Diskuse k článku

Servis auta jako hypotéka: předplacený servis zafixuje ceny

Většina soukromých zákazníků při výběru auta upřednostňuje racionální ukazatele, jako jsou cena a užitná hodnota, tedy jak moc daný vůz vyhovuje jejich požadavkům. Propočítávají, zda připlatit za diesel, nebo výbavu. Stále relativně málo jich zkoumá ceny servisu a dílů, nebo jak daleko mají do servisu.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Foto

V83í34t 21C48h61a59l14u84p89a 6728212450902

Dnes už se nevyrábějí auta, ale počítače pohybující se na čtyřech kolech. Kam jsme to dospěli, že i oprava či výměna mechanických dílů vyžadují hrabat se v elektrice a řídící jednotceRvRvRv

0/0
7.12.2018 13:30

P16e39t41r 14Č10e24r38m73á63k 9428455909400

Taková je doba, stejně jako dříve bylo standartem radio a na kazetu a dnes je běžný uživatel zvyklý že se mu infotainment spáruje s telefonem a může pak přes bt posouchat hudbu nebo mít puštěnou navigaci, tak stejně tak oceňuje moderní pomocníky stabilizací počínaje, možností upravovat podvozek pokračujíc až po elektronické asistenty. R^

0/0
7.12.2018 14:45

J90a51n 55K28a54l39a15b48z90a 6572311978659

Ty ceny jsou šílený, ale lidi na to mají, tak platí. je jasný že každý si auto neopraví.

Moje zkušenost je taková, mám 13 let Octavii 1,6 MPI z roku 2001. Teď mám najeto 205tis. Nikdy jsem s ní v servisu nebyl, zatím jsem si vystačil sám. Výměna oleje+filtr mě výjde na 700 Kč, zatím jsem měnil komplet brzdy včetně hlavního válce, klouby na poloosách, rozvody+pumpu, termostat+skříň, převodový olej, baterii, svíčky, vzduch. filtry a nějaké drobnosti. Je to neskutečný držák, nápravy a výfuk vše původní. Díly kupuji "kvalitní" né čínu, takže za ty roky jsou ty náklady minimální, řádově tisíce koruny. Servisy tahají z lidí peníze, bratránek má autodílnu a díly mu dodává Elite a jsou to šílený pálky + jeho kalkulace za práci. Ale i tak nestíhá, lidi se mu tam cpou a platí jak šílený za kdejakou "blbost".

+1/−1
5.12.2018 9:44

P89e81t10r 83Č91e52r73m58á51k 9778275299440

No vidíte, a v autorizáku by to stálo 2400 se vším všudy i s prohlídkou a prodloužením garance. Takže když připočtete svojí práci a další úkony které autorizák dělá a porovnáte to tak zjistíte že nic “šíleného” na tom není, a že díky programům pro starší vozidla není divu že mraky lidí jezdí i se starším autem do autorizáku a mají klid. R^

0/0
5.12.2018 16:37
Foto

V69í51t 80C79h33a95l19u86p94a 6718482980412

No jo, bohužel každý není tak šikovný jak Vy a pak je odsouzen nechat se okrádat předraženými servisy. Btw, chápu, že nic není zadarmo, ale chtít např. za výměnu oleje a filtru 3500 Kč i víc, je prostě zlodějna... Zatím jezdím do různých Best drive či noname pneuservisů a zaplatím něco kolem 1100Kč a přitom vidím pod ruce co skutečně ten automechanik udělá.... Když si spočtu kolikrát už jsem už byl na výměnu olej+filtrů, tak už jsem ušetřil balík...pro rýpaly - auto tím možná ztrácí na hodnotě díky chybějící servisové historii, ale já prodávat nehodlám, než kupovat co 5 let novou ojetinu, radši jezdím s autem tzv. do "jeho smrti".....

+1/0
7.12.2018 13:36

P30e92t45r 86Č83e12r98m61á32k 9808525659750

Nikdo není k ničemu odsouzen, každý si může svobodně vybrat jakou formu servisování zvolí. 3500 za celý servis výmněny oleje v autorizáku je super cena, proto také tolik majitelů tuto služby využívá. Služba za 1100 pochopitelně není ani zdaleka srovnatelná, takže je naivní myšlenka že někdo něco závratného ušetřil. Podobně už byla vyvrácena domněnka vesnických opravářů kterak se nevyplatí Long life interval. Firmy které mají nájezdy kolem 500tis a víc mají poměrně dobrý vzorek zkušeností že vyplatí.

