Diskuse k článku

EGR ventil: další součástka moderních motorů, která umí majitele potrápit

Ze špatné funkce EGR ventilu má řada majitelů starších vozů obavy, přestože je mnoho častěji se vyskytujících závad. V některých autech je řešení snadné a po finanční stránce ani moc nebolí, jinde může přinést nemalé vrásky a pořádný průvan v peněžence.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

T30o82m61a12s 14T80u59m96a 4912620646535

Další pseudo eko HUMUSRv

+2/0
2.2.2017 9:27

K39a90m16i16l 22Z10r74ů50s35t 4149912811500

pro iDNES.cz , Petr Lichtenberg

Tenhle člověk absolutně neví o čem píše. Před lety jsem zaslepil, emise super a auto je živější. Čistit tou chemií je trápení motoru,kdo zkusil ví o čem mluvím, motor tím spaluje co nemá a sáním nateče do válce těžkej humus.S tejnou úpravu jsem si udělal i u audi 2,5tdi před 9 lety a už se mi nezanášel filtr olejové mlhoviny.Taky super věc.

+3/0
31.1.2017 10:57

R12a62d11i67m 54K48a53l33a63s 2560666782351

A máte nebo nemáte problémy na technické?

Mně diagnostika zahlásí, pokud se něco děje s EGR a dnes by se měl na technické výtah z řídící jednotky provádět.

+1/0
31.1.2017 12:46

P54e15t78r 71P77a59v62l49a84t83a 7386600657971

Nejlepší by bylo ho zapínat jen na technickou. Nic dobrého nepřinese.

+2/−1
29.1.2017 9:15
Foto

M90i13r18o38s10l21a98v 51S78t90e52i53n19e40r 2886820340376

U VW se ten EGR postupně zdokonaloval, od 2012 se už nepropaluje. To patí i pro Škodu. Zanášení sazemi je u dlouhodobého provozu nevyhnutelné, proto je občasné vyčištění docela dobrá prevence.

+2/0
27.1.2017 10:52
Foto

T80o66m93á94š 77S56v54o38b41o65d27a 7330501115554

Perfektně to myje SIPLE GREEN :-)

+1/0
26.1.2017 21:37

H56o50n25z35a 55F55á78t83o75r 2249355284680

Bože, který ovád zase tohle vymyslel, aby se spaliny hnaly opět do motoru?

+3/0
26.1.2017 18:03

F28r73a66n59t56i57š92e70k 12M23i55t62a98š 6689546804279

Ovád PSA

+1/0
28.1.2017 0:07

M38a88r95t96i68n 25J63u37r77e57č95k90a 2793694591871

to není zase, EGR je hodně stará věc, jen idnes nemá o čem psát, tak oprášil historické téma

+1/0
28.1.2017 19:43

A35l64e74š 15M70a75c57e40k 1529434939615

Mně díky špatnému EGR ventilu motor padal někdy do nouzáku. Stačilo vyčistit a zaslepit a pohoda :-).

+3/0
26.1.2017 17:48

R66a30d69a74n 59K16u47b51a85n37t 1733420279470

Mně teda vadí to kašlání dieselů.

0/0
26.1.2017 14:00

J89i82n26d60ř43i87c48h 69S78t91a54r90ý 7552311535933

je to všechno nějaký pomatený mám 1.9 sdi 2001 euro3 žere to pod 5 litrů mimo prahu i pod 4 litry najeto 240000 km a prý je ted motor tak v půlce životnosti což karoserie tak dlouho nevydrží a ty dnešní velký monstra se spotřebou okolo 9-12 litrů jsou podle ekologů k životnímu prostředí lepší ale oni po 240000 km přece propálej jednou tolk nafty než ten můj starej pekáč 8-o

+10/−1
26.1.2017 13:22

M74a36r32t15i94n 41K33a20r73á83s28e51k 9978543878888

Clovek by rekl ze lidi co supou odpadky do lesa, topi doma petkama s vyjetym motorovym olejem a v aute si nechavaji vymontovat filtr pevnych castic, nbeo zaslepit EGR bude ubyvat, ale tady na diskuzi vypada spise jako masove oblibene hobby, kterym se clovek jeste chlubi, na tim proste zustava rozum trochu stat...

+10/−1
25.1.2017 22:46

J81e48n54d35a 86V36r45a50n90i58k 6461916836101

Octavia 3, 1.6 tdi 100 tis. km.... 4. egr ventil. Co dodat?

+3/0
25.1.2017 22:26
Foto

I89v23a50n 81K67o31p17t81a 5907212771897

4 skodovky s TDI najeto víc jak 1.200.000 km (435-520-380-160) a EGR? Nejspíš tam není. Výměnu EGR neznám.

Vlastně u všech zůstal motor (včetně spojky) tak jakto ve fabrice sešroubovali.

Nechci dloubat ale nejspíš to bude jizdním stylem. Razantní rozjezdy, honění za studena, vytáčení?

