Diskuse k článku

Na STK přituhuje. Kdo si není jistý, nechá vyřízení na servisu

Na STK přituhuje, není to jen zpřísňováním jednotlivých předpisů, stále častěji se také stává, že technici, kteří si nejsou jisti, raději majitele vozu z technické kontroly vyhodí, „aby nebyly potíže“. Motoristé stále častěji nechávají vyřízení kontroly na servisu.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Foto

J57i44ř21í 44B68a13b38i96n24s95k71ý 7357649588701

hm , ale nikde ani slovo o filtrech u letadel ? jestli von ten problém nebudeme mít vysoko nad hlavou kde ho vítr roznáší hezky po celé planetě a že těch letadel je ale o tom se cudně mlčí , jistě že i dnes potkáte auto kde máte podezření že jezdí na uhlí ale tolik jich zase není spíš mám podezření že řepka v naftě bude problém

+4/0
25.1.2018 21:55

J72a76k20u39b 26R83o72u72s 3866422210889

No, když o tom nemlčel bývalý předseda Zelených, tak se mu všichni vysmáli a Zelení nedostali ani 1,5%. Tak jestli se vám teď takový úhybný argument teď jenom nehodí. Samozřejmě, že letadla a lodě jsou problém a jejich regulace je naprosto nedostatečná v porovnání s automobilovým průmyslem. To můžeme řešit v dalším článku.

0/0
26.1.2018 11:37

P89a12v33e72l 71V19a75n25ě95k 6684347770714

Myslíš, že volební výsledek Zelených byl způsoben předsedovou revoltou proti letadlům8-o

0/0
26.1.2018 19:58

J16a15k76u14b 95R57o96u97s 3586272960489

Ne.

0/0
27.1.2018 1:19

P24a52v83e84l 70V34a12n57ě24k 6484947900334

No tak u letadel asi zatím prostě není jiná možnost a nedá se s tím nic moc dělat. A nikdo o tom nemlčí, splodiny letadel a lodí je poměrně diskutovaná a známá věc. Ale prostě lidi a náklady nemají tolik času aby využívali pro mezikontinentální dopravu plachetnice.

To staré nafťáky které dělaji na ranním sídlišti nedýchatelno mi vadí víc.

+1/−1
26.1.2018 19:57

J10a26n 88U43l74m 7140529416672

Ono to není tak horký

+2/0
25.1.2018 21:17

A19l77e94š 68J89a83n23á90č41e83k 3353344566653

JJ servis to umí namazat a zná tam lidi, takže si člověk holt připlatí aby to prošlo, servis to zařídí.

+4/0
25.1.2018 16:20

P90a39v34e44l 32N30o57v67á20k 2843803956410

souhlasím....vozový park v CZ je žalostný a auto starsí 15let vyřadit z provozu! bez vyjímek

+2/−28
25.1.2018 15:32

O18n63d82ř23e54j 16Č56a43p16k88a 6121441273434

A proč vlastně jen auta ? Co budovy ? Třeba z Karlova mostu spadnul loni Tříska a zabil se... přitom kdyby ten most zbourali, semleli na štěrk a postavili tam novej, betonovej, se zábradlím podle nejnovějších bezpečnostních norem (pletivo 3 metry a nahoře ostnáč), už se to nikdy nestane... a nebo Národní divadlo, vždyť už tam kdysi hořelo, energetickou třídu A+++ to nemá, plně bezbariérový to taky nebude... to bude štěrku.

+20/−1
25.1.2018 15:40

M17a20r65e97k 52J59a96n13e49č68k30a 1217206503671

A proč se omezovat s vaším myšlením jenom na auta? ;-D To, že jsou některá starší auta ve špatném stavu, za to nemůže auto, protože je to jenom stroj, ale jeho majitel. Obzvláště pak mnohdy ti, co se rádi chlubí, že do auta nedali ani korunu, jak je "spolehlivé", ale to, že z vozu mnohdy svým přístupem udělali vrak jim nevysvětlíte stejně jako vám, že i starší auta můžou být v lepším stavu, než ty mladší ;-)

+3/0
25.1.2018 16:08

S20t87a92n51i15s36l57a70v 80K27o10z32e84l50k32a 8985148856346

Já bych zase vyřadil jak to říct slušně - ultralevicové dobroděje.

+4/0
25.1.2018 16:43

M60a98r29e81k 52M81a20z59u43c53h 2336943453

Nezáleží snad na stavu a inteligenci řidiče?To by jsme mohli vyřadit z provozu klidně i tebe!Bez vyjímky.

