Do Boleslavi dorazí denně 200 kamionů s 28 tisíci autodíly. S uložením tolika věcí pomáhá umělá inteligence.
Autor: Škoda Auto
V gigantickém skladu Škody Auto v Řepově u Mladé Boleslavi vládne chaos a funguje to perfektně. V tom řízeném nepořádku se pomoci speciálního softwaru i moderních technologií.
Autor: Škoda Auto
Dvaačtyřicet metrů vysoký sklad náhradních dílů Škody je dominantou východního okraje Mladé Boleslavi.
Autor: Škoda Auto
Největší sklad originálních dílů v České republice byl letos na jaře rozšířen, automobilka do jeho rozšíření investovala zhruba 22,5 milionu eur (asi 562 mil. korun).
Autor: Škoda Auto
Centrální mozek pracuje se statistikami, které vyhodnocuje a podle toho optimalizuje složení dílů ve skladu, pracuje se sezonností, radí a doporučuje. Probíhá permanentní optimalizace skladových míst a zásob.
Autor: Škoda Auto
Areál Škoda Parts Centra má plochu 180 000 metrů čtverečních. Jen skladovací plochy nyní zabírají více než 105 000 metrů čtverečních, což odpovídá rozloze přibližně 13 fotbalových hřišť.
Autor: Škoda Auto
Denně odjede ze skladů v průměru 130 nákladních aut s díly a příslušenstvím.
Autor: Škoda Auto
Díly objednané do 18:00 se k dealerovi dostanou do rána následujícího dne. Zakázky pro velké evropské země jsou odbaveny do 24 hodin, pro ostatní země nejpozději do osmi dnů a do zámoří do 15 dnů.
Autor: Škoda Auto
Celkem je ve skladu vice než 13 milionů kusů zboží značek koncernu Volkswagen, kromě Škody a VW se ze skladu expedují také náhradní díly pro značky Seat nebo Audi a užitkové vozy Volkswagenu.
Autor: Škoda Auto
Sklad náhradních dílů v Řepově u Mladé Boleslavi
Autor: Škoda Auto
Vysokozdvižné vozíky jezdí na elektřinu. Některé se nabíjejí z ližiny u regálu, ostatní mění akumulátory za další průběžně nabíjené. Denně napracují přes tisíc motohodin.
Autor: Škoda Auto
Každý den přijede do Řepova 200 kamionů, které dohromady navezou kolem 28 000 položek. Na příjmu se v jednotlivých halách denně schází díly od celkem 1 944 dodavatelů z České republiky a dalších 44 zemí.
Autor: Škoda Auto
Sklad náhradních dílů v Řepově u Mladé Boleslavi
Autor: Škoda Auto
Aby nedošlo k záměnám, využívá se systém „put-to-light a pick-by-light“: nad příslušnou paletou ze skladu se rozsvítí zelené světlo - operátor z ní odebere díl, zády má vysklaďnovací palety. Na tu, nad kterou se rozsvítí zelená, díl přeloží.
Autor: Škoda Auto
Sklad náhradních dílů v Řepově u Mladé Boleslavi
Autor: Škoda Auto
Palety s materiálem jsou ve výškovém skladu uskladněny na speciálních podlážkách.
Autor: Škoda Auto
Nejčastěji expedovaným dílem je stěrač, v závěsu za ním je znak s logem Škody a halogenový světlomet, následují blatníky a zadní lampy.
Autor: Škoda Auto
Škoda podle normy koncernu Volkswagen musí držet díly na skladě 15 let po ukončení výroby modelu, protože v tom nemůže spoléhat na dodavatele, musí odhadnout, kolik jich bude potřebovat a nasyslit si je dopředu.
Autor: Škoda Auto
Specialitou jsou dva sklady na malé díly uložené v plastových přepravkách, tam to funguje stejně jako ve výškovém skladu, ovšem namísto nárazníků zde jsou různé malé úchytky, plastové díly interiéru nebo šrouby na kola.
Autor: Škoda Auto
Sklad náhradních dílů v Řepově u Mladé Boleslavi
Autor: Škoda Auto
Sklad náhradních dílů v Řepově u Mladé Boleslavi
Autor: Škoda Auto
Sklad náhradních dílů v Řepově u Mladé Boleslavi
Autor: Škoda Auto
Sklad náhradních dílů v Řepově u Mladé Boleslavi
Autor: Škoda Auto
Sklad náhradních dílů v Řepově u Mladé Boleslavi
Autor: Škoda Auto
Sklad náhradních dílů v Řepově u Mladé Boleslavi
Autor: Škoda Auto
Díly se ukládají do regálů v pořadí jak dorazí a proběhne jejich přejímka. Jednotlivé položky nebo skupiny dílů nemají své pevné místo, to jim vybere umělá inteligence skladu podle toho, kde je volno. To je ten chaos: žádné systematizování dílů stejného druhu dohromady, zadní nárazník na Fabii je tak úplně jinde než přední.
