Diskuse k článku

Vykuchaným filtrem pevných částic zabíjíte i sami sebe, prokázal test

Desetitisíce aut s vykuchaným nebo poškozeným filtrem pevných částic neotravují jen okolí, ale také vlastní posádku. Prokázal to speciální test odborníků na měření emisí ČVUT a Technické fakulty České zemědělské univerzity v Praze. Oblak karcinogenních částic vypouštěných dieselovými motory si vozí takové auto s sebou.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

 0
Jste přihlášen jako


Toto opatření slouží jako ochrana proti webovým robotům.
Při zapnutém javaskriptu se pole vyplní automaticky.

Zbývá 2000 znaků nebo 10 odstavců.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Foto

V54í12t 40C24h65a70l93u69p76a 6868502500362

V neděli říkali ve zprávách, že policie bude kontrolovat filtry tuhých částic na autech a kdo ho bude mít poškozený či vykuchaný či vůbec, hrozí mu pokuta až 50 tis. a zabavení techničáku. Tak to budu mít problém pokud mě zastaví - mám starší benzinové auto a žádný filtr tuhých částic v něm nemám :-/

0/0
26.3.2019 11:47
Foto

J27a76r48e53k 40J32a22k96u58b87č71e76k 7729550768578

Situace se nezlepsi dokud budou verejne inzerovane sluzby na vykuchani filtru. Nebyl by naprosto zadny problem udelat zatah a behem par tydnu tyto sluzby odstranit z trhu.

Sam za sebe nechapu, jak muze byt nekdo tak sobecky - aby setril vlastni penezenku na ukor zdravi lidi kolem sebe. Povazuji to za naprosto nechutne a tyto lidi bych rad videl potrestane.

Vymluvy si nechte pro ty kdo o ne maji zajem.

+2/0
25.3.2019 11:02

P36e81t86r 35Č14e74r24m57á89k 9478585299550

Obecně to problém je protože na té službě není naprosto nic nelegálního takže žádné “zátahy” nelze dělat. To je podobné jako se stáčením - dokud je samotné stáčení legální (což v ČR stále je) tak se můžou vymýšlet různé obezličky ale je to k ničemu.

Co se týče té “sobeckosti” tak pořád platí to co je tu uvedeno x-krát (tedy že mohou legálně jezdit auta s horším dopadem na lidi) tak je to poměrně irelevantní argument. Na ilegalitě to pravda nic nemění.

0/0
25.3.2019 22:30

D61r88a22h34o37s82l12a43v 21D84v27o12ř25á96k 9217921652450

Takže , když se v koloně přede mnou nachází podobný vykuchanec, tak si trochu té rakoviny okamžitě v kabině auta užívám s celou rodinou taky.

Smrt všem vykuchancům.!!

+1/0
22.3.2019 7:53

P25e41t79r 64Č62e23r67m34á82k 9658635359380

To si užíváte stejně, mnohem pravděpodobněji před váma v té koloně stojí auto co nemá filtr vůbec už z výroby;-)

+2/0
22.3.2019 9:31

T17o24m85á65š 32K35u61t41á74l22e94k 5234236628518

Až na to, že auta, co ho nemají z výroby ho často ani nepotřebují...

0/0
25.3.2019 13:58

P47e21t88r 29Č82e32r71m62á33k 9358375809580

Stejně jako velmi často nepotřebují auta co ho z výroby mají, o tom je právě řeč.

0/0
25.3.2019 22:31

V25l86a87s29t58i42m79i89l 36T77e37n69c92e81r 4910150527820

Diesel jenom do traktoru a kamionu - když jsem to tady před lety napsal, to bylo mínusů a škaredých smajlíků.

0/0
19.3.2019 19:02

D13a96n79i45e63l 16M30a55g48n80u46s 4573945384537

https://www.idnes.cz/auto/zpravodajstvi/diesel-nafta-amerika-benzin.A190318_130142_automoto_fdv

Všichni jsou hloupí, jen já jsem letadlo.

0/0
20.3.2019 13:50
Foto

V68í35t 32C38h91a26l43u26p87a 6418902420792

Nekupovat moderní diesly (obzvlášt ojetiny a pokud nejezdím z 90% dlouhé štreky)= riziko nákladných oprav 100000x větší (dvouhmota, EGR, DPF, turbo, vstřiky = hodně drahé záležitosti) než u staré dobré benzinové atmosféry (svíčky+cívky = levná údržba). Pro šťouraly - ano atmosfér je čím dál míň, ale Japonci (Toyoota, Mazda) se jich stále drží :-) I korejci...

