Pátek 14. května 2021, svátek má Bonifác
  • schránka
  • Přihlásit Můj účet
  • Pátek 14. května 2021 Bonifác

Servisy fungují, některé značky slibují tolerovat opožděnou prohlídku

  12:00
Prodej nových aut lidem se kvůli opatřením proti šíření koronaviru téměř zastavil. Autoservisy mohou v omezeném režimu fungovat nadále díky výjimce z vládního nařízení, pokud v provozovně není současně více než 30 lidí. Opravny ovšem většinou hlásí nižší zájem zákazníků. PSA vyhlásilo toleranci k překročení servisního intervalu.

Ilustrační snímek | foto: Škoda Auto

„Servisní síť Hyundai je zákazníkům stále k dispozici, pokud budou mít jakýkoliv problém s vozidlem v této nelehké době. Naše servisy jsou až na výjimky plně otevřené nebo mají upravenou dobu otevření dle potřeby,“ komentuje aktuální situaci Michal Fišer, ředitel zákaznického servisu společnosti Hyundai Motor Czech. „Mechanici dodržují všechna hygienická pravidla a nařízení o ochraně zdraví. Samozřejmostí je pak provedení dezinfekce vozidla před příjmem na servis, tak i následně po opuštění servisu,“ dodává.

Ford rozjíždí takzvaný Pick-up & Delivery servis, tedy službu, při níž zákazník telefonicky kontaktuje příslušný servis, ten k němu vyšle technika, jenž vůz převezme, odveze – a po skončení opravy opět zákazníkovi zaveze až domů. Stejnou službu nabízí také například Auto Palace Group, která je jedním z největších obchodníků s auty v ČR: „Nabízíme vyzvednutí vozu přímo z domova nebo firmy, provedeme nezbytný servis a vydezinfikovaný vůz opět přistavíme,“ uvádí na svých stránkách. Dá se předpokládat, že podobnou službu bude možné domluvit i v jiných než fordovských servisech, v některých případech pravděpodobně za poplatek.

Objednejte se předem

„Servisy, kde by hrozilo překročení maximálního možného počtu třiceti lidí v provozovně, snižují počty pracovníků na příjmu. Týká se to pouze největších servisů. Ostatní mohou pokračovat bez omezení. Vzhledem k nastalé situaci doporučujeme zákazníkům před jejich návštěvou autorizovaným partnerům zavolat a domluvit se na termínu a dalším postupu,“ říká mluvčí Škody v ČR Pavel Jína. Také ředitel Toyoty a Lexusu v ČR Martin Peleška zákazníkům doporučuje sjednat návštěvu v servisu na určitou hodinu, respektive na předem domluvený termín.

„Vydali jsme souhrn doporučení, jak bezpečně zajišťovat servisní služby a současně omezit osobní kontakt. Navíc jsme se rozhodli urychlit zavedení nástroje Videocheck pro online potvrzení rozsahu zakázky se zákazníkem, včetně vytvoření seznamu prací a souhlasu zákazníka,“ říká Jan Matoušek, ředitel oddělení náhradních dílů a poprodejního servisu pro značky Peugeot, Citroën, Opel a DS v České republice.

„Aplikace pořídí kvalitní videozáznam z kompletní prohlídky vozu, které je vůz podroben. Mechanik na konci prohlídky vytvoří videozáznam, ve kterém rekapituluje veškerá zjištění z detailní inspekce vozu, přičemž může postupovat podle rozsáhlého formuláře, který je součástí aplikace. Vyplněný formulář společně s videozáznamem zaslaný klientovi pak představuje zcela transparentní a důvěryhodný podklad pro rozhodnutí klienta o dokončení zakázky,“ popisuje Matoušek. Interaktivní formulář, který na tabletu při příjmu auta na servis vyplňuje přijímací technik, dnes využívá více značek. „Většina autorizovaných partnerů Škody Auto je od roku 2015 vybavena tablety se speciální aplikací pro příjem vozu do servisu. Díky chytrému zařízení mohou také pořídit fotografie nebo videozáznam,“ popisuje Pavel Jína, mluvčí českého zastoupení značky. 

Garanční prohlídky mohou mít odklad

Importéři některých značek už oznámili toleranci k překročení předepsaných servisních intervalů. „Naše servisy budou nyní akceptovat překročení servisního intervalu až o 3 000 km nebo 3 měsíce pro značky Peugeot, Citroën a DS a o 1 500 km a 1 měsíc pro značku OPEL, aniž by byla dotčena záruka,“ říká Jan Matoušek ze skupinou Emil Frey, která v Česku zastupuje značky koncernu PSA.

Škoda to vidí jinak: „Vzhledem k tomu, že servisy fungují víceméně v normálním režimu a naopak nejsou tolik vytížené, o úpravě podmínek garančních prohlídek v současné době neuvažujeme. Pokud zákazník plánuje servisní prohlídku, doporučujeme nejprve kontaktovat servisního partnera telefonicky či e-mailem,“ říká Pavel Jína. Stejnou situaci u značek Volkswagen, Seat a Audi potvrdil Jan Klíma, mediální zástupce Porsche ČR, importéra těchto vozů.

