Diskuse k článku

Servis auta jako hypotéka: předplacený servis zafixuje ceny

Většina soukromých zákazníků při výběru auta upřednostňuje racionální ukazatele, jako jsou cena a užitná hodnota, tedy jak moc daný vůz vyhovuje jejich požadavkům. Propočítávají, zda připlatit za diesel, nebo výbavu. Stále relativně málo jich zkoumá ceny servisu a dílů, nebo jak daleko mají do servisu.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Foto

V77í43t 91C17h69a56l85u55p31a 6988132150522

Dnes už se nevyrábějí auta, ale počítače pohybující se na čtyřech kolech. Kam jsme to dospěli, že i oprava či výměna mechanických dílů vyžadují hrabat se v elektrice a řídící jednotceRvRvRv

0/0
7.12.2018 13:30

P44e47t14r 14Č14e14r17m27á74k 9648535509350

Taková je doba, stejně jako dříve bylo standartem radio a na kazetu a dnes je běžný uživatel zvyklý že se mu infotainment spáruje s telefonem a může pak přes bt posouchat hudbu nebo mít puštěnou navigaci, tak stejně tak oceňuje moderní pomocníky stabilizací počínaje, možností upravovat podvozek pokračujíc až po elektronické asistenty. R^

0/0
7.12.2018 14:45

J43a26n 12K36a71l97a19b33z87a 6792361788279

Ty ceny jsou šílený, ale lidi na to mají, tak platí. je jasný že každý si auto neopraví.

Moje zkušenost je taková, mám 13 let Octavii 1,6 MPI z roku 2001. Teď mám najeto 205tis. Nikdy jsem s ní v servisu nebyl, zatím jsem si vystačil sám. Výměna oleje+filtr mě výjde na 700 Kč, zatím jsem měnil komplet brzdy včetně hlavního válce, klouby na poloosách, rozvody+pumpu, termostat+skříň, převodový olej, baterii, svíčky, vzduch. filtry a nějaké drobnosti. Je to neskutečný držák, nápravy a výfuk vše původní. Díly kupuji "kvalitní" né čínu, takže za ty roky jsou ty náklady minimální, řádově tisíce koruny. Servisy tahají z lidí peníze, bratránek má autodílnu a díly mu dodává Elite a jsou to šílený pálky + jeho kalkulace za práci. Ale i tak nestíhá, lidi se mu tam cpou a platí jak šílený za kdejakou "blbost".

+1/−1
5.12.2018 9:44

P57e57t96r 82Č54e26r45m97á73k 9138535239580

No vidíte, a v autorizáku by to stálo 2400 se vším všudy i s prohlídkou a prodloužením garance. Takže když připočtete svojí práci a další úkony které autorizák dělá a porovnáte to tak zjistíte že nic “šíleného” na tom není, a že díky programům pro starší vozidla není divu že mraky lidí jezdí i se starším autem do autorizáku a mají klid. R^

0/0
5.12.2018 16:37
Foto

V78í86t 13C78h47a65l43u23p68a 6538942370142

No jo, bohužel každý není tak šikovný jak Vy a pak je odsouzen nechat se okrádat předraženými servisy. Btw, chápu, že nic není zadarmo, ale chtít např. za výměnu oleje a filtru 3500 Kč i víc, je prostě zlodějna... Zatím jezdím do různých Best drive či noname pneuservisů a zaplatím něco kolem 1100Kč a přitom vidím pod ruce co skutečně ten automechanik udělá.... Když si spočtu kolikrát už jsem už byl na výměnu olej+filtrů, tak už jsem ušetřil balík...pro rýpaly - auto tím možná ztrácí na hodnotě díky chybějící servisové historii, ale já prodávat nehodlám, než kupovat co 5 let novou ojetinu, radši jezdím s autem tzv. do "jeho smrti".....

+1/0
7.12.2018 13:36

P95e28t50r 64Č21e34r86m55á55k 9198435309470

Nikdo není k ničemu odsouzen, každý si může svobodně vybrat jakou formu servisování zvolí. 3500 za celý servis výmněny oleje v autorizáku je super cena, proto také tolik majitelů tuto služby využívá. Služba za 1100 pochopitelně není ani zdaleka srovnatelná, takže je naivní myšlenka že někdo něco závratného ušetřil. Podobně už byla vyvrácena domněnka vesnických opravářů kterak se nevyplatí Long life interval. Firmy které mají nájezdy kolem 500tis a víc mají poměrně dobrý vzorek zkušeností že vyplatí.

