Diskuse k článku

Začíná lov aut s vykuchanými filtry pevných částic

Filtry pevných částic jsou v Česku obrovským tématem. Zajímavé je, že na západ od Česka motoristé ani netuší, že něco takového jejich auto má. Moderní vůz s naftovým motorem už bez něj nekoupíte. Majitele dokáže filtr potrápit, hlavně když jezdí krátké trasy po městě, což nemají moderní turbodiesely v oblibě.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J81a76r95o79s19l60a81v 23Š61m14e11j34d75a 8742299279190

Proč jsou diesely nejvíce rozšířené v Čechách a Německu a jinde ve světě je nechtějí ?

+1/0
26.6.2018 7:41

J82i20ř61í 31R74o59d 7614458650980

Nejvyšší čas je dostat ze silnic auta, která za sebou nechávají černý a jedovatý čoud!

+3/−2
18.6.2018 17:32

J18a87n 56D62l52o59u85h34ý 7264459360439

To je tak, kdyz normu vymejsli clovek, ktery chce porusit fyzikalnim zakonum. Krasne to je videt u benzinu, kde dnes i bezna spotrebni auta maji malo-objemovy primovstrik pokid mozno s turbem... a aby takovej nesmysl byl eko, tak tam narvem krabici na zachytavani sajrajtu (dpf). Daleko vice “eko” je klasicka atmosfera o vetsim objemu bez turba, bez dpf. Takovej motor bude mit celou zivotnost auta stale stejne emisni vlastnosti. Auto s dpf a primovstrikem bez draheho servisu za par let meta saze...

+4/−1
18.6.2018 7:11
Foto

V62í89t 14C68h56a29l78u52p85a 6758462620672

Souhlas. Benzínový Atmosféry jsou nejekologičtější a nejmíň poruchový, hlavně ty vysokoobjemový....No a holt když někdo chce jezit co nejúsporněji, tak ideál LPG. No a nafta je dobrá tak na dlouhý trasy, ale na camrání po městě. Když vidím např. ženskou co musí mít na nákupy v Tescu a rozvoz dětí do školky minimálně SUV 4x4 2.0 TDI, tak se mi chce zv.....Rv

0/0
20.6.2018 10:27

J27i19ř42í 93S29c42h36w59a74c56h 8968254768676

Ta norma jen stanovuje limity na vypouštěné "sajrajty". Není v ní ani slovo o turbu ani slovo o přímém vstřikování a ani slovo o DPF.

Ani v dalších normách není jediné slovo o turbu, přímém vstřiku či DPF.

Jediná zmínka o povinném turbu (co vím) je snad v technických předpisech pro Formuli 1. ;-)

0/0
17.8.2018 14:07

B70o84h69u59m69í89r 14E66l74i55á37š 1961928284562

Do auta patri benzin a ne nafta, ta patri do traktoru.

+3/−3
17.6.2018 12:04

S66e24i67d24l 36P92e84t38r 1371101675684

" v Německu neprojde STK 10 x více aut STK" ...:-)

A zdroj?

Nebude to autore jen tím, že tam mají v provozu téměř 10x více aut?;-D

+8/−1
17.6.2018 8:30

M71a76r29e53k 98J66a25n21e76č39k47a 1487686493691

"Na čoudící auta s vykuchaným filtrem jsou vysazení například policisté v Rakousku a Německu, zbrojit začínají i ti čeští". A jak? Tím, že si počkají 2 roky jestli takové popelnice projdou další STK, nebo to začnou zastavovat a měřit přímo na na silnici? Ono včera bylo pozdě, protože tohle se už vážně nedá, co za čoudící diesel střepy člověk denně na silnicích potká. Obzvláště vedou čoudící staré diesel popelnice značek VW, Audi a BMW. Kdo chce mít opici, musí mít i na banány (náhradní díly).

+5/−2
17.6.2018 0:48

I51g28n35á15c 15M43r74k45v28i95č57k18a 2948922649255

nejhorší jsou dobytci ve starých zrezlých (a samolepkama polepených) šrotech VW Transporter - to je na diagnózu! ;-O;-€Rv

+1/−2
17.6.2018 1:20

J60o12s74e91f 88Š44o18l88t38e53s 8584148470873

Problém je, že ty staré popelnice obvykle žádné DPF neměly. VW, Audi i BMW je začaly dávat kolem roku 2007, ale ty čmoudící vraky jsou obvykle jen načipované bez filtru.