+7/−1
25.1.2017 23:24

P44a62v30e82l 56S54e85n10f14t 1978512266145

ERG a 1.6 tdi, to je opravdu k vzteku

0/0
12.2.2017 19:28

O79d91s78t80r51a97n85ě70n48ý 48U79ž49i89v85a83t78e49l

Uživatel požádal o vymazání
+12/−2
25.1.2017 22:19

M92a27r17t23i80n 85K10a38r48á92s68e29k 9978693608898

No nechtel bych videt dnesni mesta, kde by jezdily auta bez techto "kur..tek"....

+4/−4
25.1.2017 22:37
Foto

J42a29n 49S87t12a67v65ě57l 9435959817798

Tak vzhledem k faktu, že většina ekokurvítek zvyšuje spotřebu (EGR, DPF) nezanedbatelným způsobem a některé jsou svou funkcí vyloženě antiekologické (DPF - produktem jsou menší, výrazně kancerogennější, ale prakticky neviditelné saze - které budou mít na svědomí sice spoustu životů, ale ekologistům bude učiněno za dost, protože sice neškodné, ale velmi viditelné velké saze odstraní), tak já bych v takovém městě i docela rád žil.

+6/0
26.1.2017 16:57

M92a70r69t17i59n 20K79a44r13á32s93e91k 9498423578388

Nic proti, ale dnesni EGR a DPF maji na spotrebu vliv naprosto minimalni.

Mikrokopiske saze nejsou produktem DPF, ale moderniho vysokotlakeho vstrikovani, DPF zachyti velkou cast i techto mikrosazi.

+2/−5
26.1.2017 17:01
Foto

J89a16n 70S46t95a75v80ě36l 9695729277988

1) ani minimální ani zanedbatelný. Jedná se o litry na 100km. Jak si vysvětlujete, že "moderní" diesel má zhruba o dva litry vyšší spotřebu než patnáct let staré nafťáky?

2) Nezachytí a mnoho jich naopak vytvoří, z principu funkce.

Krom toho, moderní vysokotlaké vstřiky jsou taky z části produktem ekologismu. Ekologismus je silně antiekologické hnutí, které táhnou dopředu polovzdělanci se silným ideovým zápalem. Jak říkám, já bych mnohem raději žil ve městě (státě a světě) bez ekologismu.

+9/−3
26.1.2017 18:49

P15e16t67r 77P85a18v19l28a35t57a 7666480377981

Máte pravdu. Nebylo nad atmosferický diesel. Třeba Octavia I. generace. Spolehlivost a malá spotřeba.

+5/0
29.1.2017 9:17
Foto

J55i53ř39í 98D84v64o17ř91á73k 5325339730408

Bavíte se tady o " pár korunách" . Třeba na nákladní auto Man stojí tzv. modulátor ( vlastně chladič výfukových plynů) asi 80 000 KČ bez DPH. Celkem poruchová součástka.

+2/0
25.1.2017 17:52

V78o82j19t70ě84c33h 87R84o81z63s71í30v56a52l 5520403325664

souvislost s ER ventilem? (tema clanku)

0/−1
26.1.2017 2:31

V46o49j31t51ě37c84h 17R20o17z41s83í43v14a54l 5390353195634

EGR

+1/0
26.1.2017 2:31

T34o63m74á26š 56C10o47u59b26a89l 8315436889683

Myslím že modulátor je součástka spojená s egr. Mají ho i moderní osobní auta. Nedávno jsem ho měnil na 2,0 tdi. Stal 12 000 a propalilla se v něm díra že to tlakovalo do chladícího okruhu. Vypadalo to na těsnění pod hlavou a nakonec to bylo tohle.

+1/0
1.2.2017 9:23

J88a16r90o29s57l49a42v 84D51u94n43d47a 1343942566790

Jaký je EGR na Fordu Mondeo MK 4 diesel 2.2? Mechanický a nebo elektronický?

0/0
25.1.2017 16:09

L46a13d78i84s98l95a26v 14B51e78r41o64u28n30s98k31ý 1177782983966

147 kw EURO V 100% elektro - nejlevněji Valeo 11.000,-

129 kw nevím, ale stejně 9.500,-

0/0
25.1.2017 20:56

J66a75r67o92s70l81a67v 41D77u31n14d89a 1783792866510

OK, díky. Jde mi o 129kW.

0/0
26.1.2017 6:19

J57o89s71e72f 12Š48á49t26a84v24a 2634521726359

Fokus 1.8 tdci - 16 a půl tisíce.

0/0
26.1.2017 14:52

L68a34d96i89s14l77a19v 18B13e40r64o48u81n47s87k61ý 1837412783506

jo ve fordu, jinak wahler 7.800,-

0/0
26.1.2017 22:40

J41a45r16o96s58l26a58v 82D78u16n38d93a 1153192956160

To je tedy darda na tak malý auto...