0/0
19.3.2019 15:08

P11e85t24r 67Č93e81r67m55á36k 9858945719850

Akorát nedává smysl porovnávat moderní diesel a starý benzín ;-) Když opomenu že dvouhmotu má kdejaký benzín starý 20let tak moderní benzín na tom je z hlediska složitosti zcela obdobně, a to co dnes dělá mazda rozhodně není “starý dobrý atmo benzín” ;-D

0/0
19.3.2019 17:34

D42a53n47i97e92l 96M36a83g78n24u97s 4333835374767

Já nevím, co s tím dvouhmotovým setrvačníkem pořád všichni máte. Na moje auto stojí 4 tisíce, a když se člověk o auto stará, tak fakt není důvod, aby musel všechny ty vstřiky, EGR a FAP měnit pomalu každé dva roky.

0/0
19.3.2019 17:41
Foto

V21í84t 73C76h73a75l17u49p87a 6498312200592

I kdybych je musel měnit jednou, tak je to pálka. Co se týče vstřiků a čerpadla, stačí vícekrát načepovat horší naftu (což v ČR není žádný problém a dokonce i u prémiové benzínky) a je na problém zaděláno. Taky jsem v úvodu psal o nákupu obzvášť dieslové ojetiny - tam je riziko těch drahých oprav velmi vysoké (pohádkám prodávajících majitelů dieslů co všechno na svém plechovém miláčkovi vyměnili se jen usmívám :-))

0/0
20.3.2019 12:56

P38e70t12r 47Č11e24r14m58á51k 9218675259340

No ono to chce zase trochu zpátky do relevantních měřítek. Samozřejmě kvalita paliva je obecně v ČR problém, navíc s přístupem mnoha lidí kteří hledají co nejnižší cenu bez ohledu na kvalitu. Na druhou stranu i ten co bude tankovat šmakulády u ona bude muset najezdit nižší stovky tisíc než se to projeví na palivovém systému. Druhá věc je že přímovstřikový benzín na tom není o nic lépe - zakarbonování motorů tam může nastat dokonce dříve než problém s čerpadlem u dieslu.

Proto říkám že je potřeba srovnávat srovnatelné - starší diesel kousne v podstatě i friťák a jezdit bude, novější zase má po stránce techniky zdatného konkurenta v benzínu.

Dvojhmotu nekomentuju, to skutečně žádná extra pálka není, navíc to má kdejaký starý benzín taky (např. obyč fabie...).

0/0
20.3.2019 13:06
Foto

V40í23t 45C91h56a43l53u96p53a 6878832800662

Ano ale u dieslů je obecně ta cena náhradních dílů vyšší. Mě spojka s dvouhmotou u Laguny 1,9dci přišla na 20 litrů. V tomhle strašně fandím čínským dodavatelům, aby co nejvíc zaplavili Evropu svými lowcost produkty a "tržně" přinutili evropské výrobce snižovat ceny svých výrobků. Aby tyhle "zlodějiny" typu filtr FAP za 50 tis Kč postupně z trhu zmizely. Pokud budou filtry FAP stát u všech typů cca do 10 tis. Kč, tak to bude jedině dobře.

0/0
20.3.2019 13:50

D37a89n42i79e82l 67M65a22g48n85u67s 4633785864827

Spojku jsme na druhém autě nechávali dělat před dvěma měsíci. Spojková sada 2500, setrvačník 6900. Motor 2,0 HDi 100 kW. To vám do té Laguny asi museli dát nějaké pozlacené nebo co :-)

0/0
20.3.2019 13:53
Foto

V87í36t 13C17h49a82l42u37p65a 6298822180712

Nevím jakou máte značku, ale u té Laguny 1,9dci fakt ta spojka (i s prací) stála něco přes 20 tis. Obecně měla ta Laguna drahý náhradní díly. Už ji dávno nemá, považuji to auto za můj životní omyl. Už bych si nic s kosočtvercem na kapotě znovu nekoupil. Ted mám dva benzíny-atmosféry, a servis jsem zatím řešil jen při STK. A to tedy aby mi tu tu STK a emise vyřídili, jezdit sám na STK považuji za ztrátu času.