Na druhou stranu pokud vás hřeje pocit jak jste domněle ušetřil a budete jezdit do smrti tak je to v pořádku, nikdo vám to nebere, klidně to tak dělejte a blaze žijte. Jen je zbytečné si toto vaše subjektivní rozhodnutí obhajovat tím že si budete léčit mindrák na autorizácích ;-)

0/0
7.12.2018 14:41

J55a18r39o16s59l12a54v 95N86o37v30á71k 9226604562847

Predplaceny servis na dobu kdy by to auto nemelo mit zadne poruchy. Pokud ano je na to zaruka. Takze si predplatim vymeny oleje a tak zvanou odbornou prohlidku kdy se na auto podivaji a vyzdimou z lidi dalsi prachy protoze to do predplatneho nepatri! Navic jste pak uvazani jak pes na retezu.

+2/0
5.12.2018 9:13

M19a58r14t74i14n 56Š11i19m52e45k 4960354988815

Uvázán ke konkrétnímu servisu nejste. Smlouva je uzavřena s automobilkou, nikoliv s servisem. To automobilka následně proplácí provedené úkony a vyměněné díly. Navíc pokud budete mít DSG ve spojkami v oleji, tak výměna oleje co 60 000 km, každých 30 000 km inspekční servis, mezi 60 a 90 000 km mohou být už i brzdy, tlumiče (zálezí po jakém poli auto jezdí), výměn brzdové kapaliny atd. Je to služba pro ty, kteří se nechtějí starat o to co je kdy bude něco stát, zkrátka si předplatí servis až např. do 150 000 km a víc se nestarají

+1/0
5.12.2018 9:33

P67e78t80r 70Č72e37r44m39á94k 9928895129230

To ani zdaleka. Představa že dneska najede nějaké auto 150-180tis bez poruchy je poměrně dost naivní. Záruka pak kryje něco jiného - výrobní vady a podobně, ale ne to že jste ojel brzdy a nebo opotřeboval na podvozku. Tudíž předplacený servis má pro mnoho zákazníků smysl.

0/0
5.12.2018 16:58

P43e42t42r 86S24p70a40t60z68i90e19r90e45r 7584342415544

Stále platí..kdo chce mít na koně, musím mít na seno. Jestli někdo kupuje auto s tím, že pak těžko bude auto opravovat, tak to ať si ho raději nekupuje. Pak je jen nebezpečný pro ostatní na silnici. Co se týká ceny normohodin v autorizovaných servisech..tak ty si servis sám neudává. Ty mu nařizuje importer. Na druhou stranu mu taky nařizuje čas na danou práci. A ty normohodiny jsou tristní. U nových aut se to možná...možná dá stihnout. Ale u starších kde jsou šrouby zrezlý tak jen vůbec povolení něčeho zabere dost času. Takže práci dělat skoro jednou tak dlouho, ale podle normohodin můžete účtovat jen to co máte nařízeno. Ale zase cena za hodinu práci je dražší. Zrovna včera jsme byli u BMW. Hodina práce je 1800,- Kč. Přijetí auta do servisu...jen přijetí...1600,- Kč. Diagnostická práce 3500,- Kč. A pak lidi křičí jak je to drahý....ale musí mít BMW, protože prostě ego...

+2/0
5.12.2018 6:44
Foto

V55í52t 85C43h90a33l45u23p78a 6878152380872

Ale garážník, který si účtuje 400Kč/hod, za stejnou cenu opraví jak BMW tak třeba Škodu. Pokud se jedná o běžné zákroky, olej, filtry, destičky, čepy, ani by mne nenapadlo lozit k autorizákovi (a je mi jedno, jestli mám BMW, Audi nebo třeba Daciu). Ale pokud někdo roupama neví co s peněz ́ma at klidně cpe BMW servisu s mechanikama v obleku 1800Kč za hodku práce i víc.....:-)

+1/0
5.12.2018 12:10

P41e46t69r 27Č16e26r62m43á82k 9918655499790

Vtip je v tom že autorizák nejede v hodinovce ale v normočase, takže strašení drahou hodinovkou funguje opravdu pouze na neznalé ;-) Navíc čím novější auto tím sofistikovanější postupy a především elektronika, a i když existuje možnost koupit si originální servisní data a přístupy k auktualizavím tak realita je taková že garážista má akorát čínskej kabel k nb a umí tím vymazat chyby a nastavit servisní interval.