Původní negativní scénář, podle kterého by servisy nestíhaly odbavovat objednávky se podle Klímy nepotvrdil: „Autorizovaná servisní síť funguje téměř v plném rozsahu a nic nebrání zákazníkům, aby dodržovali předepsané servisní intervaly. V individuálních případech jsme si vědomi možných komplikací u zákazníků, kteří byli aktivně nákazou zasaženi a jsme připraveni v konkrétních případech zákazníkům vyjít vstříc a řešit jejich požadavky.“

  • Nejčtenější

Výchova šokem: policie vytáhla čumila z auta, aby si prohlédl mrtvolu

Na německé dálnici A3 v Hesensku v neděli zahynuli při dopravní nehodě dva mladí lidé, muž ve věku 35 let na místě,...

VIDEO: Proč jsou kanály na silnici jak naschvál tak, abychom do nich vlítli

Jízda po českých silnicích často připomíná slalom. Řidiči se totiž snaží vyhýbat kanálům. Těch je na vozovkách...

GLOSA: Nahotinky a auta naposledy. Příště hrozí pokuta

Před třinácti měsíci jsme psali glosu o tom, jak si Volkswagen zahrává s progresivisty a genderaktivisty, protože se...

Nabít elektroauto na sídlišti je očistec, i když najdete nabíječku

Elektromobil se nejpohodlněji nabíjí doma – v garážovém stání, garáži nebo u rodinného domku. Komplikovanější je...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Škoda startuje prodej nového elektromobilu. Enyaq vyráží k nejnedočkavějším

Hned dva čtenáři iDNES.cz nachytali novou Škodu Enyaq při cestě k dealerům, kde ve čtvrtek 13. května startuje naostro...

Lékařské špičky v kauze obřích pojistných podvodů. Hrozí jim až 10 let

Premium Uznávaní doktoři „léčili“ neexistující zranění. V kauze tří stovek pojistných podvodů za 50 milionů korun je obžalováno...

Procházku vypnu, slibuje Rakić. Uznávaný sudí analyzuje: Dokázal by to, ale...

Premium Z Jiřího Procházky se mezi konkurenty polotěžké váhy UFC (93 kg) stává žádané zboží. O novou dvojku divize si hlasitě...

Nejproočkovanější země světa zavádí tvrdá opatření. Covid mají i očkovaní

Premium Na Seychelách vyskočil součet všech případů za více než rok pandemie v posledních třech dnech o třináctinu. Problém je...

  • Další z rubriky

Péče o auto: výměna koncového tlumiče výfuku se dá zvládnout i bez mechanika

Premium V mnoha autech opravy výfuku nevyžadují sváření. Hlučný tlumič si jednoduše můžete vyměnit sami. Níže naleznete návod,...

Chcete se chovat ekologicky? Mercedes doporučuje repasované náhradní díly

Advertorial Opravy vozidel za pomoci originálních repasovaných dílů jsou oblíbené v případě, že zákazník požaduje bezchybnou...

Jak dlouho díly vydrží? Náhradu srovnatelné kvality je obtížné najít

Premium Životnost dílů používaných při opravách je kratší než u těch originálních, s nimiž vůz vyjel z továrny. Většinou to...

Vyzkoušeli jsme snadné sdílení auta v rodině. Potřebujete k němu mercedes

Automobilka Mercedes to vzala na poli digitalizace skutečně z gruntu. Palubním deskám jejích modelů vládnou displeje a...

Akční letáky
Akční letáky

Prohlédněte si akční letáky všech obchodů hezky na jednom místě!

Bohuš Matuš se oženil v Krtkově světě. Vzal si o 30 let mladší Lucii

Bohuš Matuš (47) a Lucie Palkaninová (18) jsou manželé. Vzali se ve středu odpoledne v rodinném parku Krtkův svět v...

Udělal chybu, bude pykat, říká moderátorka Křížková o manželově trestu vězení

Modelka a moderátorka Lucie Křížková (36), rozená Váchová, se na Instagramu svěřila s překvapivou novinkou z osobního...

Televize NBC odmítá vysílat Zlaté glóby, Cruise kvůli porotě vrací trofeje

Americká televize NBC nebude příští rok vysílat slavnostní předávání Zlatých glóbů. Rozhodla se tak po vlně...

Právníci Applu se snaží dokázat, že Epic Store prodává porno

Během soudního sporu mezi společnostmi Epic a Apple přišla řeč i na obchod s nezávislými hrami Itch.io, jehož klienta...

I přes covidovou krizi rozjeli svůj vysněný byznys. A mají úspěch

Kristýna a Petr jsou životní partneři. Od loňského prosince k tomu přidali i partnerství pracovní. Zjistili totiž, že v...