Středa 27. května 2020, svátek má Valdemar
  • schránka
  • Přihlásit Můj účet
  • Středa 27. května 2020 Valdemar

Servisy fungují, některé značky slibují tolerovat opožděnou prohlídku

  12:00aktualizováno  12:00
Prodej nových aut lidem se kvůli opatřením proti šíření koronaviru téměř zastavil. Autoservisy mohou v omezeném režimu fungovat nadále díky výjimce z vládního nařízení, pokud v provozovně není současně více než 30 lidí. Opravny ovšem většinou hlásí nižší zájem zákazníků. PSA vyhlásilo toleranci k překročení servisního intervalu.

Ilustrační snímek | foto: Škoda Auto

„Servisní síť Hyundai je zákazníkům stále k dispozici, pokud budou mít jakýkoliv problém s vozidlem v této nelehké době. Naše servisy jsou až na výjimky plně otevřené nebo mají upravenou dobu otevření dle potřeby,“ komentuje aktuální situaci Michal Fišer, ředitel zákaznického servisu společnosti Hyundai Motor Czech. „Mechanici dodržují všechna hygienická pravidla a nařízení o ochraně zdraví. Samozřejmostí je pak provedení dezinfekce vozidla před příjmem na servis, tak i následně po opuštění servisu,“ dodává.

Ford rozjíždí takzvaný Pick-up & Delivery servis, tedy službu, při níž zákazník telefonicky kontaktuje příslušný servis, ten k němu vyšle technika, jenž vůz převezme, odveze – a po skončení opravy opět zákazníkovi zaveze až domů. Stejnou službu nabízí také například Auto Palace Group, která je jedním z největších obchodníků s auty v ČR: „Nabízíme vyzvednutí vozu přímo z domova nebo firmy, provedeme nezbytný servis a vydezinfikovaný vůz opět přistavíme,“ uvádí na svých stránkách. Dá se předpokládat, že podobnou službu bude možné domluvit i v jiných než fordovských servisech, v některých případech pravděpodobně za poplatek.

Objednejte se předem

„Servisy, kde by hrozilo překročení maximálního možného počtu třiceti lidí v provozovně, snižují počty pracovníků na příjmu. Týká se to pouze největších servisů. Ostatní mohou pokračovat bez omezení. Vzhledem k nastalé situaci doporučujeme zákazníkům před jejich návštěvou autorizovaným partnerům zavolat a domluvit se na termínu a dalším postupu,“ říká mluvčí Škody v ČR Pavel Jína. Také ředitel Toyoty a Lexusu v ČR Martin Peleška zákazníkům doporučuje sjednat návštěvu v servisu na určitou hodinu, respektive na předem domluvený termín.

„Vydali jsme souhrn doporučení, jak bezpečně zajišťovat servisní služby a současně omezit osobní kontakt. Navíc jsme se rozhodli urychlit zavedení nástroje Videocheck pro online potvrzení rozsahu zakázky se zákazníkem, včetně vytvoření seznamu prací a souhlasu zákazníka,“ říká Jan Matoušek, ředitel oddělení náhradních dílů a poprodejního servisu pro značky Peugeot, Citroën, Opel a DS v České republice.

„Aplikace pořídí kvalitní videozáznam z kompletní prohlídky vozu, které je vůz podroben. Mechanik na konci prohlídky vytvoří videozáznam, ve kterém rekapituluje veškerá zjištění z detailní inspekce vozu, přičemž může postupovat podle rozsáhlého formuláře, který je součástí aplikace. Vyplněný formulář společně s videozáznamem zaslaný klientovi pak představuje zcela transparentní a důvěryhodný podklad pro rozhodnutí klienta o dokončení zakázky,“ popisuje Matoušek. Interaktivní formulář, který na tabletu při příjmu auta na servis vyplňuje přijímací technik, dnes využívá více značek. „Většina autorizovaných partnerů Škody Auto je od roku 2015 vybavena tablety se speciální aplikací pro příjem vozu do servisu. Díky chytrému zařízení mohou také pořídit fotografie nebo videozáznam,“ popisuje Pavel Jína, mluvčí českého zastoupení značky. 

Garanční prohlídky mohou mít odklad

Importéři některých značek už oznámili toleranci k překročení předepsaných servisních intervalů. „Naše servisy budou nyní akceptovat překročení servisního intervalu až o 3 000 km nebo 3 měsíce pro značky Peugeot, Citroën a DS a o 1 500 km a 1 měsíc pro značku OPEL, aniž by byla dotčena záruka,“ říká Jan Matoušek ze skupinou Emil Frey, která v Česku zastupuje značky koncernu PSA.