Na druhou stranu pokud vás hřeje pocit jak jste domněle ušetřil a budete jezdit do smrti tak je to v pořádku, nikdo vám to nebere, klidně to tak dělejte a blaze žijte. Jen je zbytečné si toto vaše subjektivní rozhodnutí obhajovat tím že si budete léčit mindrák na autorizácích ;-)

0/0
7.12.2018 14:41

J18a51r61o40s71l87a76v 92N21o16v53á49k 9236914652577

Predplaceny servis na dobu kdy by to auto nemelo mit zadne poruchy. Pokud ano je na to zaruka. Takze si predplatim vymeny oleje a tak zvanou odbornou prohlidku kdy se na auto podivaji a vyzdimou z lidi dalsi prachy protoze to do predplatneho nepatri! Navic jste pak uvazani jak pes na retezu.

+2/0
5.12.2018 9:13

M13a62r69t77i58n 96Š94i43m62e77k 4660664138685

Uvázán ke konkrétnímu servisu nejste. Smlouva je uzavřena s automobilkou, nikoliv s servisem. To automobilka následně proplácí provedené úkony a vyměněné díly. Navíc pokud budete mít DSG ve spojkami v oleji, tak výměna oleje co 60 000 km, každých 30 000 km inspekční servis, mezi 60 a 90 000 km mohou být už i brzdy, tlumiče (zálezí po jakém poli auto jezdí), výměn brzdové kapaliny atd. Je to služba pro ty, kteří se nechtějí starat o to co je kdy bude něco stát, zkrátka si předplatí servis až např. do 150 000 km a víc se nestarají

+1/0
5.12.2018 9:33

P52e81t40r 39Č23e80r82m95á64k 9278445929880

To ani zdaleka. Představa že dneska najede nějaké auto 150-180tis bez poruchy je poměrně dost naivní. Záruka pak kryje něco jiného - výrobní vady a podobně, ale ne to že jste ojel brzdy a nebo opotřeboval na podvozku. Tudíž předplacený servis má pro mnoho zákazníků smysl.

0/0
5.12.2018 16:58

P74e10t50r 28S67p38a51t91z49i64e70r50e22r 7184982615154

Stále platí..kdo chce mít na koně, musím mít na seno. Jestli někdo kupuje auto s tím, že pak těžko bude auto opravovat, tak to ať si ho raději nekupuje. Pak je jen nebezpečný pro ostatní na silnici. Co se týká ceny normohodin v autorizovaných servisech..tak ty si servis sám neudává. Ty mu nařizuje importer. Na druhou stranu mu taky nařizuje čas na danou práci. A ty normohodiny jsou tristní. U nových aut se to možná...možná dá stihnout. Ale u starších kde jsou šrouby zrezlý tak jen vůbec povolení něčeho zabere dost času. Takže práci dělat skoro jednou tak dlouho, ale podle normohodin můžete účtovat jen to co máte nařízeno. Ale zase cena za hodinu práci je dražší. Zrovna včera jsme byli u BMW. Hodina práce je 1800,- Kč. Přijetí auta do servisu...jen přijetí...1600,- Kč. Diagnostická práce 3500,- Kč. A pak lidi křičí jak je to drahý....ale musí mít BMW, protože prostě ego...

+2/0
5.12.2018 6:44
Foto

V31í73t 33C67h33a23l20u98p21a 6828612470452

Ale garážník, který si účtuje 400Kč/hod, za stejnou cenu opraví jak BMW tak třeba Škodu. Pokud se jedná o běžné zákroky, olej, filtry, destičky, čepy, ani by mne nenapadlo lozit k autorizákovi (a je mi jedno, jestli mám BMW, Audi nebo třeba Daciu). Ale pokud někdo roupama neví co s peněz ́ma at klidně cpe BMW servisu s mechanikama v obleku 1800Kč za hodku práce i víc.....:-)

+1/0
5.12.2018 12:10

P34e84t68r 32Č94e91r43m20á37k 9248205289860

Vtip je v tom že autorizák nejede v hodinovce ale v normočase, takže strašení drahou hodinovkou funguje opravdu pouze na neznalé ;-) Navíc čím novější auto tím sofistikovanější postupy a především elektronika, a i když existuje možnost koupit si originální servisní data a přístupy k auktualizavím tak realita je taková že garážista má akorát čínskej kabel k nb a umí tím vymazat chyby a nastavit servisní interval.

