Diskuze
Přezouvání gum je věda, pneumatiky si musí s autem rozumět
Děkujeme za pochopení.
J69a61r49o59s81l68a75v 71T52o58m97a75n
Zas ty škodováci dělají všechno nejlíp. idnes je mediální divize škoda auto nebo co?
J57a35n 37D15l14o44u94h72ý
Kdyz mate 5 aut, pojezdovej hever, vlastni zahradu, tak je nejrychlejsi varianta prezout si sam. Uz mam i elektrickej razovej utahovak. Vymenit kola je otazka cca 15 az 20 minut na jedno auto... Do pneuservisu jezdim jen obcas, kdyz to chce vyvazit nebo nazout nove pneu.
J78a81r61o82s60l70a92v 51K83a62d65l95e86c
Ve starších testech vycházela lépe i zimní pneumatika v létě za deště a bláta. Hlučnost závisí na provedení dezénu. Mám zimní Continental a když když přejdu na letní Dunlop, tak to je hrozný kravál...
J82i95n68d83ř30i80c24h 19Š94k97o37p95e25k
Záleží kdy v létě. Pokud je + 30 ve stínu, tak zimní je vždy horší.
P84e22t39r 21P88o26s92p33í90š79i87l
Loni na podzim přezouvat na zimní byla fakt zbytečná práce. Dokonce jsem nepoužil ani jednou hrablo na sníh. A to bydlím na Liberecku.
R75a30d97o82m30í68r 95A42l78b70e52r40t
U mého auta si ty Dunlopy - letní a Good Year - zimní, asi rozumí.
D45a29v24i23d 58H84o82l82m33a85n
Je mi jasné, že zimní pneumatika nemá na suché vozovce v létě srovnatelné vlastnosti jako letní. Nicméně, vzhledem ke zmiňované elasticitě (chápu měkkosti) si narozdíl od článku myslím, že při brždění na suché vozovce by z principu měla mít brzdný výkon vyšší. Proč by tomu tak být nemělo opravdu netuším.
M73i48l13o62s91l26a80v 17K98n82o40p
Pokud ,,dojíždíte" zimní prémiovou nebo používáte letní budget, vyjde to ve srovnání stejně. Ale to vám žádný ,,odborník" neřekne.
S12t94a27n54i42s80l92a91v 73N12o44v47o17t95n64ý
Věda to není, ale tohle je jen reklama na pneuservis
P88a84v22e12l 19J96e31ř92á75b18e59k
Na zadní nápravu jsme vždycky dávali lepší pneumatiky.
Zejména když se dřevo tahalo ve velkých stráních. Přední byla zatížena motorem
M23a64r22t25i40n 27F95i57l80i38p68c89z52y97k
1. Divim se, ze to neni "Premium" clanek
2. Divim se po precteni podobnych clanku, jak jsme vubec mohli prezit tu silene nebezpecnou pralesni dobu, kdy jsme nejen ze zimu absolvovali na letnich pneu, ale dokonce kdyz jsme meli ty yimni, tak jsme si je prehazovali sami
3. Muzete 100x psat, ze lepsi vzorek patri dozadu, ale ja si radeji vzdy dam lepsi vzorek dopredu, protoze existuje mnohem vice situaci, kdy mi lepsi vzorek vepredu pomuze, nez lepsi vzorek vzadu pri par situacich
4. Kdyz uz i sef Michelinu pochybuje o tom, ze 4mm zimni vzorek je vyrazne lepsi nez, 1.6mm vzorek, tak je potreba se na takova doporuceni, ktera se navic casto meni podle toho, jak to komu vyhovuje, divat s nadhledem
5. Mam zkusenosti snad s 12-15 pneuservisy a jestli mohu tak o 2-3 rict, ze je na ne spoleh, tak to je moc. Spatne vyvazene pneu, poskozene prahy od zvedaku, pretazene srouby tak, ze je v domacich podminkach nedejboze na silnici nejde povolit, poskrabane disky, ztracene krytky, zpatky nevraceny specialni orech, malo dotazene kolo tak, ze hrozilo upadnuti. Neni nad to si doma kola prehazovat sam a pneuservis navstevovat jen v pripade nazuti novych pneu
6. takove ty knizeci rady o tom, ze bychom meli pravidelne nechat kola prevazovat ... pokud auto sedi, pri vyssich rychlostech nekmita, nevibruje, tak k k tomu nevidim sebemensi duvod
7. dosedaci plochy mazu lehce vazelinou a to z toho duvodu, ze obzvlaste u zimich ALU kol dosedaci plochy zaoxiduji a nekdy je problem takove kolo vubec sundat. Nedejboze nekde v podminkach na silnici. Ano, zijeme v done, kdy si muzeme privolat pomoc. Ale jestli nekdo na takovou pomoc bude cekat 3h misto toho, aby si za 30 min vymenil kolo sam, tak prosim
V79í98t45ě67z24s83l30a26v 27K23o70š37ť78á38l
Souhlas, až na ten vzorek. Když nečekaně ustřelí zadek, je to větší problém, resp. hůř se s tím pracuje, než když je problém vepředu, takže pneu mění po 2 a mladší s lepším vzorkem jdou dozadu. Ale pravda je, že nejdu pod 4-5mm.