Škoda to vidí jinak: „Vzhledem k tomu, že servisy fungují víceméně v normálním režimu a naopak nejsou tolik vytížené, o úpravě podmínek garančních prohlídek v současné době neuvažujeme. Pokud zákazník plánuje servisní prohlídku, doporučujeme nejprve kontaktovat servisního partnera telefonicky či e-mailem,“ říká Pavel Jína. Stejnou situaci u značek Volkswagen, Seat a Audi potvrdil Jan Klíma, mediální zástupce Porsche ČR, importéra těchto vozů.

Původní negativní scénář, podle kterého by servisy nestíhaly odbavovat objednávky se podle Klímy nepotvrdil: „Autorizovaná servisní síť funguje téměř v plném rozsahu a nic nebrání zákazníkům, aby dodržovali předepsané servisní intervaly. V individuálních případech jsme si vědomi možných komplikací u zákazníků, kteří byli aktivně nákazou zasaženi a jsme připraveni v konkrétních případech zákazníkům vyjít vstříc a řešit jejich požadavky.“

  • Nejčtenější

Kráska ze Soči varuje před nástrahami motorkaření

Angelina z ruského Soči je nejen v motorkářských kruzích velmi oblíbená. Stačí vidět její fotky a uhodnete proč....

Poučení z krizí 20. století: virus zabije nemocné, autoprůmysl čeká obří průšvih

Krach na newyorské burze 1929. Ropná krize 1973. A konečně bankovní krize z podzimu 2008. To jsou tři ekonomické...

Svoboda na dvou kolech Čechy láká. Porovnali jsme nejpopulárnější skútry

Premium Skútr, to znamená hlavně svobodu pohybu namísto stání v kolonách. V porovnání s automobilem nabízí levnější a...

Autofotka týdne: Smutný konec superelektromobilu

Sir James Dyson, vynálezce unikátního stavebního kolečka s gumovým míčem místo kola a hlavně výkonného bezsáčkového...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Dovoz ojetin se zastavil. Bazary připlácejí za levná auta, o která bude zájem

Výkupní ceny ojetých vozů stoupají, zastavil se totiž dovoz ze zahraničí a zdražilo euro. Bazary tak plní sklady vozy z...

Virus se mění pod rukama. Přírodní izoláty se tak nechovají, vysvětluje Peková

Premium Do povědomí širší veřejnosti se molekulární bioložka a viroložka Soňa Peková z laboratoře Tilia dostala pro své neshody...

Svoboda na dvou kolech Čechy láká. Porovnali jsme nejpopulárnější skútry

Premium Skútr, to znamená hlavně svobodu pohybu namísto stání v kolonách. V porovnání s automobilem nabízí levnější a...

Mám už celé krize dost, hyperbola strachu je šílená, říká šéfkuchař Pohlreich

Premium Když vidíte sedět Zdeňka Pohlreicha v úplně prázdné restauraci Next Door v centru Prahy, kde jste si dřív bez rezervace...

  • Další z rubriky

Nevidíte na cestu? Vyměňte stěrače, moderní jsou pro každé auto jiné

Stěrače jsou nejdůležitější bezpečnostní prvek vozu, jejich servis zvládnete sami. Už i na pohled tak jednoduchá věc je...

Kolik ročně stojí opravy auta? Záleží nejen na typu vozu, ale i na věku řidiče

Premium Při plánování koupě auta stojí za to posoudit a porovnat provozní náklady. Ty nezahrnují pouze výdaje na pohonné hmoty...

Nohu na spojce mějte lehkou. Za zničený setrvačník budou létat tisíce

Dvouhmotový setrvačník doprovází moderní turbodiesely. Jeho úkolem je kompenzovat nerovnoměrné otáčení klikové hřídele,...

Servisy fungují, některé značky slibují tolerovat opožděnou prohlídku

Prodej nových aut lidem se kvůli opatřením proti šíření koronaviru téměř zastavil. Autoservisy mohou v omezeném režimu...

SOUTĚŽ: Vyhrajte luxusní balíček s kolekcí od Rituals
SOUTĚŽ: Vyhrajte luxusní balíček s kolekcí od Rituals

Dopřejte si chvilku odpočinku, kterou vám provoní kosmetika z řady The Ritual of Jing. Právě tu teď totiž můžete vyhrát.

Najdete na iDNES.cz