Diskuse k článku

Vyčistit, přeměřit, zkontrolovat. Až skončí zima, zamiřte do servisu

Zima se rozhodla na poslední chvíli připomenout, co umí. Motoristé však už začínají spřádat plány na jaro. Po zimní sezoně nestačí jen vyměnit zimní pneumatiky za letní. Aby auto co nejdéle vydrželo, je potřeba zkontrolovat řadu věcí. Některé se dají udělat doma, jiné zvládne jen specializovaný servis. Na co všechno byste neměli zapomenout?

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

R65o47m80a62n 58Š81e74s24t39á82k 5274959893243

Jarní vizuální prohlídku v servisu nechápu. Stejně nejméně jednou ročně jede člověk do servisu alespoň na výměnu oleje, tak při té příležitosti mechanik prohlédne celé auto, a kdyby bylo potřeba něco udělat, tak mi řekne. Případně jedu do servisu, pokud se mi něco nelíbí.

0/0
22.3.2018 9:11

P40e96t69r 13Č73e78r49m52á95k 9478975229610

A tak spousta aut s nižším nájezdem se při dnešních prodloužených servisních intervalech dostane do servisu třeba jenom jednou za dva roky, takže taková prevence za pár stovek není zcela od věci.

0/0
22.3.2018 22:46

M47i57l73a36n 39V63o19t86a61v46a 5554286181772

...."základní vizuální prohlídka".... doporučuji obejít auto sám a vlastní silou si okopat pneumatiky. Dvěstě korun využijte dle svého uvážení. Výsledek stejný

+4/0
21.3.2018 21:39

P35a49v71e46l 55J68e25ř41á21b19e57k 7621702844257

Okopat si je mohu, ale co bude výsledkem?

Diagnostika nějaké poruchy u které nevím ani jak by se mohla jmenovat, a nebo okopání špiček bot?

+1/0
22.3.2018 0:17

M93i84l25a59n 68V23o75t81a18v90a 5654366141532

výsledkem bude to co si budete sám přát, či to samé co bude v servisu. Pouze to, že jste vyhodil peníze za vizuální prohlídku. Takže nic, co by jste vizuálně neposoudil sám

0/0
22.3.2018 0:19

P45e32t56r 55Č70e71r27m56á74k 9618665919310

S nadsázkou dobrý, ale jinak samozřejmě nesmysl. Vizuální prohlídka neznamená že si někdo obejde auto a podívá se na škrábance, ale že to zvedne na hever a prohlídne jestli někde něco nevisí, není to urezlé, obroušené, prasklé, neteče to atd. To pochopitelně žádným okopáváním nezjistíte, sloupovej hever doma moc lidí nemá a zvedat to bodovým a plazit se pod tím (bez záruky že něco dotyčný coby laik pozná) za ty dvě stovky stojí málokomu.

0/0
22.3.2018 22:45

J25o61s26e81f 10N48o11v45a51k 5708122576198

Článek rozdělenej na 150 částí kvůli zobrazování reklam? Sorry, tohle u mě nefunguje, máte smůlu.

+4/0
21.3.2018 21:31

M22i72c88h37a64l 13K88r37č67á73l 6348168246242

A když se podíváte co je součástí takové prohlídky tak zjistíte že tam nemá cenu ani jezdit. Na zjištění že klakson troubí, světla svítí a stěrače stírají nepotřebuju trávit hodiny v servisu.

+12/0
21.3.2018 11:57

R53o75b37e50r97t 11M30a54t66u56l73a 8827359656515

Pneu si zvládnu přehodit sám a udělat u toho kontrolu tedy výměnu brzd, protože jsem je kontroloval na podzim taky. Když auto normálně jede a nikde se neozývají zvuky tak servis stejně nejspíš nic nezjistí a za měsíc tam jdete znova, protože se to rozbilo. Nebo snad znáte servis, kde poznají, že se za měsíc rozbije např. palivové čerpadlo atd.?;-D Náplně kontroluji průběžně a akumulátor nekontroluji a když odejde tak rovnou koupím nový

+4/0
21.3.2018 10:21

P10e79t85r 53Č23e61r15m82á84k 9348125889420

Dobrý, vy možná, půlka národa si ale neumí ani vyměnit kolo, představa že u toho rozebírají brzdový třmen a kontrolují destičky je utopie. ;-)

0/0
22.3.2018 22:48

J87a92n 51D56l93o33u86h90ý 7754429610589

1) ta uchylna navigace clanku me odradila to cist do konce

2) Vyhazovani penez z okna, na pravidelnych kontroly pred a po zime jsem jezdival, nicmene zadnou "prevenci" v poruchovosti auto to neprinaselo, cili uz nekolik let to proste nedelam a auta mi jezdi porad stejne ani nepozoruji nejake zvyseni "poruchovosti".