Nemusíme chodit daleko - kolika jen dvojkovejm octávkám zníčili neznalí garážisti zadní brzdy při snaze zamáčknout to sikovkama, kolik elektromotorků zadních brzd muselo odejít aby se naučili po výmněně základní nastavení, kolik baterek musí odejít než se je naučí kódovat atd atd. Samozřejmě jsou i tací co to zvládají, ale je jich kapka v moři.

0/0
5.12.2018 16:46
Foto

V63í19t 39C22h68a53l30u14p56a 6408762810882

Já ale mluvil o mechanických zákrocích (brzdy, čepy, olej, tlumiče atd...), k tomu se mechanik nemusí hrabat v OBD a ŘJ atd... Max. upgradovat servisní interval při výměně oleje (ale to není nezbytná nutnost, když mi nalepí štítek kdy se měnil olej, a to si zapíšu do notýsku)

0/0
6.12.2018 10:50

P86e88t10r 79Č79e17r24m54á21k 9308845179700

No dyť, k tomu se právě už dávno musí mechanik “hrabat” i v elektrice, bez toho nevymění zadní brzdy u aut s elektronickou ručkou, a v extrému ani nezvedne auto na hever pokud neví kde se fixuje adaptivní podvozek. A tak by se dalo pokračovat do nekonečna.

0/0
6.12.2018 16:05

R92o94b84e37r46t 69S80e57d49l53á56r 4397182

Táto "služba" je podľa mňa riadna blbosť....

+2/0
4.12.2018 22:31

P50e29t57r 28Č76e25r95m11á69k 9318665119130

No vidíte a mnoha lidem naopak přijde dobrá, ještě že si může každý vybrat ;-)

0/0
4.12.2018 22:57

J78a59n 78K83a39v32a96n 8249415108282

Majitel nemá potřebu někam pokoutně jezdit měnit olej, aby ušetřil.

Omg, vymena oleje neni zadnej slozitej ukol. Pisalek se to tu snazi ukazat jako snad ukon hodny inzenyra. Naopak vymena oleje v autorizaku je nejvetsi zlodejna. Na sluzebaku octavii III me to stalo 6500. Kdyz to delam na osobaku v neautorizovanym servise tak to mam za 3500. Takze za me autorizak ani nahodou.

+9/0
4.12.2018 21:35

M49a68r82t86i13n 58S52l40á97v31a 4660705965819

Výměna oleje za 3500 je zlodejna - za 6500 Mega zlodejna.. Cena materiálu (olej +filtr) je max za 1000, tedy za práci chtějí 2500 což je šílené..

+3/0
4.12.2018 21:56

P21e43t86r 23T74y27č68k41a 6445102599902

Což obnáší odšroubovat a zašroubovat jeden šroub a vyměnit dva až tři filtry.

0/−1
4.12.2018 23:23

R47o50m77a78n 39P66o89l34á31č62e83k 5956829295

Jenže problém je v tom že dnes v tom autě máte tolik elektroniky, kterou musí "nastavit" jenom v tom autorizáku...

0/−1
4.12.2018 22:12

V61í82t24ě98z30s17l47a84v 17K64o36š26ť58á87l 9838614558

Docela by mě to zajímalo, na staré oktě se dal olej i servis nulovat na budících, nicméně ti zdatnější si pořídili diagnostický kabel, s tím to předpokládám půjde i nyní.