0/0
21.3.2019 9:33

D73a70n16i32e59l 28M35a76g54n44u70s 4833815964747

My máme v rodině všichni C5. Jinak na Laguny byl zatížený můj kamarád, a taky měl 1,9 DCi, a taky na ní strašně nadával. Říkal, že s těmi prvními se to nedá srovnat a že už by to taky znova nechtěl.

Ohledně té STK to dělám stejně :-) Taky mě nebaví tam půl dne civět, tak tam posílám servis :-)

0/0
21.3.2019 9:37
Foto

V92í62t 82C83h69a82l89u30p37a 6658542880822

Navíc u servisáka máte téměř jistotu, že tu STK a obzvlášť emise "udělají" (většinou se znají mechanici mezi sebou), cizáka z STK spíše vyhodí za nějakou přehlédnutou kravinu (často třeba nesvítící osvětlení SPZ :-))

0/0
21.3.2019 10:05

D55a70n94i11e70l 90M29a84g12n82u93s 4953965624597

Přesně tak, mám stejnou zkušenost ;-D

0/0
21.3.2019 10:09
Foto

V70í58t 27C65h37a70l41u63p58a 6918882850702

Tak s dieslem sám na emise, to by chtělo dobré nervy - dívat se na to jak mi ničí motor nesmyslným vytáčením do omezovače (někdy i úplně studený motor!!! - což je úplný vrchol) Kdo vymyslel tuhle methodiku, měl by si sám sobě nafackovat. Benzíny se testují mnohem šetrněji - volnoběh cca 800ot a akcelerace na cca 2500ot - pohodička. S dieslem jsem tehdy byl se známým mechanikem na STK a emise se měřily na vypnutém motoru :-D - sám mechanik říkal, že na těch emisích ty diesly ničí....

0/0
21.3.2019 10:34

D86a22n36i62e64l 75M16a94g27n15u56s 4203645204437

My tu naštěstí máme na té konkrétní stanici dobrého technika. Točí to velmi opatrně a do omezovače se nikdy nedostal. Natož se studeným motorem.

0/0
21.3.2019 10:45

P69e93t96r 97Č95e76r93m74á10k 9788825879380

Není, ceny jsou na obdobné úrovni. Tam jde vždy o třídu auta a porovnání, nás kdysi vyšla spojka s dvouhmotou na obyč benzín atmo passat 27tis.

Čína s tímhle nic zásadního nedělá, lowcost trhu dávno obsadil polák a čina ho tak nějak doplňuje, ale to pochopitelně není konkurence pro zavedené značky, protože ta úroveň kvality a životnosti je někde zcela jinde. Ano je dobře že trh umožňuje koupit více alernativ, ale na ceny těch kvalitních dílů to z podstaty nemá vliv. Stačí se podívat na to jak funguje filtr z polska a je jasné že tudy cesta nevede.

0/0
20.3.2019 16:12

D65a48n89i15e79l 84M25a18g85n94u10s 4293675844707

Tak zrovna u ONO tankuju už celá léta, na autě mám najeto 312 tisíc, a zatím není problém. Je pravda, že tak jednou za rok do toho naleju čisticí aditivum asi za tři stovky a taky jednou ročně spolu s olejem nechávám měnit i palivový filtr.

0/0
20.3.2019 13:55

P79e44t77r 98Č14e92r72m53á22k 9148705629100

No dyť jak říkám, i takováhle šmakuláda jako je ono níčí motor dlouhé km, takže výše uvedená obava že naše obecně nekvalitní palivo neumožňuje provoz dieslu je mimo.

0/0
20.3.2019 16:14

D26a35n43i96e89l 45M24a81g36n57u15s 4713465894577

To chápu. Když už toho na tom atuě tolik vyměním, tak ho určitě nebudu prodávat. Auta se zbavuju, když mi začínají náklady na údržbu přerůstat přes hlavu :-)

0/0
20.3.2019 13:48

M88a35r45t94i60n 67D41o12h87n46a72l 5557393898838

Z toho jedině plyne nekupovat smradlavý diesel. Tohoto rčení se držím a vypadá to, že dělám dobře:o)

+1/−2
18.3.2019 22:16

D43a42n 94H66e28l59e59k14a68l 6986527672919

Moderní diesely jsou čistší než benziny. Nedávno tu o tom byl článek. Nesmíte mít černobílý pohled na věc.