3) Za cca 100 az 300kc nemuze technik logicky nic poradne zkontrolovat natoz "opravit" R^ - cili akorat hazete penize za nic do servisu ;-D

+1/0
21.3.2018 8:57

J17a90n 28K32o79n89v30a63l70i26n73k54a 5300701111915

Jako u všeho, tak i u auta se vyplatí mít alespoň rámcový přehled a znalost o fungování jednotlivých komponent. Je fajn vědět, jaké věci jsou u konkrétního auta náchylnější na poruchu (nebo se nadměrně opotřebovávají). Pak je možné trochu cílit a vyhýbat se větším problémům. Mnohdy stačí pročíst diskusní fóra klubů a hned se tam člověk dozví co třeba ani vědět nechtěl ;-D

+1/0
21.3.2018 10:34

J54a64r72o98s41l21a78v 62K31a35d40l42e63c 5181149522911

Odborný servis nebo STK by měl být povinný alespoň jednou za rok.

0/−13
21.3.2018 8:41

J63a53n 24D64l62o53u21h68ý 7774269760779

To je zajimave ze v USA v nekterych statech si vystaci i bez STK. Stacil pritom zakon, ze auto, ktere nebrzdi, nefunguje mu rizeni, ci by mu lidove receno mohlo upadnout kolo, tak nesmi servis vydat zpet zakaznikovi R^ Osobne si myslim to same, aby clovek nezabil nekoho jineho na silnici, auto musi brzdit a musi fungovat rizeni. I ten nejvetsi vrak co clovek potka na silnici neni auto, co by svoji jizdou vrazdilo na potkani ;-D

+5/0
21.3.2018 17:31

A12n73t61o85n97í15n 87S95e85b18e59r16a 7523278670939

" mohlo upadnout kolo, tak nesmi servis vydat zpet zakaznikovi"

takže staší nejezdit do servisu.....

0/0
23.3.2018 13:37

A32n38t61o64n49í76n 78S46e47b55e89r12a 7283868720429

Já nejsem automechanik, ale i tak jsem dokázal detekovat a opravit spoustu věcí, se kterým si servis nedokázal poradit a místo řešení přičiny a opravy za 1000 kč navrhovali výměny za 10 tisíc atd.

To jsou odborné servisy fakt na úrovni. Tam mně ženete ?

0/0
23.3.2018 13:40

J61a84n 53K32o65n79v76a20l98i64n94k76a 5440631571195

Aneb "všichni hurá do značkových servisů".

Na po-zimní zákroky jsem odvezl auto v pondělí. Poněkud trnu, kam až mechanik zajde, protože je přepečlivý. Bohužel se sešli dva ma.oři - já a on. Já s obsedantní touhou po perfekním stavu auta a on, který to vidí podobně (a ještě na mě vydělává). Už dost dlouho před manželkou tajím skutečné náklady na servis vozu. :-/ Kdybych jezdil do značkového servisu, tak bych to neutajil, protože by jaksi občas nebylo co jíst. ;-D

0/−1
21.3.2018 7:21

J36a52n 73D55l86o24u22h61ý 7954819480599

Tak pokud jezdite treba audi Q7 chapu ze servis leze do penez ;-D Pokud mate pekac jako treba Fabie ci Rapid moc nerozumim kam ty penize valite ;-D

+1/−1
21.3.2018 8:58

J58a97n 93K66o31n86v73a90l41i24n70k65a 5580841541505

postarší BMW 530i

Aktuálně mám možnost koupit starší Q7, ale právě nákladnost servisu mne dost odrazuje. Nějaké zkušenosti s Q7?

Fabie nebo Rapid jsou na servis rozhodně přijatelnější, ale to je tak jediná jejich výhoda.