Nemusíme chodit daleko - kolika jen dvojkovejm octávkám zníčili neznalí garážisti zadní brzdy při snaze zamáčknout to sikovkama, kolik elektromotorků zadních brzd muselo odejít aby se naučili po výmněně základní nastavení, kolik baterek musí odejít než se je naučí kódovat atd atd. Samozřejmě jsou i tací co to zvládají, ale je jich kapka v moři.

0/0
5.12.2018 16:46
Foto

V21í88t 26C15h81a31l90u43p52a 6208342650602

Já ale mluvil o mechanických zákrocích (brzdy, čepy, olej, tlumiče atd...), k tomu se mechanik nemusí hrabat v OBD a ŘJ atd... Max. upgradovat servisní interval při výměně oleje (ale to není nezbytná nutnost, když mi nalepí štítek kdy se měnil olej, a to si zapíšu do notýsku)

0/0
6.12.2018 10:50

P89e51t17r 84Č76e13r56m24á79k 9128285279260

No dyť, k tomu se právě už dávno musí mechanik “hrabat” i v elektrice, bez toho nevymění zadní brzdy u aut s elektronickou ručkou, a v extrému ani nezvedne auto na hever pokud neví kde se fixuje adaptivní podvozek. A tak by se dalo pokračovat do nekonečna.

0/0
6.12.2018 16:05

R64o51b76e16r63t 15S80e22d33l92á93r 4397612

Táto "služba" je podľa mňa riadna blbosť....

+2/0
4.12.2018 22:31

P69e14t91r 24Č60e13r70m14á50k 9368345609200

No vidíte a mnoha lidem naopak přijde dobrá, ještě že si může každý vybrat ;-)

0/0
4.12.2018 22:57

J17a19n 70K98a88v26a78n 8249365888142

Majitel nemá potřebu někam pokoutně jezdit měnit olej, aby ušetřil.

Omg, vymena oleje neni zadnej slozitej ukol. Pisalek se to tu snazi ukazat jako snad ukon hodny inzenyra. Naopak vymena oleje v autorizaku je nejvetsi zlodejna. Na sluzebaku octavii III me to stalo 6500. Kdyz to delam na osobaku v neautorizovanym servise tak to mam za 3500. Takze za me autorizak ani nahodou.

+9/0
4.12.2018 21:35

M37a95r57t76i33n 17S98l64á10v29a 4970565225759

Výměna oleje za 3500 je zlodejna - za 6500 Mega zlodejna.. Cena materiálu (olej +filtr) je max za 1000, tedy za práci chtějí 2500 což je šílené..

+3/0
4.12.2018 21:56

P37e26t25r 95T10y11č72k13a 6625922149222

Což obnáší odšroubovat a zašroubovat jeden šroub a vyměnit dva až tři filtry.

0/−1
4.12.2018 23:23

R55o76m12a19n 16P60o43l18á91č58e11k 5536219975

Jenže problém je v tom že dnes v tom autě máte tolik elektroniky, kterou musí "nastavit" jenom v tom autorizáku...

0/−1
4.12.2018 22:12

V87í20t23ě86z23s87l62a97v 40K88o13š79ť49á73l 9128524648

Docela by mě to zajímalo, na staré oktě se dal olej i servis nulovat na budících, nicméně ti zdatnější si pořídili diagnostický kabel, s tím to předpokládám půjde i nyní.