0/0
4.12.2018 22:33

P18e68t44r 27Č18e40r47m40á29k 9298295139810

No a o tom to přesně je. Takže jste ušetřil něco kolem 3tis (v reálu méně protože v prohlídce v autorizáku za 6500 je toho v případě octavie sakra víc, ale ok), což při normálním užití znamená že jste za prvních 5 let ušetřil kolem 10tis. Hodnota auta bez řádné servisní historie ovšem bude bezpečně nižší o větší sumu. R^

+1/−4
4.12.2018 22:51
Foto

V76í96t 87C52h64a83l44u60p79a 6978172330502

A uvažujete taky, že třeba někdo si auto hodlá nechat než mu prostě doslouží? Pak mu je hodnota šumák. Znám lidi, kteří jedním autem jezdí třeba už 20let a slouží jim dobře s malými servisními náklady. Na nové třeba nemají a než kupovat jinou ojetinu s rizikem nových oprav...

+1/0
7.12.2018 13:40

P57e71t90r 80Č81e69r93m45á34k 9188985669150

Nikoliv, řeč tu byla zcela jasně o smyslu předplacených servisů a tedy cca prvních 5ti letech provozu auta, a tam platí co jsem napsal R^

0/0
7.12.2018 14:46

O74n55d63ř12e98j 17L46o76š45o16t96h 2552164165640

Mně v autorizáku vyšla výměna oleje (LL) na 2300 Kč u Fabie 1.2 TSI, byly tam ještě nějaké úkony v rámci 1. garančky, nechal jsem si čistit klimu, měnit baterky v obou klíčích, a nechal jsem tam asi 3500 Kč. To je zadarmo, 3500 Kč po 30 000 km.

Navíc jsem to tam vezl v pracovní době, takže mě odvezli do práce a zase by pro mě přijeli, kdyby mě tam odpoledne nehodil kolega.

Já jsem si nové auto koupil proto, abych neměl žádné starosti, abych měl 5 let záruku a do autorizáku jezdím proto, aby byly záznamy v elektronické servisní knize, což zvyšuje, nebo nesnižuje cenu při prodeji.

Je možné, že se ceny výměny oleje v různých servisech liší.

+2/0
5.12.2018 0:53

P66e64t14r 60S81p56a59t49z32i94e77r71e41r 7904942245284

tak si to dělejte sám...jen pak když se vám na autě něco rozbije co by bylo v rámci záruky..tak nejezděte s tím problémem na reklamaci, protože jste nedodržel záruční podmínky. Jestliže nejezdíte na pravidelné servisní prohlídky...nikdy vám nebude uznána jakákoliv reklamace.

+1/0
5.12.2018 6:37
Foto

I58v28a58n 36K61o22p91t41a 5777862541727

Za 6500 ovšem máte no OIII kompletní servisní prohlídku včetně té výměny oleje. Konkrétně u škodovky OIII práce (prohlídka s výměnou oleje) 627,-, olej LL 5litrů 2802 . částky opsány z faktury autorizovaného servisu.

Takže jste tam měl přinejmenším ještě nějaké další filtry (palivový, kabinový) apod dle předpisu.

To jsou práce které dle mé zkušenosti neautorizované nedělají, přijel jste na olej tak měníme olej a fertig. Ano pak jsou "levnější" autorizovaný 3429 (včetně prohlídky) / neautorizovaný 3500 (jen ten olej)

+1/0
5.12.2018 10:19

P82e43t14r 33Č86e48r78m11á91k 9128485209500

Je vcelku pochopitelné že podobné služby se rozšiřují, čím dál více lidem vyhovuje systém že mají vše nastaveno v nějakém paušálním nákladu (telefonem počínaje, bydlením konče) a nemusí se o nic starat, a tak jako se raketově rozšiřuje operativní leasing tak ruku v ruce s ní jde i toto. Jistě - jako vše to má svá specifika a nevyplatí se to každému, důležité tedy je že má každý možnost vybrat si R^

+10/0
4.12.2018 15:00

J13a30r52o56s96l53a49v 37K34a24d25l20e49c 5481159842111

Tak nevím... roční prohlídka se zárukou mobility je u Fabky do 600 Kč ve značkovém servisu + výměna oleje v motoru a filtru cca 1700 Kč... jednou za dva roky se mění k tomu brzdovka a jednou za pět let se mění chladící kapalina... drobky jako stěrače a podobné drobnosti nepočítám... a klimoška je jen na vyžádání zákazníka...:-P STK dělají do tisícovky...

0/0
4.12.2018 14:57

J55a93r47o57s90l27a90v 27K68a17d61l20e93c 5701799792341

Problém bude, že po 5leté fixaci se vám teprve začnou objevovat opotřebené díly...