0/0
21.3.2018 9:41

J22a82n 68D13l91o41u91h91ý 7434979860749

Ja mam obecne zkusenosti, ze cim vice "premiove" to auto ma byt, tim vice se kazi a servis navic stoji raketu. Tim nechci obhajovat skodovku - aktualne zadnou moderni skodovkou nejezdim. Jinak Q7 bych se vyhnul obloukem je to opravdu kasicka na penize. To uz lepe udelate s BMW X5 - tam mam zkusenost ale pouze s prvni generaci v benzinu. Tam si clovek musi dat pozor akorat na rizeni, aby bylo v cajku. Jeho vymena je otazka deseti-tisicu Rv Na denni jezdeni kupuju jenom nove "zebrinaky" - 200 tisic to najede bez problemu a pak opravy stojej pakatel, ale sezente dneska nekde auto ve vybave "nic do toho nechci" s atmosferickym 4 valcovym motorem o objemu vetsi nez 1.2 ;-D Aktualne nejdostupnejsi je pouze Dacie nebo Mitsubishi :-/

0/0
21.3.2018 17:36

P70e40t70r 69Č96e37r59m49á65k 9118205239760

Jde o to kde jste ty zkušenosti získal. Obecně je to spíše naopak, nové auto z premuim segmentu mívá dnes jako standart prvních pár let servis zdarma (resp. v ceně vozu) a pak problém není, i když se něco pokazí tak to jde za výrobcem (a servis to velmi rád zinkasuje). A u ojetiny je spíše problém v tom že předchozí majitel servis šidil, což samozřejmě u sofistikovanější techniky vyvolá dražší opravu. Kdo tomu dává to co má tak obecně problém nemívá.

Jinak Q7 není důvod se vyhýbat, X5 v druhé generaci (což je konkurent) je proti tomu kasička, problém je spíše u vhodné volby motoru - V6 je na to poměrně slabá, V8 je pak po finanční stránce zcela jinde. Samozřejmě jde o úhel pohledu - pro majitele fabie to je prašť jak uhoď ;-D

0/0
21.3.2018 20:26

J83a28n 94K38o12n88v38a39l67i21n83k97a 5790561661655

Jen malá korekce. BMW nikdy neměly V6 ale R6 a pak V8. AUdi má V6. Třílitrové šestiválce v benzínu jsou pro X5 na hranici výkonu. Jede to, ale žere mnohdy víc než V8, který si s tím autem jen tak pohazuje.

Koupě ojetého prémiového auta je sázka do hodně nebezpečné loterie. Obecně platí, že takové auto jedině nové, nebo zánovní a nebo naopak s nájezdem kolem 300 tisíc. Debilita? Ani ne. Udržované kusy mají v tomto věku vyměněny ty nejdražší komponenty (turba, tlumiče, ramena, dpf, a mraky jiného). A kilometry jsou pro tyto motory jen číslo.

Já koupil to svoje s nájezdem 186 tisíc, který byl ověřený. A vyměňuju a vyměňuju. Přesně odcházejí věci na podvozku, tlumiče, brzdy atd. To předchozí bmw mělo najeto hodně přes 300 a podobné věci ho netrápily.

0/0
23.3.2018 7:40

P11e74t86r 87Č85e25r69m82á10k 9958605569930

Zbytečná korekce protože řeč je o motorech audi ;-)

0/0
23.3.2018 10:00

J10a55n 81K58o88n24v57a73l95i15n94k97a 5450411721585

U prvních X5 máte víceméně pravdu. Je to v podstatě generace e39 na chůdách. To znamená poctivá mechanika a minimum kurvidel. Jedinou nevýhodou je to, že se x5 montovaly v USA, kde nebyli tak přísní na kvalitu práce. To se u některých kusů docela pozná.

Další výhodou je, že 4x4 ještě nebyl přetechnizovaný xdrive, ale jeho o dost spolehlivější předchůdce.

0/0
23.3.2018 7:28

M84i97l57a12n 82V10o98t45a36v88a 5964126341542

kdybych jezdil znovu do neznačkového, neměl bych ani kde bydlet.

0/0
21.3.2018 21:40

V12o91j77t81ě72c20h 37M26o30r67a52v18e37c 5775804916865

Tyhle články, rozdělené na víc stránek kvůli zobrazení reklam, je nutno ignorovat...

:-PRv

+11/0
20.3.2018 23:10

J79o38s19e50f 21Š61o98l91t27e55s 8824238610343

To jsou mi výmysly. Mám elektromobil, do servisu jezdím co dva roky jenom proto, že je to zdarma. Brzdy budu měnit asi jednou za životnost automobilu, protože budou vyrezlé od nepoužívání (vyřeším nerezavějícími kotouči), klimu moc nepoužívám, ale kontrola a doplnění stojí pár stovek a kabinový filtr si vyměním klidně sám. A brzdovku mi každé dva roky vymění garážista za 500 Kč.