0/0
19.3.2019 16:51
Foto

V96í15t 52C74h12a88l20u78p19a 6138432500662

Pokud mají vše 100% v pořádku, tak ANO než přímovstřikový benzín. Rozhodně ne než nepřímo vstřikový atmosférický benzín, ten má NOx minimální díky nízkým spal.teplotám a tlakům a díky nepřímém vstřikování nevznikají ani saze. Mají díky vyšší spotřebě vyšší CO2 podíl ve spalinách, jenže CO2 je naprosto neškodný netoxický plyn. Před 15-20 lety se ale kolem něj udělal zbytečný humbuk...

0/0
21.3.2019 10:03

R31o73b97e47r77t 31H83e30l14e40m68b57a79i 9784793314119

Ja mam 2 litrovy turbo diesel, co nema ziadny filter, tam je to ake, ako s vykuchanym filtrom ?

0/0
18.3.2019 15:39

V54l93a46d66i14s49l68a50v 70B18u84r53y74š83e25k 1879472377574

takmer

0/0
18.3.2019 15:45

R59o74b61e85r62t 51H37e63l80e65m27b44a44i 9934933254949

Tak idem zohnat nejaky filter

0/0
18.3.2019 15:47

M22a18r70t98i45n 60K24l79u55v66á33n73e50k 9232448833853

To iste nebude fungovať. DPF je zložitý krám, auto naň musí byť vyladené a hlavne ECU o filtri musí vedieť a robiť každých asi 700km jeho regeneráciu. Inak by sa zaniesol veľmi rychlo.

0/0
19.3.2019 0:18
Foto

M16i16l42o84š 75A67d67á87m54e70k 5244510616786

Co vím tak není. Problém je až u moderních motorů, kde vznikají mnohem menší saze. A právě ty malé saze by měly být problém. Jsou tak malé, že je nezadrží stěna sliznice a pronikají přímo do buněk. Proto udělali filtr pevných částic.

Ale můžu se mýlit...

+1/0
19.3.2019 8:59

D33a70n79i13e61l 31M51a27g88n85u27s 4943625824917

Nemýlíte. Ty "problémové" částice vznikají díky podstatně větším vstřikovacím tlakům novějších vznětových motorů. Právě proto se filtry montují i pro zážehové motory, jelikož tam díky vysokotlakému vstřikování paliva tyto částice již vznikají také. Proto jsou legrační ty výlevy "odborníků" (vyz výše v diskuzi například) o tom, jak by si smradlavý diesel nikdy nekoupili, že oni jedině čistý benzín, nebo o tom (opět viz výše v diskuzi:-)), že starší auta bez filtru pevných částic s menšími vstřikovacími tlaky jsou s ohledem na částice sazí stejně nebezpečná, jako ta s vykuchanými filtry.

0/0
19.3.2019 10:36

P66e24t64r 64Č21e32r23m21á43k 9908655539200

Ne přímo kvůli tlakům ale kvůli moderním vstřikovacím systémům se schopností velmi jemného rozptylu paliva. Proto se to dostalo pouze do přímovstřikových benzínů a proto skutečně starší diesly můžou být více nebezpečné než modernější s upraveným filtrem R^

0/0
19.3.2019 17:38

D59a43n28i26e72l 73M65a58g85n57u32s 4613725944717

Moderní vstřikovací systémy velmi jemně rozprašují palivo díky vysokému vstřikovacímu tlaku. To s těmi staršími diesely pak prostě není pravda. Tam vznikaly mnohem větší částice sazí, které se tak hluboko do lidského těla nemohly dostat.

0/0
19.3.2019 17:45

P50e29t32r 57Č17e54r36m54á51k 9768955309460

Nikoliv, kvůli svojí konstrukci. Tlak je až druhořadý parametr, ten sám o sobě jemnějšího rozptylu nemá jak dosáhnout.