Autor: Škoda Auto
Sklad náhradních dílů v Řepově u Mladé Boleslavi
Autor: Škoda Auto
Sklad náhradních dílů v Řepově u Mladé Boleslavi
Autor: Škoda Auto
Sklad náhradních dílů v Řepově u Mladé Boleslavi
Autor: Škoda Auto
Sklad náhradních dílů v Řepově u Mladé Boleslavi
Autor: Škoda Auto
Sklad náhradních dílů v Řepově u Mladé Boleslavi
Autor: Škoda Auto
Sklad náhradních dílů v Řepově u Mladé Boleslavi
Autor: Škoda Auto
Sklad náhradních dílů v Řepově u Mladé Boleslavi
Autor: Škoda Auto
Sklad náhradních dílů v Řepově u Mladé Boleslavi
Autor: Škoda Auto
Sklad náhradních dílů v Řepově u Mladé Boleslavi
Autor: Škoda Auto
Sklad náhradních dílů v Řepově u Mladé Boleslavi
Autor: Škoda Auto
Sklad náhradních dílů v Řepově u Mladé Boleslavi
Autor: Škoda Auto
Sklad náhradních dílů v Řepově u Mladé Boleslavi
Autor: Škoda Auto
Sklad náhradních dílů v Řepově u Mladé Boleslavi
Autor: Škoda Auto
Sklad náhradních dílů v Řepově u Mladé Boleslavi
Autor: Škoda Auto
Sklad náhradních dílů v Řepově u Mladé Boleslavi
Autor: Škoda Auto
Sklad náhradních dílů v Řepově u Mladé Boleslavi
Autor: Škoda Auto
Sklad náhradních dílů v Řepově u Mladé Boleslavi
Autor: Škoda Auto
Sklad náhradních dílů v Řepově u Mladé Boleslavi
Autor: Škoda Auto
Sklad náhradních dílů v Řepově u Mladé Boleslavi
Autor: Škoda Auto
Sklad náhradních dílů v Řepově u Mladé Boleslavi
Autor: Škoda Auto
Sklad náhradních dílů v Řepově u Mladé Boleslavi
Autor: Škoda Auto
Sklad náhradních dílů v Řepově u Mladé Boleslavi
Autor: Škoda Auto
Sklad náhradních dílů v Řepově u Mladé Boleslavi
Autor: Škoda Auto
Sklad náhradních dílů v Řepově u Mladé Boleslavi
Autor: Škoda Auto
Výškový sklad je 110 metrů dlouhý, 52 metrů široký, na ploše pěti tisíc metrů čtverečních je uvnitř třicet tisíc metrů skladové plochy.
Autor: Škoda Auto
Sklad náhradních dílů v Řepově u Mladé Boleslavi
Autor: Škoda Auto
V Řepově mají i vlastní vývojové oddělení: vymýšlejí tam obaly, jak zabalit díly, aby se daly překládat, stohovat a neponičily se. Škodováci jsou pyšní třeba na své balení čelních oken, které mají lepší než VW.
Autor: Škoda Auto
Největší fofr mají ve skladu náhradních dílů teď v prosinci, víc se bourá a servisy mají napilno a objednávají víc plechové díly a světla. Na podzim je sezona kol. Tomu odpovídají i dynamické změny skladby dílů ve skladu.
Autor: Škoda Auto
Sklad náhradních dílů v Řepově u Mladé Boleslavi
Autor: Škoda Auto
Sklad náhradních dílů v Řepově u Mladé Boleslavi
Autor: Škoda Auto
Sklad náhradních dílů v Řepově u Mladé Boleslavi
Autor: Škoda Auto
Sklad náhradních dílů v Řepově u Mladé Boleslavi
Autor: Škoda Auto
Sklad náhradních dílů v Řepově u Mladé Boleslavi
Autor: Škoda Auto
V Řepově pracuje ve třech směnách 450 zaměstnanců (dalších sto v zázemí a administrativě), denně vychystají na třicet tisíc položek.
Autor: Škoda Auto
Sklad náhradních dílů v Řepově u Mladé Boleslavi
Autor: Škoda Auto
Sklad náhradních dílů v Řepově u Mladé Boleslavi
Autor: Škoda Auto