+2/0
4.12.2018 15:02

L69i20b53o31r 36M83o34u30č36k46a 1598827585232

pokud tam je tragedie typu 4roky nebo 60 000km, tak to nema cenu predplacet

0/0
4.12.2018 18:22

P64e85t80r 61T98y14č65k11a 6735572199482

Technická je dnes za litr jenom náklad.

0/−1
4.12.2018 23:24
Foto

M62i32l46a17n 55K18e58b39l53ů43š15e31k 1318339378143

★ Mě přijde, že ty ceny služeb v autoservisech narostly za posledních deset let nehorázně, pamatuji si, že výměna destiček mě kdysi stála stovku, ted tisíc...pomalu montáž dražší než celé destičky, strašná hamižnost, všude stejnej kapitalistickej xindl.

+4/−14
4.12.2018 10:42
Foto

V68í90t 17C92h47a79l24u59p20a 6228652240472

No tak kdysi jste pobiral plat treba 4000 a dnes berete treba 30tis...

+6/0
4.12.2018 11:39

M88a57r53e26k 70J81a59n71e27č96k95a 1607226153181

Mnoho servisů využívá služeb velkých dodavatelů náhradních dílů v ČR, např. Elit a další. Ti jim jakýkoliv díl dovezou kdykoliv bez dlouhého čekání, ovšem za ceny, které jsou silně nadsazené a samozřejmě si dál cenu za díl nadsazují servisy, protože pouze odvedená práce by je neuživila. Ve výsledku je tak cena průměrného dílů klidně o 100 až 200% větší, než cena při zakoupení přes menšího prodejce v jeho eshopu a mnohdy je vyšší i než cena mnohem kvalitnějšího dílu. To je celý problém, proč jsou ceny tak značně vysoké. Jo, kdyby aspoň ti měniči dílů (servismana profíka jsem už dlouho neviděl) tu práci zvládli aspoň dobře, ale dělají v časovce a je jim zcela šumák, jak kvalitně výměnu provedou, tak ty opravy podle toho i vypadají. A s vypouštěním oleje se již žádný značkový servis nešpiní, protože olej hromadně odsávají a stačí pár výměn a je ušetřena jedna celá náplň a to se počítá.

0/−1
4.12.2018 13:55
Foto

V77í31t 32C55h69a59l79u52p33a 6808442930412

A musím taky rozporovat, že by ceny za servis tak generálně řečeno, všude zdražily 10násobně během posledních let. Např. u jednoho garážníka jsem v r.2009 platil za normohodinu práce 350Kč, dnes uvádí na svých stránkách cenu 400kč za normohodinu. Takže cca 15% nárust....mi osobně se za tu dobu plat zvýšil mnohem víc....takže si nestěžuju :-). Chápu, že u některých autorizáků např. premiových značek to může být, tak jak uvádíte Vy, ale rozhodně to nelze takto paušalizovat...

+1/0
4.12.2018 13:57
Foto

V39í24t 17C37h43a78l42u31p49a 6168822440792

Zrovna jsem si vzpomněl, že jsem v neznačkovém servisu před cca 6lety nechával měnit (Renault Laguna) komplet zadní náboje s integrovanými ložisky a kotouči+brzdové obložení za cca 8000Kč, z toho 7400Kč byl materiál (a cena skutečně odpovídaly internetovým cenám kvalitnějších značkových dílů - u brzd se nešetří) a 600Kč práce i s DPH...Což mi nepřišlo nijak drastické....

+1/0
4.12.2018 14:07

J60a52r29o34s42l75a62v 27K62a59d98l59e15c 5691669342961

Asi jak kde. Jezdím do značkového servisu a naopak mne nutí sami šetřit. Například jsem měl někde prolezlý výfuk a servis mi nabídl místo výměny jedno jeho dílu za 3 a půl litru jeho opravu za 600Kč...

0/0
4.12.2018 15:07

P55a20v12e17l 47N45o62v12á29k 7821906119503

No o otázka je kolik je správná cena teda? Vemte si jen to, že když budete chtít dát zaměstnanci aspoň 20tis čistého tak při 168hodinách to máte cca a 200kc/h jen mzdové náklady.