Se staršímu dieslu to je holý fakt, pokud bylo stejné vstřikování tak byly stejné i emise. Octavia BXE má identický motor jako octavia BLS akorát tam je navíc filtr, částice které do něj jdou jsou identické těm které u BXE jdou rovnou ven R^

0/0
19.3.2019 17:50

D23a56n51i87e36l 78M75a69g63n69u87s 4173565474257

Jo, už jsem vás pochopil a napsal to :-)

0/0
19.3.2019 17:52

P47e68t44r 73Č19e65r68m54á63k 9858765499950

Bezva ;-)R^ Ono je totiž ošemetné mluvit o starších ve smyslu věku (tím spíš z dnešního pohledu kdy i 8let starý diesel už filtr bezpečně má), jde spíše o generace vstřikovacích systémů - CR měl už kolem roku 2000 emise s nebezpečnou velikostí částic a proto se u něj poměrně záhy začal filtr objevovat, naopak takové PD i v roce 2010 pořád prolezlo bez filtru..

0/0
19.3.2019 18:08

V72l40a18d26i36m50í21r 27V23o58n51d16r35á27k 5853422544175

Mám Škodu Octavii III 1.6 TDI a jelikož se nebojím sem tam šlápnout na plyn, tak jsem kontrolku filtru pevných částic viděl za dva roky pouze jednou a to bylo nějak chvíli po nákupu tohoto auta jako ojetého.

+2/0
18.3.2019 14:37

V20í81t 94K46o34u50b54a 6186290104978

A hurá, může za to spotřebitel. Co kdyby za to mohli výrobci tím, že životnosti těchto stěžejních dílů zdaleka nedosahují životnosti vozu? V servisní knížce není nikde po 120, po 150 předepsána výměna filtru, tudíž je něco špatně.

0/0
18.3.2019 11:04

M10a81r10t61i88n 36K18l62u76v35á60n11e89k 9952238353543

Zanesenie DPF počíta (odhaduje) podľa spôsobu jazdy ECU v aute. Takže pri predpísaných pravidelných kontrolách sa z diagnostiky zistí že už BY MOHOL byť plný.

+2/0
18.3.2019 11:26

M19a67r68t71i63n 33K87l23u87v19á63n81e64k 9342598243133

Vidím v tom istý rozpor.

Tu sa tvrdí že DPF nieje potrebný vulgo že niesu tak škodlivé...

https://www.idnes.cz/auto/zpravodajstvi/emise-matthias-klingner-pevne-castice-nox-oxid-dusiku.A190208_102733_automoto_fdv

0/0
18.3.2019 10:55

J86i14ř42í 47S66c54h32w18a66c92h 8328714418636

a tady se tvrdí, že Země je placka:

http://informace.top/zeme-je-plocha-s-klenbou/

0/0
18.3.2019 21:46

M69a25r93t93i26n 22K93l66u43v43á17n65e27k 9512688533623

AHA. Takže je tu istá spojitosť medzi tvarom zeme a škodlivosťou mikrosadzí?

+3/0
19.3.2019 0:17

J29i46ř30í 80S28c41h37w95a73c11h 8388294268316

je tam souvislost ve smyslu "pravdivosti" uvedených informací.

0/0
19.3.2019 23:01

M95a45r50t19i29n 45K87l39u43v83á55n75e45k 9732648253123

Predpokladám že tá pravdivosť je daná Vašim presvedčením....

+1/0
20.3.2019 1:21

K91a44r96e86l 31N31o44v33á37k 8649591413658

Vyjde to nastejno. Máte se v autě zabít či dostat rakovinu?Rv

0/−3
18.3.2019 8:49

J27i31n68d78ř90i62c35h 17Š71k66o41p96e12k 4955521630805

Kombinaci nastartované auto + otevřené dveře bych nevolil ani v případě, že bych měl auto s EURO 10

0/−1
18.3.2019 7:18

Premium

Konec dovolených u Mrtvého moře? Závrtů přibývá, turistům hrozí nebezpečí

Mrtvé moře vysychá a­ dává o­ tom svému okolí dost razantně vědět. Zvyšuje se počet míst, kam už lidé nesmějí. Kde byla...

Premium

Havel byl z jiného těsta, vzpomíná v rozhovoru exprezident Klaus

Jeden z hlavních aktérů polistopadového vývoje Václav Klaus starší hovořil pro LN o nepochopení kuponové privatizace i...

Premium

Sex je snadno dostupný, ale nevěra ještě není důvod k rozchodu

Tolerance je podle něj jen povýšenecký postoj k druhému a vytváří korupční prostředí, proto do partnerských ani jiných...

Najdete na iDNES.cz