0/−5
20.3.2018 22:55

J59i70ř70í 59Z92ý16k67a 9589103481570

Jste si jistý, že máte v autě starý typ náplně? Moderní auta už mají tu náplň 1g za cirka 1000Kč

0/0
20.3.2018 23:24

J81o36s44e40f 91Š71o66l55t96e20s 8324948440603

Tak vzhledem k tomu, že klima se používá neustále, protože je to zároveň tepelné čerpadlo, tak neočekávám problémy. Je tam speciální gelová náplň, ale doplňuje se opravdu velmi málo, zpravidla nic. A tipuji, že jste se upsal, a chtěl jste napsat 1 kg za 1000 Kč.

0/−1
20.3.2018 23:30
Foto

P80a25v81e80l 92K81a43l17u16s 6274576656172

Tak pravdu nemáte ani jeden, páč cena chladiva 1234yf je v průměru 7,- Kč za gram. (7000,- Kč /kg)

0/0
21.3.2018 7:08

O31d98s80t21r79a19n12ě62n79ý 71U56ž85i63v20a55t16e37l

Uživatel požádal o vymazání
+5/0
21.3.2018 4:02

H49o47n74z24a 41K34r51e76n28s55t75e48t29t38e23r 1433159589

Světla: Diagnostika pozná špatně nastavená světla? A já si pořád myslel, že to poznám na regloskopu... ti zkušenější vůči zdi a prd, chce to diagnostiku na kontrolu.. No ještě že tu máme Idnes.... Jinak u té geometrie doporučuji i kontrolu asistenčních systémů, když nám Volva zabíjejí cyklistky.....

0/0
20.3.2018 22:07

V34á96c38l20a25v 35L58a27d45a 6192333164273

No nevím, jak si zdiagnostikujete takové AFS, multifunkční světlomety nebo Matrix světlomety ;)

0/0
20.3.2018 23:13

H32o60n98z88a 18K27r41e16n66s55t69e12t89t55e86r 1403529289

I Afs nebi Matrix nebo HD 84 se kontrolují na normálním regloskopu. Pro seřízení to chce diagnostiku už dlouho, ale bavíme se o kontrole. Navíc i pro seřízení neoslnujici dálky i Matrix potřebujete měřit jízdní osu, a upřímně to kompletně nastavit neumí ani kdejaký značkový servis. Natož ten normální. mmj. U Matrixu řešíte adaptační hodnotu Master segmentu, resp. jen zadáváte jeho hodnotu, nemerite jak je nastavený.

0/0
21.3.2018 6:54

J72a29k15u96b 81V39a20t37r58t 8886814179157

kto sa stara pravidelne nema sa coho bat, ale ta cena 2700 za olej ma dostala. nepomylili ste si to nahodou so setvalcovou audinou?

+4/0
20.3.2018 21:39

M66i94r48o57s25l67a38v 33K35u86c27e27r40a 4827500237441

Koukam, ze jste auto nikdy nemel, jinak by vas nemohla překvapit cena za olej v autorizovanych servisech.

0/0
21.3.2018 10:00

P13e39t14r 66Č15e43r97m27á63k 9278595979890

A tak cena oleje je v tomhle případě vcelku ok, to je evidentné počítané se starší a levnější 5w40, k tomu filtry, práce a navíc ta samotná prohlídka. Za ty peníze více než slušná nabídka R^

0/0
21.3.2018 10:04

P81e27t83r 48Č63e45r94m17á39k 9258835889480

Taky jsem dlouho už takhle levnou nabídku neviděl, ale autorizáky se v posledních letech snaží myslet i na majitele starších aut. A je to cena za celý servis a ne za litr samotného oleje, takže do servisu V6 to má daleko ;-D

0/0
21.3.2018 10:07

J93a27n 78P63i98r37a86s 1453535786766

No tak u bodu 10. Dnes základní diagnostiku take zvládnete doma. Stačí hračka z Číny za 500 a mobilní telefon. Základní diagnostiku to zvládne u většiny běžných aut. Minimálně se dozvíte co se s autem asi děje...