+4/0
17.6.2018 2:23

P61e18t92r 28H48a19n41a 1524590729

A dlouho už tu chyběl moudrý argument o opici a banánech. Pěkně se tím vysvětluje jakákoliv zlodějina na zákaznících. Díly jsou nekvalitní a mnohonásobně předražený, stejně daně a různé poplatky, kdy motoristé jsou velmi cenný terč. Na jednu stranu musíte pracovat a být výkonní a to málokdy jde bez auta a na druhou stranu jste čuňata co to tu špiní a je potřeba je co nejvíce stáhnout z kůže... no jo, když chcete opici... Vše má svou míru.

A k věci. Já PDF (nevyndaval bych ho) mám a dle diagnostiky v pořádku a přesto je výfuk mastně černý. Služební auto to samé, tak nevím.

+3/0
17.6.2018 10:06

J77o21s13e92f 95Š91o32l31t42e30s 8584208250903

A není spíš opálený? Já mám S-Maxe 2.2 TDCi s původním funkčním filtrem a koncovky výfuku jsou trochu opálené do černa, ale po hmátnutí jsou čisté. A pohledově jsou uvnitř také čisté, prostě se o ně neumažete.

0/0
17.6.2018 10:52

J64a14n 39D72l96o22u24h35ý 7354869530969

Starsi transporter je temer jistota smradlavky s kourovou clonou. V podstate i transity a nektere opely. Zajimave je ze nakladaky ze stejne doby maji vse v poradku a zadny kourovy smradlavy clony za nima nejsou. Naposled jsem takovou vec videl u stare Avie, tu clovek dneska uz ani nepotka...

0/0
18.6.2018 7:16

L44u26d81v61í32k 63G19a51j69d56o23š59í77k 2225623924102

"...Filtry pevných částic jsou v Česku obrovským tématem. .."

Řáká KDO? Redaktoři iDnesu?

Ve skutečnosti je to přesně tak jak je psáno dále. Čeští motoristé zrovnatak jako ti na západ od Česka ani netuší, že něco takového jejich auto má.

To jen redakce pořád dokola žvýká stejnou trávu, aby bylo něco, co bude vycházet...a na co se dá nalepit reklama...

+6/−1
16.6.2018 22:19

P18e24t64r 94Č77e92r23m32á86k 9548245559950

Tolik nesmyslů a zavádějících informací v jednom článku tu zas dlouho nebylo, opakovaně uvedené rozdílné informace k jedné a té samé věci.

1)Filtry jsou povinné až od roku 2011 a ne 2010 jak je uvedeno.

2)Odhady typu milion nebo statisíce (vtipný že se autor ani neumí rozhodnout kterou cifru použije) aut s nefunkčním nebo vykuchaným filtrem jsou naprostý NESMYSL, v podstatě by to znamenalo celých 20% veškerých registrovaných vozů v ČR, to že jich tolik defacto není ani dohromady všech dieselů s DPF (včetně těch nových v záruce)je zřejmě všem jedno, hlavně že někdo něco plácnul, jestli to je reálně o řád níže tak to je hodně.

3)Auto s odstraněným filtrem STK stále projde, to že to je o něco komplikovanější než dříve je sice pravda ale podvodům to rozhodně nezamezilo - což je nakonec dole přiznáno ve vyjádření poslance. Ale hlavně že autor napíše "pozor!";-)

4)Žádná relevantní data o tom že by 60% dieselů v Praze (které mají mít DPF) filtr nemělo nebo nebyl funkční samozřejmě nejsou, zmíněný "test" je totálně vycucaný z prstu, nemá sebemenší relevanci - pouze nepřesně měření u vozovky a odhadování které auto filtr mít má a nemá, i věštecká koule by poskytla lepší data.

