Diskuse k článku

Češi tankují horší naftu, proto se ničí částicové filtry, říká expert

Po Česku jezdí podle odhadů stovky tisíc aut s „vykuchaným“ částicovým filtrem a nebezpečně znečišťují ovzduší. Nefunkční filtr je v mnoha případech následkem nějaké jiné závady na vozidle.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

L60a33d34i16s83l80a36v 98K20a72l14o59u58s 7185496801930

A jak má spotřebitel poznat, že pumpa distibuuje nekvalitní palivo ? Rčení, že motorista má tankovat kvalitní palivo, ale jak to má udělat ? Ta má jako přes bílý kapesník procedit tankovanou naftu, aby zjistil, jestli neobsahuje přilíš mnoho pevných částic nečistot, promnout v ruce, jestli má dobrou mazivost, sledovat podíl vody, a % množství Babišovi řepky,?

0/0
20.6.2018 9:38

P81e75t23r 61Č98e58r57m95á69k 9788725549860

Je to složité. Oba konce kvality jsou známy - kdo zaručeně nechce tankovat nekvalitní palivo tak se vyhne různým noname a lowcost pumpám, kdo zaručeně chce tankovat kvalitní tak bere premiová ale drahá paliva. No a to mezitím je sázka do loterie, přitom to je právě to gró co většina lidí tankuje.

0/0
20.6.2018 15:07

J48a35n 37U12l83m 7250369286662

Nejvíc co jsem kdy viděl, tak huleji Fordy

+1/0
19.6.2018 8:47

J81a91n 84D29l23o58u33h38ý 7914849510509

nejvic co jsem videl jsou hlavne starsi dodavky, typicky VW Transporter, Ford Transit, Opel Movano. Hulici Iveco napriklad vidam zcela vyjimecne. Jestli ono to nebude tim, ze Iveco jsou vetsinou firemni vozidla vetsich firem, zatim ty ostatni kupuje kdejakej pepik, co ma zivnostak, ale na servis pak uz nema ;-D

0/0
20.6.2018 9:41
Foto

P89a38v21e52l 41S66t52r23a97k61o22š 6507861440225

Ty mají asi s východoevropskou naftou největší problémy :)

0/0
21.6.2018 11:54

S74t17a66n58i51s82l38a43v 56P18i84š60t95ě82k 1296918389425

TDI od VW kouri na muj vkus az moc.

+1/−1
17.6.2018 23:06

P22e41t68r 78M60i11c85h91a71l 2570954411882

Mám TDI ČR E5 a nekouří vůbec. Co tam máš dál?

+3/−1
18.6.2018 6:25

P45e93t66r 93M95i78c52h82a71l 2390374341592

CR, nikoli ČR.

0/0
18.6.2018 6:58

J68a18n 55D80l18o26u27h83ý 7914479420319

Jo a kolik ma nalitano? ;-D Uz ma aspon 250 000km ? Nebo se tu bavime o aute co nic nenajelo...

0/0
20.6.2018 9:42

J33i94ř28í 24S57c78h74w47a62c13h 8518784658446

Pištěk v úvodu vlákna psal o kouření TDI, bez jakékoliv podmínky "velikosti náletu"....;-)

0/0
22.6.2018 13:09

J10o89s98e90f 18H72á59j45e52k 4179278347931

“Přísná časová norma” - přeloženo do srozumitelného jazyka - jeden úkon musí zaplatit nejméně aspoň hodinovou mzdu technika, příjmu, účetní a nemalého managementu a nejlépe vygenerovat také nějaký zisk...

Kdo si někdy něco dělal sám, tak zjistí, že “značkovému” servisu vše trvá nejméně 2x, ale i klidně 5x déle...

+1/0
17.6.2018 22:48

P92e89t19r 78Č58e66r14m96á87k 9448195219930

Zkušenost právě obrácená - vše trvá spíše dvakrát tak dlouho než je deklarovaná norma v autorizáku. V tom tedy problém není, samozřejmě to že ta normovaná časová jednotka je dražší je věc jiná.

+1/0
17.6.2018 23:51

R83a27d42o44m24í62r 90A98l46b67e26r87t 1506541862239

Já sice žádný částicový filtr v automobilu nemám, ale jinou naftu než MaxxMotion, ten můj miláček nepolyká. Proč mu nedopřát to nejlepší.

+1/0
17.6.2018 20:35

M82a34r40e40k 45P40a33r10a 7222529420973

A vyrabiti to jako naprostou vetsinu u nas Ceska rafinerska :-)

0/0
18.6.2018 8:08

P28e21t48r 54Č14e93r88m35á15k 9228705869110

MaxxMotion stejně jako téměř všechny premiové a vysokooktanové paliva v ČR nevyrábí ;-)

0/0
18.6.2018 9:06

M93a79r47t76i80n 40N54á64p51r83a49v30n84í88k 1702554545421

Kdysi MaxxMotion dováželi ze zahraničí, dneska už to tak nebude.

