebou 10l v našich podmínkách je to pořád velký rozdíl ve výkonu a spotřebě těch malých motorů. Vy jste jen teoretik, zkušenosti žádné. Já těmi auty jezdím, tak můžů srovnávat. A u těch V8 snad chápete velikost auta, hmotnost, odpor apod...Taky člověk hrozně rád poslouchá ten hukot V8 při akceleraci.

Tahle diskuze mi připomíná, jak jsem před pár lety napsal pod článek o Octavii II, že dle mě není extra spolehlivá, protože jsem ji měl od novoty a několikrát mě odtahovali do servisu, kvůli poruše. Našlo se několik odborníků, kteří tvrdili, že si vymýšlím. Ale já narozdíl od nich ty odtahovky volal. Stejně jako ve statech těmi auty jezdil, tankoval a měřil spotřebu.....

31.8.2017 23:49

J84i19ř93í 98S32c10h73w13a90c60h 8828724528816

Vidím, že debata je naprosto zbytečná protože:

0. Stále nevím co to bylo za auto

1. Nechápete proč do toho tahám výkon, jaký je pro jízdu rychlostí 80 km za hodinu potřeba (rozhodně k tomu není potřeba 200 kW)

2. netušíte proč je pro spotřebu důležité, jak rychle jste tam jezdil (to, že jste překračovali předpisy je mi opravdu u zádele)

3. nikde jsem vám nedával za vinu, že můžete za to jak silnice v USA vypadají.

4. protože nechápete, že to jak ty silnice v USA vypadají a jak rychle se po nic jezdí, dost ovlivňuje spotřebu auta a proto je nesmysl srovnávat spotřebu s Evropou, kde se často mění rychlost a dost často se jezdí i rychleji .

Takže závěrem to shrnu: ano tu spotřebu vám věřím a měl jsem pravdu v tom, že ta vaše jízda byla na evropské poměry něco jako economy run podle NEDC, stálá na evropské poměry nízká rychlost, minimum zrychlování (těch pár přejíždění na 10000km v tom nehraje vůbec žádnou roli), vliv města vzhledem k ujeté vzdálenosti naprosto minimální.

Tady v Evropě by to auto opravdu mělo spotřebu minimálně 10 litrů, ale vy si vůbec neuvědomujete, že oproti 6 litrům je to nárůst o 66%! A přitom jste v cíli ÚPLNĚ STEJNĚ RYCHLE jako to auto se 110kW!!! A tech 220kW vám bylo naprosto k ničemu! ;-D;-D;-D

Ano musím znovu opakovat po vás: je to docela úsměvné.

1.9.2017 0:35

J36a31n 47D79l42o11u48h18ý 7674269580979

Sestivalce i ty i evrope jezdi od 8 litru vyse. Jedinej kompjutr, kterej podmeruje byl ten, kterej je v Octavii II. Mozna to byla chyba toho konkretniho vozu, co ja vim... Mel jsem to jenom pujceny. U jinych vozu jsem se nikdy nesetkal s tim, ze by spotreba byla jina. Rozdil max 1 deci R^

24.8.2017 12:36

J18i58ř93í 13S16c34h71w74a25c31h 8978284828306

To je takové to pěkné tvrzení "OD", spotřeba šestiválce OD 8 litrů, cena auta OD 199 900.-....;-)

Ano najde se pár exotů co dokážou s benzínovým šetiválcem (starším, tedy lehkým a nízkým autem) nějakou optimálně vybranou cestu zvládnout za 8 (mimo město samozřejmě), ale přitom budou zdržovat i Octavii s litrovým tříhrnkem (která stejnou trasu ve stejně pomalém tempu zvládne pod 6). Rozhodně se nebudeme, bavit o tom, že je výkon šestiválce nějak využíván. Ale rozhodně nepůjde udržet takovou spotřebu dlouhodobě a navíc ve velkém SUV pro 7 lidí v dlouhodobém provozu tedy s pojíždkami v městě nebo s jízdami na dálnici při tacho 150.

https://www.spritmonitor.de/de/uebersicht/50-Volkswagen/456-Passat.html?fueltype=2&vehicletype=1&constyear_s=2005&constyear_e=2010&power_s=249&power_e=260&powerunit=2

https://www.spritmonitor.de/de/uebersicht/6-BMW/38-5er.html?fueltype=2&vehicletype=1&constyear_s=2005&constyear_e=2014&power_s=250&power_e=270&powerunit=2

24.8.2017 15:16

K15a75r36e54l 74B18a48r91t70á60k 3129243822656

Copak je to za motor v rodinném SUV - 3,6l - 310 HP bez turba? To by mne fakt zajímalo.