5)Na trhu už údajně nejsou subjekty které cíleně odstraňují filtry pevných částic - pochopitelně, už dávno spočíval zásah především v upravení funkce DPF (provrtání a pod.), tak aby úprava byla co nejméně nápadná, jestli někdo žije v době kdy se to celé vyřezávalo nebo kuchalo a pak ze spoda byla buď holá trubka a nebo posvařovaný obal, tak asi hodně zaspal dobu.

+6/0
16.6.2018 21:08

Š59i80m39o86n 50M61a73r28t70y79n96e62k 7963635943246

.....podle ÚAMK se jedná o více než jeden milion vozů......

Tak pokud je celý článek v tomto duchu, tak je to snůška lží a polopravd.

+1/0
16.6.2018 15:43

J18i12ř44í 31S21c13h98w97a82c88h 8308314798926

jednou někdo na internet pustil "milion" a od té doby se to "traduje".....

Je to stejné, jak to s těmi emisemi že "15 největších lodí produkuje více emisí jak všechna auta na světě" ;-)

+1/0
16.6.2018 20:58

L75u68d88v94í38k 52G79a79j59d64o38š14í92k 2165623604552

Jistě. Velmi účelových lží a polopravd.

0/0
16.6.2018 22:25

B80o20h32u88š 71H35a35v74e79l 7870622287608

Kuva to brzo, furt vidí kouřící auto a ono nic. :-(

+1/0
16.6.2018 14:53

J65a45r74o90m98í46r 96Č67e58c12h 1183558507872

Tento stav je odrazem ekomomicke kupni sily naseho lidu,Odpovednost je jednoznacne na politicich,leta podhodnocena cena prace,mala kupni sila nese sve plody.Obcane zapadnich statu,nemaji potrebu filtry odstranovat.Proste pokud maji vuz dele nez 4 roky,coz nebyva zvykem,filtr vymeni nebo nechaji vycistit.Bohuzel u nas vlastne do nedavna snad ani nikdo ekologicke cisteni filtru nedelal.Pokud melo auto filtr zanesen,co vam rekli v servisu,no nebojte,novy stoji 40 tis ale my vam ho vyriznem a upravime mapu ridici jednotky a usetrite a jeste si za tuto levotu nechavaly zaplatit tucny peniz v radu 5 az 8 tisic.Ze tim porusovaly zakon bylo jasne jiz tenkrat.

+2/0
16.6.2018 13:27

Š50i11m79o20n 35M56a62r55t51y91n40e57k 7173325593626

Stát může za to, že lidi jsou blbci a kupují si auto s naftovým motorem pro pojížďky po městě? Když s autem s fitrem pevných částic jezdíte pravidelně dlouhé trasy, tak problém většinou nemáte (ano, na to jsou ta auta stavěná).

+2/−2
16.6.2018 15:45

J61a79r42o62m95í78r 12Č84e59c21h 1723158797392

Tak to jste me ale nepochopil.Stat muze svou mzdovou politikou zato ze lide nemaji na nova auta.Navic pokud se o to jen trochu zajimate,auta s dieselem byly dlouhou dobu protezovane jako ekologicke vozy a uprednostnovany pred benzinem.Ano staty delaji z lidi blbce,pokud uveri jeho propagande.Ted tlaci elektromobily,naprosto slepa ulicka bez ekologickeho prinosu,masy podlehaji,viz Norsko.

+4/0
16.6.2018 20:43

J22i63ř25í 71S79c32h86w57a14c21h 8378164828236

nic z toho co jsi napsal neopravňuje kohokoliv provozovat auto, které úmyslně nesplňuje jeho homologaci.

+1/−2
16.6.2018 20:52

J21a66r83o10m88í55r 26Č58e44c77h 1813698707672

To také netvrdím.Zločin už je to že vůbec vznikly firmy které tuto možnost legálně nabízely.

0/0
17.6.2018 12:05
Foto

P56a20v83e82l 32P63o44k35o46r78n25ý 2756494500232

Kdysi jsem viděl film odehrávající se v USA a podle toho filmu tam také filtry ve velkém odstraňovali.

0/0
17.6.2018 20:34

H58o61r17y32m85í35r 25Š43e90m45í18k 5717641526405

Asi s blbě přeloženýma titulkama . Diesel je tam jedno auto z tisíce .