+2/0
18.6.2018 13:37

P29e81t52r 31Č65e36r71m32á97k 9698465929970

Je to tak zcela bezpečně i nadále, jak jsem již uvedl tak téměř všechna tyto paliva se dováží, u nadnárodních korporací bez vyjímek.

0/0
18.6.2018 16:09

L45u68b83o90s 96K13o27p69e30c75k70y 3557881495837

presne tak, tez tankuji MaxxMotion, vozi to z Rakouska a obsahuje bioslozky druhe generace, ktera se pridava vc. aditiv rovnou ve vyrobnim procesu (obyc verze jsou ceske rafinerky s repkou, aditiva u benziny se pridavaji az po vyrobnim procesu zakladniho paliva).

+1/0
18.6.2018 18:33

J66a10n 90U89l45m 7370799896962

To je jak s Shell V-Power, která se vyrábí v Malajsii - do ČR se nedováží, jen se tu za ní platí na pumpě ;-D

0/0
19.6.2018 8:50

P75e20t27r 10Č19e84r64m24á67k 9268495389940

V-Power se samozřejmě do ČR dováží ;-)

0/0
19.6.2018 10:03

A52n43t75o64n44í52n 71S35v30o55b50o17d18a 3404533959642

naše zastaralé rafinérie dokáží z ruské sirnaté ropy vyrobit průměrné palivo, které odpovídá zastaralé normě na naftu a benzín, takže vhodné do karburátoru :-(

0/0
18.6.2018 12:41

L12u92k34a18s 36M61u59d55r43a 6986306292471

U článku chybí označení "Komerční sdělení". Více asi k této neuvěřitelné "masírce", "bububu" a reklamě na pochybné koncernové povozy netřeba dodávat. Vlastně ještě jedno ano - jako země jsme vrakoviště. Ve skutečnosti je jen málo bláznů, kteří jakkoliv zasáhnou do techniky nového auta. Stačilo by daňově nebo jinak eliminovat auta starší pěti let, a problémů tohoto typu by byla desetina. Auto není nárok nebo právo, auto je možnost, a i dnes určitý symbol luxusu - a na ten prostě nemá zdaleka každý. Takže kecy o "a čím jako budeme jezdit - na to nové Češi nebudou mít" patří leda do čtvrté cenové kolem půlnoci.

+2/−3
17.6.2018 18:18

J80i19ř39í 69E45r88b95e21n 1293524386477

"eliminovat auta starší pěti let" - a to jako proč? 8-o

Co je špatného na autě z roku 2013? 8-o

+1/0
19.6.2018 7:58

J30a76n 27H79r88u46b83ý 6155373556130

Nastesti je nafta nenavratne v koncich

0/−1
17.6.2018 17:30

P49e97t40r 24M32i35c96h32a94l 2180504651132

A jéje, další prorok. :-\

+2/0
17.6.2018 17:35

J32i12ř13í 97S92c25h13w61a20c84h 8108634368606

jen stará Potůčková ;-)

+1/0
17.6.2018 20:45

P34e58t63r 26M25i77c16h41a76l 2300844441102

Báča stokrát jinak. :-)

+1/0
17.6.2018 21:07

L43u52k73a20s 68M51u67d25r72a 6316156982941

;-D;-D Schválně, pane prognostiku, jestli pak víte, jaký mají na celkové národní spotřebě nafty podíl osobní automobily do 3,5 t (vyjma dodávek a užitkových vozů)?

Nevíte? Tak hledejte spíše než kydejte. Nafta rozhodně není nenávratně v koncích, a prozatím je náhrada tohoto paliva jakoukoliv alternativou nemožná.

+3/0
17.6.2018 18:22

J77a82n 63U63l40m 7800799616862

;-D

0/0
19.6.2018 8:52

P63e52t50r 34M92i81c27h13a17l 2290194601492

Něco je naftou, něco poskakováním kolem komína. Kdo si na to koupí diesel, měl by se nechat vyšetřit.

+6/−1
17.6.2018 16:53

J31a39n 15H47r76u72b17ý 6835343706440

Ha ha

0/0
18.6.2018 8:48

R97i73c97h22a67r69d 44T23o70m37e14č96e47k 7616665426541

Češi tankují horší naftu, protože taková je jim prodávána. Tento stav je výhodný pro pumpaře a stát, motoristé ať si trhnou.

+4/0
17.6.2018 11:31

S38t33a40n10i82s20l23a29v 49K68r52e74j64c48a12r 6857176793634

Ano, to je pravda !! Řidič nabízenou kvalitu pohonných hmot nemůže ovlivnit ! Nemám na mysli řidiče jenž tankují podle nabízené ceny, ale řidiče jenž tankují u uznávaných legálních prodejců, Shell, BP, Benzina nebo Moll!! Osobně cenu neřeším, tankuji za bankovku, s proměnným množstvím paliva. U Benziny Verva !!