+2/0
25.1.2018 17:49

J91i48n78d24ř50i74c37h 94Š58k49o83p80e52k 4365221620275

a vyhnat lidi ze všech bytů, které jsou energeticky náročnější než 20 kWh/m2/a rok. Viď

0/0
25.1.2018 18:23

R69a26d34o85m89í67r 90A15l49b69e94r75t 1236261562329

Pavle to snad ne?! Přemýšlíte někdy? To by potom už neexistovali veteráni. Tak krásná a funkční díla lidských rukou.?

+1/0
25.1.2018 18:48

J63o40s46e71f 18Š57á38t58a38v11a 2594441116109

A což takhle vyřadit všechny dementy.Takový jako ty,usušit,sešrotovat a přidat jako krmení prasatum.

+4/0
25.1.2018 18:57

M54a97r96t26i83n 17V69y59s11k79o87c18i11l 3152428285440

Jsem zvedav cim bude 95% dobrovolnych hasicu jezdit hasit. A ze se bez nich neobejdou vi az moc dobre i profesionalni hasici. Takovy odbornik a jen tlaska na diskuzi idnes, nechcete na Ministerstvo dopravy? 8-o

+2/0
25.1.2018 20:03

J32a37n 58U88l95m 7740909186212

dementní Lojzík z chaloupky od rybníčka

0/0
25.1.2018 21:13

J86i75ř56í 87S17c55h14w49a25c96h 8788964418486

dal jsem vám plus, když jste tu s tím hrdobcem - hovniválem tak úplně sám ;-)

+3/0
26.1.2018 0:58

P61e14t38r 65B83á98č56a 8335256195655

Neskutecna ubohost a sikana lidi.

+1/0
25.1.2018 15:24

J36i17ř52í 21S58c32h16w17a72c30h 8938124238726

skutečná ubohost a šikana je mnohem horší!

Tu skutečnou ubohost tu předvádíš zrovna ty téměř každý den....:-(

0/−1
26.1.2018 1:01

J14i61ř89í 45K49r47u90t87i95l 1833662192173

Průměrný věk automobilu v ČR je 14 let, je to jako u psa x10. 140 let tak na co STK, po 15 letech vyřadit z provozu.

+1/−11
25.1.2018 14:57

O19n63d63ř59e46j 31Č80a48p61k38a 6661741723884

Ale on tam ten technický stav hraje opravdu velkou roli... a staré, ale dobře udržované prémiové auto na tom bude, co se aktivní a pasivní bezpečnosti týká, líp, než fungl nová korejská rozpočtovka v základu.

+6/−2
25.1.2018 15:24

J68a28k66u11b 25S92e51k94e94r43a 6796690286455

Konkretni srovnání by bylo?

+1/−2
25.1.2018 17:16

R28o55b36e90r22t 98M97a18t65u44l64a 8907909926515

Nebylo, protože ted jsem se díval na i30, i20 a BMW E61 520i rok 2004. Při testu NCAP je to tvrzení na hodně tenkém ledě. Ovšem v reálu to bude 1100kg proti 1600kg což bude pro BMW výhoda a když bude mít o 2 válce víc tak bude mít nejspíš další výhodu.

+1/0
25.1.2018 18:30

J32a32k70u75b 57S31e69k39e82r51a 6256640236685

Co se týče počtu válců souhlas, pokud nepočítám např. Stinglera od Kia.

Reagoval jsem na prispevek pana, kdy mě unavuje to neustále subjektivní nepodlozene a hloupe tvrzení o korejcich. Znám lidi co v nich jezdí a jsou velice spokojeni.

Mají ve všech modelech 5 hvězd a navíc nabízejí jako jedni z mála i atmosférické motory.

0/−1
25.1.2018 19:45

M30a78r76t13i44n 29V16y11s74k61o73c90i59l 3612328455340

A jste si jist, ze pet hvezd u Citygo jde srovnavat s peti hvezdama u Actrosse? Jasne, prehanim, pro nakladaky se NCAP nedela. Ale jinak se hodnoti kategorie auta a rozhodne neznamena, ze kdyby VW Up! dostal 5 hvezdicek a BMW X6 ctyri, ze je X6 mene bezpecna.

+2/0
25.1.2018 20:06

J44i64ř87í 87S56c72h45w31a57c19h 8128654718176

počet hvězd nic neznamená, mnohem důležitější je v jaké oblasti bezpečnosti se hvězda dostala/nedostala a s jakým "skóre"

0/−1
25.1.2018 21:20

J48a87k80u68b 29S61e55k57e69r91a 6386780296805

To podle stejne logiky potvrzuje , že Dácie Logan se 3 hvězdami bude bezpečnější než Up s pěti?