0/0
4.12.2018 22:33

T86o53m22á48š 20L72e69t88a11v83k50a 3214149818

Nedávno jste se tady chlubil, že si klidně můžete koupit deset aut. Tak nebuďte žgrd, každý je z něčeho živ.

0/0
5.12.2018 4:39
Foto

I40v74a26n 25K82o32p88t10a 5237762541627

I ti servisáci, myslím tím ty co to opravdu dělají, chtějí vyšší plat. Stejně jako vy. Nejsou dobročinný ústav.

0/0
5.12.2018 10:26

J96a19n 31K35a37z26d63a 5605396252681

Kdyby na tom autorizované servisy nevydělávaly, tak to nebudou nabízet. Jednoduše zdraží víc práce, které nebudou kryty servisním balíčkem, nebo si naúčtují delší dobu, po kterou daný úkon prováděli. Obhájí si to vždycky a zákazník nemá šanci se proti tomu bránit.

Pokud se jedná o pravidelnou údržbu, tak pokud si ji není schopen (nebo nechce) majitel auta provádět sám (jako, že to není vůbec složité), tak mu ji provede jakýkoliv i neautorizovaný servis (teoreticky by to nemělo mít vliv na uplatňovaní záruky, při zachování postupů výrobce, ale hádejte se s nimi). Nebo pro klid duše si připlatit za autorizovaný servis - je to volba každého v závislosti na preferencích a rozpočtu.

0/−1
4.12.2018 10:23
Foto

V14í29t 78C80h84a17l98u38p46a 6588442780612

Určitě mi těžko bude autorizák šahat na záruku, že jsem si olej měnil sám nebo u garážníka. Odmontovat 2 víčka a udělat "vylej+nalej" není žádný specializovaný odborný úkon...Možná že ta výměna filtru už jo (třeba garážník nepoužil originální klíč, ale nějaký vlastní přípravek :-)

0/−1
4.12.2018 10:35

J18a78r18o69s75l70a37v 39K25a30d72l56e21c 5551309532111

Tak servisní prohlídka není jen výměna oleje...;-D

+3/0
4.12.2018 15:10

P81e55t13r 57Č61e64r52m16á30k 9958925979730

Jste na omylu. Nenabízí to servisy ale samotná automobilka, která tak naopak servisům garantuje nějaký pravidelný příjem. Servisní úkony jsou pak normované, natahovat čas může garážista ale ne autorizák který na to má jasně danou tabulku ;-) Servisy jsou spokojené protože mají tím pádem práci kterou by v podobném rozsahu jinak jistou neměli, a zákazník je naopak hýčkaný protože jakoukoliv opravu přiveze tak může servis fakturovat automobilce R^

Máte pak pravdu že způsob servisování auta je vždy o preferencích, proto většina majitelů nových aut jezdí do autorizáků, představa že si někde něco sami mění na ulici je komická a nesmyslná, a neutorizákem ušetří málokdo protože takové auto pochopitelně výrazně ztratí na ceně v porovnání s tím s doložitelnou servisní historií z autorizáků. Pochopitelně jiná by byla situace když si někdo kupuje ojetinu a má jí dalších třeba 5 let.

+2/0
4.12.2018 14:52

J77a88r20o91s87l77a81v 84K97a31d46l59e43c 5531189532551

Ve značkovém servisu vám nemohou naúčtovat vícepráce, jelikož každý postup má daný čas a platbu za výměnu či opravu. to si mohou dovolit soukromníci, kteří vám nakukají co chtějí...

+2/−1
4.12.2018 15:00

T90o77m65á89š 47L87e57t18a16v95k62a 3664279188

Značkový servis neznamená nic jiného, než značkové ceny.

+1/0
4.12.2018 17:26

P71e85t18r 10Č75e62r23m81á51k 9638905889670

Což znamená kvalitní díly, normované úkony, znalosti a zázemí a také slevy a programy pro majitele starších vozů atd.

0/0
4.12.2018 22:53

T34o74m75á66š 31L68e70t61a49v88k30a 3324979418

Jj, klidně těm pohádkám věřte ;)

+1/0
5.12.2018 4:41

P35e96t40r 93Č36e89r24m50á96k 9768355989810

Realitu nezměníte ;-)

0/0
5.12.2018 16:48

Najdete na iDNES.cz