0/0
4.12.2018 22:33

P51e61t31r 62Č89e22r47m23á14k 9828775259710

No a o tom to přesně je. Takže jste ušetřil něco kolem 3tis (v reálu méně protože v prohlídce v autorizáku za 6500 je toho v případě octavie sakra víc, ale ok), což při normálním užití znamená že jste za prvních 5 let ušetřil kolem 10tis. Hodnota auta bez řádné servisní historie ovšem bude bezpečně nižší o větší sumu. R^

+1/−4
4.12.2018 22:51
Foto

V84í11t 97C84h91a48l16u90p33a 6298562460222

A uvažujete taky, že třeba někdo si auto hodlá nechat než mu prostě doslouží? Pak mu je hodnota šumák. Znám lidi, kteří jedním autem jezdí třeba už 20let a slouží jim dobře s malými servisními náklady. Na nové třeba nemají a než kupovat jinou ojetinu s rizikem nových oprav...

+1/0
7.12.2018 13:40

P16e35t20r 68Č15e49r93m59á91k 9888455229740

Nikoliv, řeč tu byla zcela jasně o smyslu předplacených servisů a tedy cca prvních 5ti letech provozu auta, a tam platí co jsem napsal R^

0/0
7.12.2018 14:46

O72n10d82ř40e19j 46L35o54š87o14t94h 2562354945600

Mně v autorizáku vyšla výměna oleje (LL) na 2300 Kč u Fabie 1.2 TSI, byly tam ještě nějaké úkony v rámci 1. garančky, nechal jsem si čistit klimu, měnit baterky v obou klíčích, a nechal jsem tam asi 3500 Kč. To je zadarmo, 3500 Kč po 30 000 km.

Navíc jsem to tam vezl v pracovní době, takže mě odvezli do práce a zase by pro mě přijeli, kdyby mě tam odpoledne nehodil kolega.

Já jsem si nové auto koupil proto, abych neměl žádné starosti, abych měl 5 let záruku a do autorizáku jezdím proto, aby byly záznamy v elektronické servisní knize, což zvyšuje, nebo nesnižuje cenu při prodeji.

Je možné, že se ceny výměny oleje v různých servisech liší.

+2/0
5.12.2018 0:53

P40e31t14r 83S49p83a86t36z53i97e42r83e65r 7794942655844

tak si to dělejte sám...jen pak když se vám na autě něco rozbije co by bylo v rámci záruky..tak nejezděte s tím problémem na reklamaci, protože jste nedodržel záruční podmínky. Jestliže nejezdíte na pravidelné servisní prohlídky...nikdy vám nebude uznána jakákoliv reklamace.

+1/0
5.12.2018 6:37
Foto

I19v29a48n 33K60o24p81t30a 5907342111397

Za 6500 ovšem máte no OIII kompletní servisní prohlídku včetně té výměny oleje. Konkrétně u škodovky OIII práce (prohlídka s výměnou oleje) 627,-, olej LL 5litrů 2802 . částky opsány z faktury autorizovaného servisu.

Takže jste tam měl přinejmenším ještě nějaké další filtry (palivový, kabinový) apod dle předpisu.

To jsou práce které dle mé zkušenosti neautorizované nedělají, přijel jste na olej tak měníme olej a fertig. Ano pak jsou "levnější" autorizovaný 3429 (včetně prohlídky) / neautorizovaný 3500 (jen ten olej)

+1/0
5.12.2018 10:19

P63e43t19r 88Č63e37r86m14á94k 9388875459550

Je vcelku pochopitelné že podobné služby se rozšiřují, čím dál více lidem vyhovuje systém že mají vše nastaveno v nějakém paušálním nákladu (telefonem počínaje, bydlením konče) a nemusí se o nic starat, a tak jako se raketově rozšiřuje operativní leasing tak ruku v ruce s ní jde i toto. Jistě - jako vše to má svá specifika a nevyplatí se to každému, důležité tedy je že má každý možnost vybrat si R^

+10/0
4.12.2018 15:00

J83a96r35o80s55l59a31v 28K85a36d85l70e98c 5261499822911

Tak nevím... roční prohlídka se zárukou mobility je u Fabky do 600 Kč ve značkovém servisu + výměna oleje v motoru a filtru cca 1700 Kč... jednou za dva roky se mění k tomu brzdovka a jednou za pět let se mění chladící kapalina... drobky jako stěrače a podobné drobnosti nepočítám... a klimoška je jen na vyžádání zákazníka...:-P STK dělají do tisícovky...

0/0
4.12.2018 14:57

J25a81r56o71s20l87a52v 30K38a92d89l70e56c 5301829912491

Problém bude, že po 5leté fixaci se vám teprve začnou objevovat opotřebené díly...