0/−1
25.1.2018 23:35

J86i94ř63í 92S82c60h73w70a61c28h 8578204498426

tak jednak pro každou třídu aut jsou podmínky pro získání hvězdy různé a za druhé jde o to, kde ta hvězda chybí a kolik "procent" do jejího zisku chybělo.

Většina 4-hvězdičkových aut nezískala tu pátou "jen" za ochranu chodců a pokud auto nezíská hvězdu za ochranu posádky tak to může být rozdílem 1% nebo taky 20%.... to už je pak nutno brát v úvahu ;-)

0/0
26.1.2018 1:14

P83a23v11e22l 84V69a61n83ě78k 6594637380464

Prvně bych řekl, že většina starých aut nejsou "dobře udržované prémiová" auta. To je utopie. A pak zrovna co se týká bezpečnosti na tom běžné udržované patnáctileté auto určitě líp nebude než nové. Deformační zóny, počet airbagů, elektronické systémy a přeci jenom u většiny starých aut hlodá zub času který i dobrý skelet pomalu rozežírá.

0/0
26.1.2018 20:04

M11i12r17e69k 35G68a37j32e41r 5661956919820

Takze chcete zakazat vsechny veterany. To jsou dnes auta stara aspon 25 let. Pokud byste je povolil, tak by ty veterany nemohly byt pojizdne, kdyz by nemohly 10 let vyjet na silnici.

0/0
25.1.2018 17:15

J56i58n30d70ř71i57c58h 57Š44k94o92p74e71k 4195711830485

pokud tohle má volební právo, tak se nedivím, že je Zeman v druhém kole

+3/0
25.1.2018 18:24

J49a51n 81U52l74m 7190669266592

až na to, že nějaký předkrizový auta o který se majitel stará může být v lepší stavu než ty novodobý naleštěný bídy s litrovým motorem

0/0
25.1.2018 21:15

J24i85n48d49ř28i11c93h 26Š14k29o84p85e85k 4235351430785

to je blábol.

Kdyby platilo x10, tak koupím nový auto a hned je pomalu 10 let starý. A kdo by kupoval 10 let starý auto za balík ?

0/0
31.1.2018 9:41

A49n89t30o79n72í16n 88S65e36b54e50r15a 7813488630539

A co si vymyslí na lidi, kteří kupují nové auta a před STK je prodávají? ;-D

0/0
25.1.2018 14:29

J22a42k72u18b 93S76e91k79e55r14a 6516980616635

To už vymysleli.

DPH popř. další daně ;-)

0/0
25.1.2018 17:35

P56e19t94r 69Č76e95r79m51á78k 9588825919550

Na STK nyní nijak nepřituhuje, článek poněkud s křížkem ponuse.

0/0
25.1.2018 14:01

P53a20v32e80l 30M41a73t80o62u34š84e72k 4968490334

Samozřejmě, že nechám vyřízení na servisu a rovnou to spojím s pravidelným ročním servisem. Proč bych se s tím měl hmoždit...

+3/0
25.1.2018 13:51

J68a64r88o14s72l26a93v 95K86u78b86r57i42c90h92t 2584207835463

Auta vozím, a tak jsem na technický skoro denně. Od zpřísnění zatím žádný nafťák vyhozený nebyl (ale jsou to auta třeba do 7 let stáří..), ale benzinové dvoum lidem, co mě o STK poprosili, už vyhodili. Ty nové úpravy na měření emisí mají být bič na dieselová auta, ale zatím mají problémy hlavně benzínová.

Ono totiž když nejde DPF filtr, tak auto většinou nejede (je zaplněný) nebo kouří (když je vykuchaný), ale u katíku nemusí fungovat správně lambda sonda a už nevíte, jestli spaluje tak, jak má.

Boj ekofašistů za čistým ovzduším na úkor naftových aut se otočil proti "čistému" (nekouřícímu, ale jedovatému) benzínu.. paradox

+8/−1
25.1.2018 12:09

P36e45t81r 70H77o29r88á56k 1929833209954

Na benzínu nic jedovatého není. Ty kouřící diesely procházejí proto, že je tam šílená tolerance a neumějí to pořádně změřit.

+1/−1
25.1.2018 12:15
Foto

J79i55ř55í 81B24a68b78i29n39s59k23ý 7447129438831

Oktan i cetan jsou sourozenci , sice má každý jinou barvu vlasů ale stejnou matku takže jedovatí jsou oba , zkuste dvě deci po ránu a změníte názor

+3/0
25.1.2018 12:21

P40a88v68e74l 73J87e60ř23á87b86e93k 7211832824697

V benzinu místo olova po kterém jsme jen blbli jsou karcinogenní uhlovodíky, které pokud katalyzátor není ohřátý na provozní teplotu (potom teprve začínají jakési chemické reakce), nezachytí.

