Pátek 10. dubna 2020, svátek má Darja
  • schránka
  • Přihlásit Můj účet
  • Pátek 10. dubna 2020 Darja

Servisy fungují, některé značky slibují tolerovat opožděnou prohlídku

  12:00aktualizováno  12:00
Prodej nových aut lidem se kvůli opatřením proti šíření koronaviru téměř zastavil. Autoservisy mohou v omezeném režimu fungovat nadále díky výjimce z vládního nařízení, pokud v provozovně není současně více než 30 lidí. Opravny ovšem většinou hlásí nižší zájem zákazníků. PSA vyhlásilo toleranci k překročení servisního intervalu.

Ilustrační snímek | foto: Škoda Auto

„Servisní síť Hyundai je zákazníkům stále k dispozici, pokud budou mít jakýkoliv problém s vozidlem v této nelehké době. Naše servisy jsou až na výjimky plně otevřené nebo mají upravenou dobu otevření dle potřeby,“ komentuje aktuální situaci Michal Fišer, ředitel zákaznického servisu společnosti Hyundai Motor Czech. „Mechanici dodržují všechna hygienická pravidla a nařízení o ochraně zdraví. Samozřejmostí je pak provedení dezinfekce vozidla před příjmem na servis, tak i následně po opuštění servisu,“ dodává.

Ford rozjíždí takzvaný Pick-up & Delivery servis, tedy službu, při níž zákazník telefonicky kontaktuje příslušný servis, ten k němu vyšle technika, jenž vůz převezme, odveze – a po skončení opravy opět zákazníkovi zaveze až domů. Stejnou službu nabízí také například Auto Palace Group, která je jedním z největších obchodníků s auty v ČR: „Nabízíme vyzvednutí vozu přímo z domova nebo firmy, provedeme nezbytný servis a vydezinfikovaný vůz opět přistavíme,“ uvádí na svých stránkách. Dá se předpokládat, že podobnou službu bude možné domluvit i v jiných než fordovských servisech, v některých případech pravděpodobně za poplatek.

Objednejte se předem

„Servisy, kde by hrozilo překročení maximálního možného počtu třiceti lidí v provozovně, snižují počty pracovníků na příjmu. Týká se to pouze největších servisů. Ostatní mohou pokračovat bez omezení. Vzhledem k nastalé situaci doporučujeme zákazníkům před jejich návštěvou autorizovaným partnerům zavolat a domluvit se na termínu a dalším postupu,“ říká mluvčí Škody v ČR Pavel Jína. Také ředitel Toyoty a Lexusu v ČR Martin Peleška zákazníkům doporučuje sjednat návštěvu v servisu na určitou hodinu, respektive na předem domluvený termín.

„Vydali jsme souhrn doporučení, jak bezpečně zajišťovat servisní služby a současně omezit osobní kontakt. Navíc jsme se rozhodli urychlit zavedení nástroje Videocheck pro online potvrzení rozsahu zakázky se zákazníkem, včetně vytvoření seznamu prací a souhlasu zákazníka,“ říká Jan Matoušek, ředitel oddělení náhradních dílů a poprodejního servisu pro značky Peugeot, Citroën, Opel a DS v České republice.

„Aplikace pořídí kvalitní videozáznam z kompletní prohlídky vozu, které je vůz podroben. Mechanik na konci prohlídky vytvoří videozáznam, ve kterém rekapituluje veškerá zjištění z detailní inspekce vozu, přičemž může postupovat podle rozsáhlého formuláře, který je součástí aplikace. Vyplněný formulář společně s videozáznamem zaslaný klientovi pak představuje zcela transparentní a důvěryhodný podklad pro rozhodnutí klienta o dokončení zakázky,“ popisuje Matoušek. Interaktivní formulář, který na tabletu při příjmu auta na servis vyplňuje přijímací technik, dnes využívá více značek. „Většina autorizovaných partnerů Škody Auto je od roku 2015 vybavena tablety se speciální aplikací pro příjem vozu do servisu. Díky chytrému zařízení mohou také pořídit fotografie nebo videozáznam,“ popisuje Pavel Jína, mluvčí českého zastoupení značky. 