26.8.2017 17:36

J94i45ř10í 35V81a72l12o64u54š96e56k 9760483805174

Motor pentastar, 3,6 V6, různé výkonové varianty 280-310(305)HP. Vyrábí se už x let, takže nic nového.

31.8.2017 23:25

J20i10ř49í 61V58a80l42o41u41š70e83k 9880683655324

Měnit olej po 30tis. může jen zaměstnanec s firemním autem nebo ten, kdo svoje auto nemá rád. Zatím není olej (a jistě ne nějaký long life), který by bez problémů 30tis. zvládnul. Měnit po cca 15tis. u normálního auta, sportovní samozřejmě má kratší interval.

23.8.2017 23:09

M52a13r20t88i18n 29K84a96r92á11s56e13k 9218803578288

No u sveho menim co 15-20, ale na firemnich se jede striktne dle palubniho pocitace, a ten v 95% pripadu posila po 30 tkm, nejsme firma co by se aut zbavovala po par letech, a nejak nepozorujeme ze by ten interval zpusoboval nejake problem (auta maji bezne najzdy pres 300 tkm)...

25.8.2017 14:38

M41a10r21e62k 49W12o73l30f 3169247124682

Dojizdel jsem do prace 50 km tam 50 zpet skoro rok, tak jsem si na to koupil diesel s tim jak usetrim. Chyba lavky, co jsem usetril na palivu jsem utratil 2x kdyz odesly vstrikovace, nez abych se s tim babral a sypal do toho penize radsi jsem to se ztratou prodal a vratil se k atmosferickymu benzinu. Mozna zaplatim o neco malo vic u benzinky, ale je to daleko jednodussi, spoustu veci si na tom udelam sam a ve vysledku to vyjde levneji nez diesel. Pokud ma nekdo opacnou zkusenost tak mu to neberu, me uz diesel nesmi pres prah garaze. Zlate japonske benziny!

23.8.2017 23:02

V92á20c88l22a94v 87F73e14r72e38š 9900972909240

Ford?

23.8.2017 23:27

J51a68n 56D33l39o30u59h23ý 7644579680549

Jezdim takhle jiz nekolik let 100km denne. Vsadil jsem na atmosferu s LPG. Funguje to naprosto bezchybne, motor slape, LPG system slape. Nakroutil jsem uz na jednom z aut jiz 200 tisic a zadnej problem.R^ Kolega si takhle poridil presne diesel a v 180 tisicich vstiky,EGR,DPF. Sumasumarum opravy za 80 tisic ;-D A to se vyplati.;-D

24.8.2017 12:49

K68a12r11e45l 67B12a14r81t37á98k 3909673892266

Svatá pravda. Jen to není tzv. všeobecný stádní názor.

26.8.2017 17:40

M92a83r23e67k 71N29e63t58o86l32i61c58k90ý 6724480428

Já mám dvě. Jezdím tím, co právě nestojí v servisu :-P

23.8.2017 22:58

J96a33k63u36b 43S14e11k71e91r33a 6956850416235

"Pokud potřebujete auto k práci, soustřeďte se také například na dostupnost servisu a dalších služeb".

Tak proto jezdi znamy se sluzebni skodovkou 200km do smluvniho servisu nposled na vymnenu loziska. To je ta vyhoda :)

23.8.2017 21:48

J69i65ř64í 48S13c66h38w51a89c95h 8348144538236

to bydlí někde na Sibiři?

23.8.2017 22:24

J23a16k52u23b 19S88e65k92e44r36a 6896590786215

Logika tvrzeni v clanku by tomu odpovidala.

26.8.2017 20:59

J95a78k95u67b 71S55e18k91e92r35a 6336440756675

Maji to proste na nejaky operak a smluvni servis je v hl. meste stredoceskeho kraje, tak musi tam. Nechapu, ale to je jejich problem :)

26.8.2017 21:01

P80e73t39r 18H10o57r57á78k 1269533729314

Ať jezdím, jak jezdím, tak mne kilometr stojí minimálně čtyři koruny.

23.8.2017 19:02

M34i13c72h30a22l 23N16a59j39m92a26n 7389463806670

Přesně, minulá dvě auta jezdila kolem těch 4kč/km. U posledního jsem se dostal na 3,7 kč/km, ale tam to zkreslilo to, že jsem ho prodal o 50 tis. výhodněji než jsem počítal a než jsou obvyklé ceny.