Zvýšený počet leukémie u pumpařů ve Velké Británii po zavedení bezolovnatého benzinu, ve své podstatě nasměřoval odbornou veřejnost, aby lépe prověřila co způsobují výpary z bezolovnatých benzínu, kde je benzen.

Mimochodem - na vesnicích v nových satelitech je ráno nezřídka horší ovzduší než ve městech. Záleží ale na lokalitě, jak je odvětrávána.

0/0
25.1.2018 12:41

J10a22n 75Z81a17b11a85b19a 8784884418644

Mno, na vesnicích je po ránu horší ovzduší hlavně kvůli kotlům na hnědé uhlí... těch pár aut to nemá šanci zhoršit :-P:-P

+3/−1
25.1.2018 12:51

J17o75s32e46f 67Š43á44t58a67v34a 2184451186289

Říkáte pár aut?Tak si někdy za nějakou satelitní vesnici stoupněte a čuchejte.To jsou kolony aut kterými se řítí jejich majitelé do měst za prací.

0/0
25.1.2018 19:03

P42a67v93e30l 57J93e46ř68á59b10e68k 7291362824547

Rozdíl je i obsahu zdraví nebezpečných látek v imisích ze spalování hnědého uhlí a ze spalování bezolovnatého benzinu s obsahem benzenu v době, kdy katalyzátor je nefunkční.

Katalyzátor je funkční až ho horké spaliny z motoru zahřejí na cca 400 -600°C (je to orientačně přesně si nepamatuji) a to je někdy až po jízdě několika kilometrů v zatížení.

0/0
25.1.2018 20:46

P79e88t84r 42H33a52n46a 1644500359

Máte pravdu spalování benzínu je zeleňoučký, broučci a příroda se smějí a chodí si hrát k výfuku. Ještě před čtyřmi lety byly zabijáci benzíny kuli skleníkovému CO2 a nafta s vývojem motorů (PDF, močovina, vyšší účinnost) byla brána jako ekologičtější. Dnes pro něčí loby a politické tlaky je diesel zabiják ledních medvědů a včelích medvídků. Loby, politika, něčí velké peníze to pochopím, ale proč na to skáčí v tak velkém obyčejní (snad) myslící spotřebitelé... to už mi hlava nebere.

Ve výzkumu se nic nezměnilo a mimochodem benzín už má filtr částic povinný také a jistě pro svou ohromnou šetrnost - nebo jen opět loby.

+3/0
25.1.2018 13:30

M76a48r34t12i74n 13P39l73z87á68k 2287249588414

Přímovstřikové benzíny jsou další na řadě, ostatně už příští rok (?) je čeká povinně DPF...

+4/0
25.1.2018 13:40

P46e27t47r 26S31p77a48t17z61i13e87r44e32r 7134832745944

tak to mi máme přesně opačný problém. taky vozíme auta na STK a zatím nám vyhazujou diesely pro kouřivost.

+2/0
25.1.2018 12:23

J12a53r94o80s54l22a66v 83K95u38b55r48i23c35h64t 2404537955163

Mně někdo říkal, nevím, co je na tom pravdy. Ale Ťok schválil, resp. jeho ministerstvo nějaké novinky, které.. teď nevím přesně jak to je, ale pro příklad,. Výrobce stanovuje 0,6 něčeho vypouštění na kilometr a ještě před pár měsíci bylo tohle číslo na technický ignorováno a přičítáno k němu 0,5 (kvůli tomu, že auta stárnou a nemohou mít stejné hodnoty jako vozidlo nové) + 0,1 se pracovalo s nějakou odchylkou. Takže jste mohl nakouřit třeba 1,2. Novinka je, že už se s tím číslem u stárnutí aut nepočítá, a tak staré auto musí nakouřit papírově to, co nové auto. Což prostě nejde, pokud teda ten člověk nevymění kvůli technické AGR, vstřiky, katík, dpfko a miliardu dalších věcí mající vliv na kouření. Pro STK můžou krátkodobě pomoc aditiva. nalít toho hodně a propálit celou nádrž. Ale pro normálního člověka je to prostě průser.

+1/0
25.1.2018 14:49

P15e29t42r 71S86p68a85t30z23i40e80r36e88r 7224722255694

Ano těch 0,5 se opravdu přičítalo. Problém ale byl, že v těch uvedných 0,6 už to přičtění za stáří bylo započítané. Takže těch 0,5 co jsme si zde přičítali byl náš výmysl.

+1/0
25.1.2018 15:19

Najdete na iDNES.cz