+2/0
4.12.2018 15:02

L62i87b11o74r 41M13o81u53č36k56a 1488887475862

pokud tam je tragedie typu 4roky nebo 60 000km, tak to nema cenu predplacet

0/0
4.12.2018 18:22

P13e22t78r 55T41y72č45k95a 6545152519612

Technická je dnes za litr jenom náklad.

0/−1
4.12.2018 23:24
Foto

M68i59l71a64n 53K93e31b46l37ů47š18e59k 1228109138453

★ Mě přijde, že ty ceny služeb v autoservisech narostly za posledních deset let nehorázně, pamatuji si, že výměna destiček mě kdysi stála stovku, ted tisíc...pomalu montáž dražší než celé destičky, strašná hamižnost, všude stejnej kapitalistickej xindl.

+4/−14
4.12.2018 10:42
Foto

V62í49t 63C82h50a88l77u91p10a 6888192550522

No tak kdysi jste pobiral plat treba 4000 a dnes berete treba 30tis...

+6/0
4.12.2018 11:39

M18a82r58e22k 72J52a20n87e82č62k26a 1527196493941

Mnoho servisů využívá služeb velkých dodavatelů náhradních dílů v ČR, např. Elit a další. Ti jim jakýkoliv díl dovezou kdykoliv bez dlouhého čekání, ovšem za ceny, které jsou silně nadsazené a samozřejmě si dál cenu za díl nadsazují servisy, protože pouze odvedená práce by je neuživila. Ve výsledku je tak cena průměrného dílů klidně o 100 až 200% větší, než cena při zakoupení přes menšího prodejce v jeho eshopu a mnohdy je vyšší i než cena mnohem kvalitnějšího dílu. To je celý problém, proč jsou ceny tak značně vysoké. Jo, kdyby aspoň ti měniči dílů (servismana profíka jsem už dlouho neviděl) tu práci zvládli aspoň dobře, ale dělají v časovce a je jim zcela šumák, jak kvalitně výměnu provedou, tak ty opravy podle toho i vypadají. A s vypouštěním oleje se již žádný značkový servis nešpiní, protože olej hromadně odsávají a stačí pár výměn a je ušetřena jedna celá náplň a to se počítá.

0/−1
4.12.2018 13:55
Foto

V61í65t 55C37h37a82l55u89p32a 6118722890672

A musím taky rozporovat, že by ceny za servis tak generálně řečeno, všude zdražily 10násobně během posledních let. Např. u jednoho garážníka jsem v r.2009 platil za normohodinu práce 350Kč, dnes uvádí na svých stránkách cenu 400kč za normohodinu. Takže cca 15% nárust....mi osobně se za tu dobu plat zvýšil mnohem víc....takže si nestěžuju :-). Chápu, že u některých autorizáků např. premiových značek to může být, tak jak uvádíte Vy, ale rozhodně to nelze takto paušalizovat...

+1/0
4.12.2018 13:57
Foto

V70í75t 43C47h77a37l54u87p94a 6868692880242

Zrovna jsem si vzpomněl, že jsem v neznačkovém servisu před cca 6lety nechával měnit (Renault Laguna) komplet zadní náboje s integrovanými ložisky a kotouči+brzdové obložení za cca 8000Kč, z toho 7400Kč byl materiál (a cena skutečně odpovídaly internetovým cenám kvalitnějších značkových dílů - u brzd se nešetří) a 600Kč práce i s DPH...Což mi nepřišlo nijak drastické....

+1/0
4.12.2018 14:07

J62a10r33o21s72l11a93v 26K35a54d60l80e72c 5961289602571

Asi jak kde. Jezdím do značkového servisu a naopak mne nutí sami šetřit. Například jsem měl někde prolezlý výfuk a servis mi nabídl místo výměny jedno jeho dílu za 3 a půl litru jeho opravu za 600Kč...

0/0
4.12.2018 15:07

P49a81v84e48l 22N48o24v47á24k 7641606109743

No o otázka je kolik je správná cena teda? Vemte si jen to, že když budete chtít dát zaměstnanci aspoň 20tis čistého tak při 168hodinách to máte cca a 200kc/h jen mzdové náklady.