0/−3
17.6.2018 12:27

P57e85t13r 33M19i95c40h10a61l 2860394821372

Shellu to i dokázali. Podle odebraných vzorků prodával v Německu prémiová paliva a u nás horší průměr. Ovšem za nadprůměrné ceny.

0/0
17.6.2018 16:44

J70a31n 76H54r17u85b21ý 6705733136710

Prumernym lidem prumerne vyrobky

0/0
18.6.2018 8:49

M38a44r60t83i97n 30N68á76p39r89a87v46n51í21k 1692354795481

Taky proto už moc lidí u shellu netankuje.

0/0
18.6.2018 13:39

J83a83r87o84s53l54a94v 71K71a94d28l42e21c 5451259772531

Takže v podstatě je to technologie nevhodná pro české lidičky...;-D

+3/−1
17.6.2018 9:02

M69a21r56e21k 76J42a84n87e64č97k35a 1577216943491

Ono německý řidič taky přemýšlí a na ježdění kolem komína nevolí běžně diesel, jako ten český, který městské popojížďky bude stejně hrkat s dieselem a k tomu ona nekvalitní nafta s biosložkou a cena nových DPF je už jenom taková finální tečka.

0/0
17.6.2018 1:03

P95e92t30r 42F59r81ý33d83e50k 7229421139773

Je pravda, ze se do nafty michaji silena svinstva. Nektera jsou dokonce vynucena zakonem, ktery odklepla CSSD jistemu mafianovi.

+2/−4
16.6.2018 22:49

J14i42ř76í 50F12o25g76e15l 2470871126602

Píšete naprosté nesmysly. Zjistěte si datum vzbiku toho zákona, kdo ho navrhl a kdo schválil.

+1/0
17.6.2018 8:18

P14e43t40r 21M90i93c66h62a51l 2900194301472

Ale taky kdo prosadil jeho prodloužení.

+1/0
17.6.2018 10:19

J71o16s81e18f 94H16á42j11e73k 4959708417711

Vy jste si nevšiml, že jsme součástí EU, a proto musíme lít do benzínu předepsaný sajrat, ať je ve vládě A nebo B?! Politiku si řešte ve své rodině a příbuzenstvu, ti Vám budou, jistě rádi, na Vaše “správné” názory kývat...

+1/0
17.6.2018 22:56

P16e29t85r 29M57i30c23h59a51l 2850264501482

Než začneš kritizovat, něco si o tom přečti.

0/0
20.6.2018 0:05

J48o45s42e46f 42Š36o57l64t81e66s 8564908860463

Od té doby, co jezdím s elektromobilem, se podobným diskuzím o kvalitě nafty, složitosti aut, nutnosti kvalitního servisu a podobným kecům jen směju. Netvrdím, že by elektromobil servis nepotřeboval, ale zpravidla se jedná jen o podvozkové díly, brzdovku, kabinový filtr a to je vše. Takže jednou za 2 roky servis cca za 1500 Kč.

+2/−2
16.6.2018 22:44

O26n43d63ř93e91j 74L58o56š34o36t93h 2362364635900

Že by elektromobily a elektromotory byly bezporuchové pochybuji.

I kdyby ano, tak jste si ty nízké servisní náklady zaplatil ve vysoké pořizovací ceně vozu. Navíc, jak padá cena elektromobilů v čase?

+3/0
16.6.2018 22:56

J80o28s45e91f 61Š52o48l19t97e47s 8234168450223

Bezporuchové zcela jistě nejsou, ale jsou na tom výrazně lépe než spalovací motory. Už jen proto, že obsahují výrazně méně pohyblivých dílů. Mám BMW i3 a na fóru jsem neslyšel o jediném případu, kdy by došlo k selhání elektromotoru. Vždy selhal buď pomocný spalovací motor a s ním související generátor nebo něco s tímto motorem souvisejícího. Ano, občas se utrhly držáky motoru, ale to byla konstrukční vada, ne závada elektromotoru. Tesle se motory občas porouchají, ale ono Tesla není žádná zavedená automobilka s kontrolami kvality, spíš startup, co zrovna vyrábí auta. V úterý se jedu podívat na nového elektrického Jaguára, to je letošní pecka.

Vysoká pořizovací cena je vždy relativní. V době, kdy si lidé pořizují X5 a X6 za 2–4 miliony, je vysoká pořizovací cena nepodstatná. Zatím se elektromobil srovnatelný s Octavií kombi v naftě nevyrábí, ale je to jen otázkou času, VW to má v plánu a já celkem věřím, že se mu to podaří. Úspory z rozsahu udělají svoje. A cena elektromobilů tady v EU padá pomaleji než u spalovacích a to překvapivě výrazně pomaleji.