0/−1
22.6.2018 3:55

R87o56m68a52n 31Š67e41s21t39á43k 5724979173313

Jen bych rád upozornil nadšené zastánce likvidačních opatření, že filtr pevných částic (DPF) nezpůsobí, že se z výfuku do ovzduší nedostanou nespálené pevné částice. Pouze se ve filtru dočasně zachytí větší částice a po nějaké době proběhne regenerace filtru, kdy se větší pevné částice spálí na menší pevné částice, které se potom vyfouknou do ovzduší.

Filtr DPF je montován do aut kvůli emisnímu měřicímu cyklu, aby byl splněn požadavek emisní normy na množství pevných částic. Během tohoto měřicího cyklu samozřejmě k žádné regeneraci nedochází. Takže auto má změřené malé množství pevných částic, ale v reálném provozu ten rozdíl proti autu bez DPF není významný.

Nehledě k tomu, že podle vyjádření některých lékařů, velké pevné částice starých vznětových motorů byly zachycovány sliznicí dýchacích cest, zatímco malé pevné částice se dostávají až do plicních sklípků a následně do krve. (Studii lze dohledat na Internetu.)

+4/−1
16.6.2018 11:09

P92e65t69r 90H43o10r86á46k 1619983129134

Kde jste byl na tom, že "větší pevné částice spálí na menší pevné částice, které se potom vyfouknou do ovzduší". Můžete to nějak specifikovat? Filtr by většinu (otázka je jakou) měl dokonale spálit.

0/−2
16.6.2018 11:18

R78o94m36a63n 20Š22e66s14t66á85k 5424759523153

Bohužel ne, nespálí je dokonale (ani většinu). Hoření není dokonalé, je jen více nebo méně účinné.

+3/0
16.6.2018 11:56

J36i68ř51í 61S93c91h24w56a53c83h 8198684618736

aha do kamen dam poleno a komínem lítají třísky......;-D

0/0
16.6.2018 20:55

O44l61d92ř57i40c64h 63O74l35e96š 6663290917

Fakt?;-D;-D;-D;-D;-D;-D;-D;-D

0/0
17.6.2018 9:13

J79a62r50o13m75í97r 28K53r42á62l 4510409504399

Vy možná. ;-D Ale ostatní vědí, že z polena múže být někdy dost sazí, jindy méně.

+5/0
17.6.2018 9:47

O43n43d42ř15e78j 56M13u39s40i87l 9757565596344

Mám dojem, že to byla jediná studie nějakého německého profesora. Netvrdím, že to tak docela není, tak úplně se v tom také nevyznám a je těžké si vyhledat podrobné informace. Nicméně tvrzení, že stará avia nebo tatrovka hulící jako sestřelený messerschmidt je pro dýchání lepší než moderní auto s DPF je poměrně odvážné.

+2/0
16.6.2018 12:32
Foto

J37a13k66u15b 26O76l16e29j43n76í57k 2454478162112

Spíš než moderní auto a starou Tatru bych porovnával stejný vůz ve variantě s DPF a bez DPF. A samozřejmě v dlouhodobém horizontu...

+4/0
17.6.2018 2:04

P11a36v28e58l 21K94u20t18i35l 9580226303679

Jak se muze nekdo dobre starat o svuj vuz kdyz ani netusi jak funguje?

0/0
17.6.2018 11:32

J34a55n 53N66o31v46o41t64n51y 4607430733

Ted ještě se podívat na zakřivenost okurek.

+4/−8
16.6.2018 10:59

R91o62b12e49r31t 93M45a32t12u43l27a 8287109936255

"Jenže podle testu, který ÚAMK provedl v Praze a dalších krajských i okresních městech, se zjistilo, že přes 60 % všech dieselů, které by měly mít filtr pevných částic, ho buď nemá záměrně vůbec, nebo je jeho činnost z nějakého důvodu v nepořádku." Na to jste přišli tak, že jste nerozlišovali Felicii a nejnovější auta? A u těch sporných jste kontrolovali techničáky? Nemám nic proti kontrole, ale těch 60% je naprostá pitomost!!

+5/0
16.6.2018 10:41

V74á34c25l65a27v 60P65o80u50s43t52k97a 3440821862

To by mě skutečně zajímalo jakým způsobem ten "test" probíhal, jestli to byla ta fraška s bílou rukavicí, pak není co řešit.