0/0
4.12.2018 22:33

T95o65m22á74š 82L32e78t58a10v78k73a 3424269248

Nedávno jste se tady chlubil, že si klidně můžete koupit deset aut. Tak nebuďte žgrd, každý je z něčeho živ.

0/0
5.12.2018 4:39
Foto

I61v73a80n 19K93o39p54t14a 5847502121247

I ti servisáci, myslím tím ty co to opravdu dělají, chtějí vyšší plat. Stejně jako vy. Nejsou dobročinný ústav.

0/0
5.12.2018 10:26

J84a84n 95K18a49z92d51a 5385876472161

Kdyby na tom autorizované servisy nevydělávaly, tak to nebudou nabízet. Jednoduše zdraží víc práce, které nebudou kryty servisním balíčkem, nebo si naúčtují delší dobu, po kterou daný úkon prováděli. Obhájí si to vždycky a zákazník nemá šanci se proti tomu bránit.

Pokud se jedná o pravidelnou údržbu, tak pokud si ji není schopen (nebo nechce) majitel auta provádět sám (jako, že to není vůbec složité), tak mu ji provede jakýkoliv i neautorizovaný servis (teoreticky by to nemělo mít vliv na uplatňovaní záruky, při zachování postupů výrobce, ale hádejte se s nimi). Nebo pro klid duše si připlatit za autorizovaný servis - je to volba každého v závislosti na preferencích a rozpočtu.

0/−1
4.12.2018 10:23
Foto

V89í73t 48C11h57a70l17u52p32a 6968852490652

Určitě mi těžko bude autorizák šahat na záruku, že jsem si olej měnil sám nebo u garážníka. Odmontovat 2 víčka a udělat "vylej+nalej" není žádný specializovaný odborný úkon...Možná že ta výměna filtru už jo (třeba garážník nepoužil originální klíč, ale nějaký vlastní přípravek :-)

0/−1
4.12.2018 10:35

J14a70r30o54s69l21a25v 20K60a96d47l81e50c 5591849322131

Tak servisní prohlídka není jen výměna oleje...;-D

+3/0
4.12.2018 15:10

P37e75t55r 83Č17e69r91m81á83k 9968425279150

Jste na omylu. Nenabízí to servisy ale samotná automobilka, která tak naopak servisům garantuje nějaký pravidelný příjem. Servisní úkony jsou pak normované, natahovat čas může garážista ale ne autorizák který na to má jasně danou tabulku ;-) Servisy jsou spokojené protože mají tím pádem práci kterou by v podobném rozsahu jinak jistou neměli, a zákazník je naopak hýčkaný protože jakoukoliv opravu přiveze tak může servis fakturovat automobilce R^

Máte pak pravdu že způsob servisování auta je vždy o preferencích, proto většina majitelů nových aut jezdí do autorizáků, představa že si někde něco sami mění na ulici je komická a nesmyslná, a neutorizákem ušetří málokdo protože takové auto pochopitelně výrazně ztratí na ceně v porovnání s tím s doložitelnou servisní historií z autorizáků. Pochopitelně jiná by byla situace když si někdo kupuje ojetinu a má jí dalších třeba 5 let.

+2/0
4.12.2018 14:52

J37a44r28o90s46l29a48v 80K26a71d37l55e91c 5361669592971

Ve značkovém servisu vám nemohou naúčtovat vícepráce, jelikož každý postup má daný čas a platbu za výměnu či opravu. to si mohou dovolit soukromníci, kteří vám nakukají co chtějí...

+2/−1
4.12.2018 15:00

T84o84m48á93š 30L40e65t58a44v77k48a 3694729788

Značkový servis neznamená nic jiného, než značkové ceny.

+1/0
4.12.2018 17:26

P97e14t32r 62Č28e89r14m40á45k 9508855649480

Což znamená kvalitní díly, normované úkony, znalosti a zázemí a také slevy a programy pro majitele starších vozů atd.

0/0
4.12.2018 22:53

T98o91m79á13š 42L82e97t21a92v32k83a 3964789688

Jj, klidně těm pohádkám věřte ;)

+1/0
5.12.2018 4:41

P56e68t79r 77Č18e46r73m32á33k 9398185769550

Realitu nezměníte ;-)

0/0
5.12.2018 16:48

Najdete na iDNES.cz