0/0
27.1.2017 7:54
Foto

M10i74r12o76s42l54a58v 16S33t29e11i60n63e11r 2826840120416

Mechanický, na Ebay asi za 150 EUR - 4000 Kč nový.

+1/0
27.1.2017 19:48
Foto

M89i61r37o48s72l54a94v 39S12t73e45i59n39e85r 2406860860806

Patří k dotazu na Mo

0/0
27.1.2017 19:50

T63o45m94á82š 39K81u76c57h64a94ř 3807951308361

Pokud stojí malý hliníkový odlitek s výrobními náklady v řádu stokorun stejně, jako třeba celý motor do malotraktoru, či slušnější motorová pila, pak je asi jasné, o co tu jde. :-P

+11/0
25.1.2017 8:54

J62a24k56u67b 66S37t29a17š47e40k 4797229553934

To je všude kolem nás - stojí to tolik proto, že to jsou lidi ochotní zaplatit. Stejně jako cena uměleckých děl či nemovitostí neodpovídá reálně hodnotě, ale jen tomu, kolik jsou za to lidé ochotní dát.

+5/0
25.1.2017 16:02

T42o69m73á75š 29K28u48c16h57a60ř 3797591908171

Umělecké dílo si koupit nemusíte. Součástku, která podmiňuje pojízdnost auta ano.

0/0
14.2.2017 9:31

R58a23d43a80n 47K82u45b81a27n72t 1583660729260

To máte jak levé a pravé zrcátko.

0/0
26.1.2017 13:57

J15a25n 69D82l86o43u86h90ý 7284619760809

Nejak v clanku chybi zasadni info ze treba vetsina benzinovych motoru euro III maji "mechanicky" EGR. Nejen ze se nekazi ale jeho cena se pohybuje okolo 3000kc. Elektronickej EGR v mondeu u TDCi je nocni mura a jak je zvykem ford si ho necha radne preplatit na ND :-D Ja to rikam furt ze diesel cloveka sezere na ND.

+2/−1
25.1.2017 7:30
Foto

J29i14ř62í 75L18i75b30e69r 6938130580422

Pro Mondeo III 2,0 TDCI 103 kW stojí 5.000,- Kč. Nevím, co si nechává Ford "přeplatit", když je levnější, než na Škodivky.

+2/0
25.1.2017 21:11

J39a19k21u25b 95S24t18a55š12e43k 4907879763914

Krátce po koupi auta. Diagnostika přímo u origo VW servisu - vadný jegr. Tak hned vyměnit... za 6K. Až později jsem se dozvěděl, že to stačí jen vyčistit. Člověk aby byl napůl mechanik, aby ho v servisech neoškubali, pancharti.

+9/0
24.1.2017 23:44

J25a13n 25K39u60b65í10č28e77k 3814161198961

ano, je dobré mít známého mechanika, a také hledat po diskuzích když je problém. zabere to víc času, ale ušetří penis

0/0
26.1.2017 9:46

P38a95v78e22l 56K81o40v72á74ř 1283907766194

Žena : kdo šetří penisu svého, jest nepřítelem mým, neboť musím hledat penisu jiného.

+1/0
26.1.2017 18:13
Foto

I15v73a47n 38K26o84p82t91a 5717152401427

EGR. Co je to? Přes půl milionu a nevím o něm.

0/0
24.1.2017 23:27

J46i57ř24í 61S37o15c15h98o84r 1222762893851

Nevím co se tady řeší. U mého TDI 1,9 PD EGR jednou vyčištěn při 260 tis. km, auto má dnes najeto přes 390 tis. a šlape i s původními střiky jako hodinky. Ono to chce především používat kvalitní olej s dodržením kilometrů výměny a kvalitní naftu.

+13/0
24.1.2017 21:20

V18á57c13l27a95v 22V47a29i55s 3912624884605

Tak nevím, ale připadá mi to jako kdyby jste si čůrali do pití ;-D;-D;-D;-D

+6/0
24.1.2017 21:15

M95a32r26t34i32n 65J45u74r97e67č77k45a 2683234901901

EGR a součástka v moderních motorech? Co tady pánové redaktoři považují za moderní motory? Člověk by z titulku se skoro lekl, co že to do motorů zase nově montují

+1/0
24.1.2017 20:32

J96a37n 82W60a29l68t80e65r 7949597667206

Zaslepit,vyřadit,softwarově vypnout, stk u lidí co umí.Egr je zlo stjně jako DPF. Vymyslete něco ekologického co nebude kurvit motory a lidi to nebudou obcházet.

+7/0
24.1.2017 19:49

M86a54r94t34i10n 40J82u87r74e62č55k40a 2253864501781

Vymyslete jídla, která budou chutná a při tom zdravá a pak je budu také jíst ;-D

+2/−1
24.1.2017 20:23

J67a57n 82K30u55b32í27č18e11k 3694901248651

problém není v jídle, ale nedostatku pohybu. když už jste tedy takto odbočil od tématu

+1/0
26.1.2017 9:47

Najdete na iDNES.cz