+1/0
16.6.2018 10:45

R60o14b33e22r88t 91M75a90t16u58l28a 8157919986405

Pokud se dobře pamatuji tak to nebyla ani ta bílá rukavice, ale přístroj na měření čistoty vzduchu postavený k silnici;-D Proto jim taky vyšlo víc vykuchaných aut než je jich vůbec zaregistrovaných;-D

+1/0
16.6.2018 10:53

J86o48s69e79f 59Š23o17l17t45e39s 8184748500443

Ono to dává smysl, zvlášť, jestli brali jako limit hodnoty, které uvádí automobilky, že auta mají vypouštět...

+2/0
17.6.2018 10:55
Foto

I96v80a56n 39V36e52s20e69l81ý 4886328744937

Nerozlišovali. A kontrola techničáku by nic neujasnila. Když tato aféra začala snažil jsem se dopátrat zda moje auto filtrem vybavené je nebo není. Z malého techničáku nepoznáte nic, ve velkém je kód motoru a až podle něj to jde dohledat. Na cestě máte ten kód s sebou pouze na samolepce pod kobercem v kufru. Takže jejich měření projíždějících aut na ulici nemá absolutně žádnou vypovídající hodnotu.

+4/0
16.6.2018 12:15

V37á26c57l79a15v 66P43o36l17á68k 1355182460260

V ČR se nejvíce různých i jedovatých částic do ovzduší dostane s rozvířeným prachem jakýmkoliv vozidlem (benzín i nafta EURO nerozlišujíc) z rozbitých a neuklizených ulic a silnic.;-(

0/−2
16.6.2018 10:40

P16e52t65r 58S64a32i79d46l 3764389819276

Asi si udělám půjčovnu DPF ... vždy před STK přijdete, složíte zálohu a po STK zaplatíte pronájem a záloha Vám bude vrácena.

+2/−2
16.6.2018 10:38

D15a12v69i90d 88V74i92k79t79o98r75a 9134104375347

To už existuje. Viděl jsem nabídky na netu :).

0/0
19.6.2018 12:27

A38d54a25m 96R73y13c71h73l91ý 1528167159693

Tady se řeší filtry pevných částic, které jsou extrémně drahý a proto to každý očůrává. Přírodu ovšem ve skutečnosti nejvíce ničí plasty z afriky a asie na které umírají velryby a ostatní vodní živočichové, páč tím sajrajtem mají zacpaný žaludky..... Ale my se tu budeme šikanovat nějakými emisemi.....

+2/−5
16.6.2018 10:35

L91u66d34v67í15k 21G85a62j37d40o65š35í79k 2215873604362

Základní omyl: "...každý očůrává..." jste vzal kde?

To očůrává maximálně pár vypatlenajch idiotů. Naprostá většina majitelů dieselů má DPF naprosto v pořádk, ani o něm neví a nemá absolutně žádný důvod se zabývat nějakým kucháním. Na DPF se totiž v podstatě nemá co porouchat. Tedy pokud do auta lejete to co se prodává na benzínkách a ne použitý olej z fritézy.

+2/0
16.6.2018 22:32

J68o83s61e59f 16Š53o34l32t76e56s 8234448450333

Jen hlupák si koupí diesel, když na něj nemá. A sorry, mě primárně nezajímají velryby a další živočichové, ale co dýchám.

+1/0
17.6.2018 2:27
Foto

P83a62v16e26l 52P67o20k76o29r26n46ý 2766284560222

Ty nezachycené částice způsobují časem rakovinu u lidí, třeba u vašich blízkých.

+1/0
17.6.2018 20:37

V22l52a65s29t67i29m38i57l 55P56ř31í11k82a52z15s69k20ý 4691302

Ještě by měli začít lovit hňupy s vykuchanými výfuky

+4/−1
16.6.2018 9:56

V87l16a63d74a20n 42Č79e55r71n18ý 8932856853146

"Začíná lov aut..." To jako, že začnou auta někoho lovit? Nebo jste měli na mysli, že začíná lov na auta? :-P

+1/0
16.6.2018 9:51

Najdete na iDNES.cz