Garanční prohlídky mohou mít odklad

Importéři některých značek už oznámili toleranci k překročení předepsaných servisních intervalů. „Naše servisy budou nyní akceptovat překročení servisního intervalu až o 3 000 km nebo 3 měsíce pro značky Peugeot, Citroën a DS a o 1 500 km a 1 měsíc pro značku OPEL, aniž by byla dotčena záruka,“ říká Jan Matoušek ze skupinou Emil Frey, která v Česku zastupuje značky koncernu PSA.

Škoda to vidí jinak: „Vzhledem k tomu, že servisy fungují víceméně v normálním režimu a naopak nejsou tolik vytížené, o úpravě podmínek garančních prohlídek v současné době neuvažujeme. Pokud zákazník plánuje servisní prohlídku, doporučujeme nejprve kontaktovat servisního partnera telefonicky či e-mailem,“ říká Pavel Jína. Stejnou situaci u značek Volkswagen, Seat a Audi potvrdil Jan Klíma, mediální zástupce Porsche ČR, importéra těchto vozů.

Původní negativní scénář, podle kterého by servisy nestíhaly odbavovat objednávky se podle Klímy nepotvrdil: „Autorizovaná servisní síť funguje téměř v plném rozsahu a nic nebrání zákazníkům, aby dodržovali předepsané servisní intervaly. V individuálních případech jsme si vědomi možných komplikací u zákazníků, kteří byli aktivně nákazou zasaženi a jsme připraveni v konkrétních případech zákazníkům vyjít vstříc a řešit jejich požadavky.“

  • Nejčtenější

GLOSA: Chvályhodná nekorektnost. VW má novou ambasadorku, mladou a krásnou

Krásky z plakátů byly neodmyslitelnou ozdobou dílen a plechových šatnových skříněk. Auta a ženy, to vždycky patřilo k...

Nová Octavia v akci. Nejlepší a nejdůležitější škodovka má Superb na dosah

Nové vydání nejdůležitějšího českého auta se narodilo do nešťastné doby. Možná nejhorší pro autoprůmysl posledních...

Prodej ojetin měl být na vrcholu, koronavirus vše změnil. Bazary krachují

Nabídka ojetých aut na českém trhu v březnu klesla oproti předchozímu měsíci o 12 procent na 99 241 vozů. Proti lednu...

Anketa skončila. Čtenáři vybírali garáž, která vyhraje nová vrata

V soutěži o garážová vrata Trido se sešla spousta příspěvků s fotkami garáží. Redakce iDNES.cz vybrala dvacet...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Nohu z plynu! Kde všude se bude letos měřit na D1

Od pondělí 6. dubna měří úsekové radary omezenou rychlost 80 kilometrů za hodinu na opravovaném úseku u Velkého...

Premium

Klienti versus cestovní kanceláře: jak nepřijít o peníze za zájezd

Cestovní kanceláře jsou zahlceny žádostmi klientů o zrušení zájezdů. Sociální sítě se plní příspěvky nespokojených...

Premium

Ufňukaná generace. Mladí v pandemické panice možná konečně dospějí

Vše zlé může být k něčemu dobré. Dokonce i koronavirus. Magazín Víkend DNES se domnívá, že mladí lidé v pandemické...

Premium

KOMENTÁŘ: Po dvou měsících přijde rozvrat. Nečekejme na pomoc, konejme!

Karanténní prázdniny může ekonomika státu vydržet měsíc. Po dvouměsíčním výpadku už hrozí naprostý rozvrat výroby,...

  • Další z rubriky

Servisy fungují, některé značky slibují tolerovat opožděnou prohlídku

Prodej nových aut lidem se kvůli opatřením proti šíření koronaviru téměř zastavil. Autoservisy mohou v omezeném režimu...

Nevidíte na cestu? Vyměňte stěrače, moderní jsou pro každé auto jiné

Stěrače jsou nejdůležitější bezpečnostní prvek vozu, jejich servis zvládnete sami. Už i na pohled tak jednoduchá věc je...

Premium

Vzduch místo kovu. Výhody a nevýhody pneumatického odpružení

Odpružení automobilu vzduchovými měchy je stále běžnější. Díky tomuto řešení lze skloubit pohodlné odpružení s...

Rozbalit, vyčistit a odblokovat. Nové auto je třeba probudit

Týdny od koupě nového auta utekly a prodejce vám volá, kdy si budete chtít auto převzít. Servis ho musí ještě...

Najdete na iDNES.cz