+2/0
20.3.2018 20:50

P10e10t88r 14Č59e97r14m20á73k 9378955449100

Spíš maximálně se dozvíte co se s autem děje. Toho co se děje s autama kde si nadšenci zkouší něco těmahle čínama a na netu staženým sw něco upravovat jsou plný fóra ;-D

0/−2
21.3.2018 9:54

M55a44r85t76i48n 94J10u88r81e25č93k13a 2983834631601

Výměna oleje v 1,4 za 2700 8-o kam na ty ceny výměny olejů značkové servisy jen chodí. Totožný olej dokonce od totožného výrobce a typu se dá mimo značkový servis pořídit za polovic včetně práce.

Samozřejmě dávat bacha na servisy pyšnící se logem Starline apod. Tyto atrapy náhradních dílů a provozních kapalin nemají místo u aut, které mají dlouho vydržet.

+12/0
20.3.2018 20:04

Š69i13m45o72n 15M70a63r45t15y12n79e26k 7793775743666

Tak i do značkového servisu si můžete dovést svůj vlastní (levný) olej. A ano litr oleje v servisu za 500 kč je zlodějina.

+2/0
20.3.2018 20:07

M31a43r62t52i91n 11J68u14r82e76č21k27a 2733194551981

To ale postrádá logiku, proč bych si nechal měnit olej ve značkovém servise, když si dovezu svůj olej. Navíc jde dnes do módy metodika odsávání oleje místo vypouštění, což je hovadina, ty největší nečistoty na dně tam pak zůstanou. Zrovna u oleje si myslím není vůbec problém pokud jeho výměnu i s pořízením nechám plně na neznačkovém servisu který znám, kde mám jistotu, že mne neoblbnou. Bohužel i ve značkových servise nechávají právě tyto rutinní úkony dělat zaučující se učně, kde se mi při rutinním úkonu stalo, že mi místo metrických šroubu co drží zakrytování spodku auta ve značkovém servisu narvali do nalisovaných matic nosníků samořezné šrouby a tím znemožnili následnou demontáž krytů, protože se šrouby v maticích zakously a protáčely v nosníku. Někdy fakt neuvěřitelné, co někteří vymyslí a uhlídat všechny prostě nejde.

0/0
20.3.2018 20:17

Š29i56m23o66n 92M98a37r50t73y32n41e43k 7923295723116

Tak návštěvou neznačkového servisu přijdete o záruku (ne sice o tu zákonnou, ale o prodlouženou).

0/0
20.3.2018 20:51

M46a29r46t76i49n 10J17u77r11e76č67k31a 2923514271411

Nejsem si tím úplně jist... ošetřuje toto už roky směrnice převzatá z EU

http://www.pneuaservis.cz/userFiles/blokova-vyjimka.pdf

Stejně ty značkové podmínky jsou k smíchu, měnit třeba olej co 30 až 60 tisíc km intervaly, to je nesmysl, životnost motoru katastrofální a po záruce se pak člověk stejně brzy nedoplatí. A jak to ještě umí podat... v rámci služeb zákazníkovi pro snížení nákladu na servis jsme prodloužili servisní interval.

0/−1
20.3.2018 21:01

J91i34n27d60ř31i61c98h 37Š44k35o11p28e78k 4365701890575

Přijdeš jen o prodlouženou.

0/0
20.3.2018 22:13

M48i26r37o89s18l31a78v 56K15u87c90e31r68a 4297800797241

Píše o PRODLOUZENE zaruce... tam si stanovuje podminky vyrobce.

0/0
21.3.2018 10:01

J12o10s94e54f 50Š25o67l46t49e14s 8734168580323

Ohledně toho odsávání, to je diskutabilní. Některé olejové vany jsou navržené tak hloupě, že vypouštěcí šroub není v nejnižším bodě vany, takže tam vždy ty nečistoty a trochu starého oleje při vypouštění zůstanou. To je samozřejmě pro motor vražda. Proto je někdy odsávání přes měrku výhodnější.

0/0
20.3.2018 22:57

P49e95t40r 44Č13e11r14m12á25k 9948805739560

Tak za 500 je to u moderních viskozit olejů ještě ok, problém je že běźný standard je 700...

0/0
21.3.2018 9:56

P20e45t23r 66Č81e47r97m22á68k 9888625929740

Je to akční cena, normálně je to víc, na tomhle by ve větším měřítku ani nevydělali, cena jen minimálně vyšší než u garážisty a přitom hafo práce navíc.

0/0
21.3.2018 10:01

Najdete na iDNES.cz