23.8.2017 19:05

R15o24b59e86r84t 54M88a34t62u61l59a 8507789636475

Já si radši koupím 4 roky staré se 100k km za 1/4 původní ceny a zbytek peněz utratím jinak. Samozřejmě existuje pár aut, která je lepší koupit jako nová, protože i ikdyž už je několik let staré tak se cena moc nesnížila, ale každý ať si to dělá jak uzná za vhodné a někdo ty ojetiny vytvářet musí:-P

23.8.2017 15:05

M10i78c24h98a33l 83N87a29j15m21a30n 7689183516790

Jaké solidní auto má čtvrtinovou cenu po čtyřech letech provozu?

Ano jsou taková auta, ale jsou to střepy se čtvrtmilionem kilometrů na hrbu.

23.8.2017 15:09

J23i79ř63í 75S89c73h12w92a84c45h 8788244478666

Robert asi myslel auto podle "dodaných papírů"

Ve skutečnosti to auto má 10 let a 350 000 km před stočením.....;-)

23.8.2017 15:27

R59o63b65e79r75t 54M26a58t31u81l43a 8317359396815

No, když si někdo koupí auto, které už mělo podle roku výroby a při obměně modelů vypadat spíše jak další generace a možná i FL tak by mu měla být zabavena občanka pro blbost

23.8.2017 15:36

R73o33b29e26r21t 81M46a70t25u86l57a 8357769306235

Půl mega vs 2 mega je 1/4 akorát nevím jestli je pro vás dostatečně solidní;-D

https://www.autoscout24.de/angebote/bmw-530-d-touring-258-cv-navigatore-pro-bi-xenon-unipro-diesel-grau-61d50257-21dc-5635-e053-e350040a65e9?cldtidx=1

23.8.2017 15:32

M86i14c73h81a48l 60N66a13j37m75a34n 7959303416930

Uznávám, našel jste jedno auto u kterého to odpovídá. Ale není to zrovna tuctové auto, které by někdo v čr kupoval.

23.8.2017 15:42

R55o52b75e62r12t 70M55a93t31u55l77a 8277939646885

já jsem, ale nepsal, že to je běžné auto. To, že je u nás běžné auto 10 let stará oktávka za polovinu původní ceny není můj problém...

23.8.2017 16:08

J96i89ř81í 10S67c56h26w61a56c43h 8238664268876

nové 530d touring u nás začínají na 1.330 000 bez DPH, to je dvou milionů hodně daleko (v detailech kolem výbavy to zkoumat nehodlám)

23.8.2017 15:47

R44o56b49e49r82t 91M11a81t10u67l20a 8257589796605

no tak si k tomu připočtěte DPH a dorovnejte výbavu...

23.8.2017 16:10

V92í81ť49a 18K71r86u37t15i48š 1400354985357

A je samozřejmě nutné věřit kilometrům , protože stejně jako každé jine auto z Itálie na prodej má jako ta ostatní bez rozdílu stáří a stavu na tachometru něco mezi 80 - 120tkm.

23.8.2017 17:42

J24i15ř68í 57S87e76h42n20a31l 6765548812956

Jo, to jsem se taky chtel zeptat, jak na tu dalku pozna kolik to ma najeto a z kolika aut je to postaveny :-)

23.8.2017 18:06

P95e18t80r 42H56o40r67á81k 1959503419264

A pak odečti slevu.

23.8.2017 18:59

P17e25t57r 29H43o11r52á66k 1119563859614

Předpokládám, že bez prodejní slevy, která může být klidně dvě stě tisíc.

23.8.2017 18:59

P51a67v69e12l 27J81e60ř71á63b89e89k 7411962664967

Dacie - a jedno která.

Po čtyřech letech má už novou karoserii, nové sedačky, motor, převodovku , ale ještě původní znak.

23.8.2017 19:27

J77a68n 66V41o19n28d25r70á68č27e61k 4112428529388

Tak to dost přitlačte. Nějakých 160 tis. mi nabízeli slevu na Passata v třetinové hodnotě.

23.8.2017 22:17

J39a93n 60V94o80n15d71r97á78č77e67k 4792548539348

To mělo být na pana Horáka,:-/

23.8.2017 22:19

M67a87r46e43k 55M87a42l88ý 1532518321510

Pokud máte na mysli min. vyšší střední třídu (hodně dobře vybavenou) nebo luxusní auta, tak můžete mít pravdu, v nějakých specifických případech. Ale zase je velký předpoklad, že takové auto nebude mít najeto 100k, ale víc.

Myslím, že u běžné střední třídy se dá dostat za 4 roky na půlku ceny nového.

23.8.2017 16:07

A97n42t10o30n59í39n 20S61v60o46b45o70d25a 3714953689622

1/3 u škodovky se 190 000 km, čím dražší auto, tím větší procentní ztráta

23.8.2017 23:10

Najdete na iDNES.cz