P37e78t58r 71Č26e50r59m24á35k
To je dobrá slátanina... Nejprve pohádka o tom jak škodovka ladí s výrobcem pneu pro každý model (tomu se může každý kdo se jen mihnul kolem automotivu zasmát - dělá se normální tendr a berou se katalogové gumy).
Pak poznámka o voskování - přitom právě předepsaný postup autorizáků často říká že náboj se má opatřit ochranným voskem.
No a na závěr nějvětší perla - lepší kola pochopitelně patří vždy na předek Normální provoz není závodní dráha.
V56á17c92l75a92v 48D93o11s69t88á27l
Přesně tak, nechápu kde novináři vzali že lepší gumy dozadu. Přední kola přenášejí dvě síly, u většiny aut, sílu pohonu, případně 70 %brzdné síly a odstredivou sílu při zatáčení. Proto uz z logiky věci jsou více namáhané a potřebuji lepší pneu. U aut se zadním náhonem se často doporučuji lepší gumy dozadu z důvodu přenosu vykonu. Ovšem já radši někam nevyjedu, typicky na sněhu, než někde nedobrzdim, nebo nezatocim. Smyk zadních kol dostanete s predokolkou málokdy, většinou vám ustreli předek a opět platí, že radši budu kontrolovat smyk (u předního náhonu stačí většinou lehké kontra a přidat plyn), než nedobrzdit, nebo nezatocit. U zadního náhonu to samé, jen smyk zadních kol se řeší nohou od plynu a opět kontra. U 4x4 pokud dostanu smyk, tak se pomodlim a prací s plynem a volantem se snažím to nerozbit. Pak si můžu nadávat, že jezdím jak blázen. Občas při smyku předních kol pomůže lehce pribrzdit, přenést váhu a primacknout kola k silnici, tím se ovšem zvyšuje riziko ustreleni zádi a celkově je to vysoká ridicska.
Policisté tasí radary v pátek. Víme, kde budou měřit
Dopravní policie bude v pátek 19. dubna měřit rychlost na několika stovkách míst po celé České...
Číňanům jsme předali automobilový byznys na zlatém podnosu, říká šéf Brano
„Evropa směřuje ke skanzenu, Číňanům jsme předali byznys na zlatém podnosu,“ říká o vývoji...
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
S miniskútrem Tokio můžete bez řidičáku vyrazit na silnici i cyklostezku
Vypadá jako motorka, ale motorka to není. I když se tak chová. To je elektroskútr ViaGo Tokio. K...
Tatra má nejmladšího šéfa vývoje v historii, třicetiletého veteránistu
Od počátku března nově zastává pozici ředitele výzkumu a vývoje společnosti Tatra Trucks Jakub...
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
Sraz vytříbených bavoráků přivítal žraloka, botu i nejlepší M všech dob
Rekordní. Tak se dá shrnout letošní setkání majitelů a příznivců vozů BMW divize M. Na trať...
VW chystá restart v Číně. Nový koncept jsme prozkoumali jako jediní na světě
Exkluzivně Andreas Mindt, obrovský sympaťák a nadšený autař s šéfdesignérskou tužkou značky Volkswagen obchází...
Tesla 3 je v ČR nejlevnější v historii, značce klesají prodeje
Americký výrobce elektromobilů Tesla snížil ceny, například v USA, Číně a Německu, všimla si...
Pozemní biz-jet startuje. Excentrický lexus inspiroval svět letecké dopravy
Kdo by to byl býval řekl, že nejdražším lexusem současnosti se stane luxusní dodávka s monogramem...
Slovenská superstar Kabaň namaluje auta pro Číňany. Dohlédne i na tvary MG
Premium Na otázku, co bude s designérem Jozefem Kabaněm poté, co skončil v odkladišti stylistů Volkswagenu...
Akční letáky
Prohlédněte si akční letáky všech obchodů hezky na jednom místě!