+1/0
16.6.2018 23:03

O91n58d65ř65e48j 93L23o58š33o73t12h 2392504975280

i3 je moc hezké auto, ale je to pořád malé auto na úrovni Fábie, Clia, atp. (ne technicky).

Mně šlo jen o to, že se radujete ze servisu 1500 Kč za rok, ale za auto jste zaplatil tolik, že se vám to nikdy v životě nevrátí.

Já mám teď 3. benzinové auto a na servise mě to nestálo v podstatě nic a to byla dvě auta z bazaru.

S novým autem se chystám do servisu poprvé, na výměnu oleje, tak uvidíme, kolik to bude stát, do 3000 Kč počítám, to není po roce a půl žádná tragédie.

Dále byste si měl započítat výměnu baterie, až ztratí kapacitu, to asi taky nebude zadarmo, tedy pokud se vás to bude týkat a auto neprodáte, otázka je, kdo ho s vidinou nutné výměny baterie koupí.

+1/0
16.6.2018 23:22

J40o95s24e64f 15Š26o10l17t95e72s 8864918680603

Já vím, o co vám jde a ano, v celkovém součtu mě to asi fakticky vyjde do mínusu. A ano, i3 je malé auto, ale přirovnat ho lze třeba BMW 130i. Cenově srovnatelné. Nicméně těch 1500 Kč je jednou za dva roky a auto mě stálo s DPH třičtvrtě milionu. Elektřina mě díky různým akcím a nabíjení zdarma momentálně skoro nic nestojí (zanedbatelné), takže při nájezdu 25000 km ročně a spotřebě 7 litrů benzínu šetřím zhruba 30 x 7 x 250 = 52500 Kč ročně a k tomu zhruba 3000 ročně na garančkách, které nemusím absolvovat (nezapočítávám svůj čas, který tím nemusím strávit), navíc mám nějakou úsporu na elektřině díky tarifu D27d, a ty se ještě zvyšují díky kombinaci s hybridní FVE. Co se týče baterie, vydrží zhruba 10 let dobře použitelná. Jsem teď po 4 letech na ztrátě kapacity asi 5 % a ta ztráta se postupně zpomaluje, nezrychluje.

Hlavní, co si na tom autě cením je ovšem to, že nemusím řešit, kde natankuji, nemusím trávit čas ježděním do servisu, nemusím to auto v podstatě vůbec řešit, jenom při odchodu zapíchnu nabíjecí kabel. Je to pohodlné.

+1/0
17.6.2018 0:12

O64n50d75ř39e26j 37L22o38š31o20t62h 2832834555580

Pokud nemusíte řešit, kde natankujete, protože vám stačí kabel doma, tak se pohybujete jen 50 km od domu? Nejezdíte nikam dál? Nebo jezdíte, ale máte na to další auto? Teda další náklad?

52500 Kč nešetříte, 52 500 Kč stojí benzín, vás elektřina vyjde na min. na 15 000 Kč, takže šetříte méně.

Pokud baterie vydrží 10 let, podle vás tedy 250 000 km, její výměna vyjde na kolik? 200 000 Kč? Je jedno, zda to zaplatíte vy, nebo další majitel, buď to zaplatíte přímo, nebo nižší prodejní cenou.

Já si momentálně nedovedu představit, že bych měl doma jedno auto a to by bylo na elektřinu, svazovalo by mě, že s tím nikam nedojedu, že to pomalu nikde po cestě nedobiji a že když budu mít auto na nabíječce, tak nebudu moci neplánovaně odjet. Navíc nepovažuji za efektivní způsob cestování a trávení volného času vysedávat co 2 hodiny někde u nabíječky, abych tam pokaždé vypil 4 kafe a vykouřil 10 cigaret, než bude auto schopné pohybu.

+1/−2
17.6.2018 0:52

J98o91s90e82f 67Š31o17l95t77e32s 8824708480123

Pohybujeme se zhruba do 100 km od domu. To stačí, v cíli máme vždy kde nabít, navíc mám rychlonabíječky od ČEZu. Píši, že v celkovém součtu vychází elektřina na nulu, tak mi tu nepište 15 000 Kč, stačí využívat všechny možnosti a synergie. Další auto samozřejmě máme, protože ho tak jako tak potřebujeme. Výměna baterie se bude řešit za větří a cena vychází asi na 100 tisíc. Nic strašného. Já prostě dál než 100 km jezdím tak 5x do roka. 4 cesty z toho v pohodě zvládnu s jedním rychlonabíjením uprostřed, na tu jednu zbylou mám to druhé dieselové auto (to mám i na ježdění, když je manželka odjetá s elektrem).

+1/−1
17.6.2018 0:58

Najdete na iDNES.cz