Diskuse k článku

Nastartuje i v mrazu. Vše, co potřebujete vědět o autobateriích

Mráz sám o sobě autobateriím nijak výrazně nevadí. Přesto je začátek zimy s prvními teplotami pod nulou nejtypičtějším obdobím, kdy kvůli mrtvé baterii nemusíte nastartovat.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Výpis zvoleného vlákna.
Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

V85á65c91l47a61v 73N72o11v16o17t30n36ý 2234208683

Pokud v dobré víře pořídíte akumulátor s kapacitou výrazně vyšší, nemusí být alternátor schopen ho dostatečně dobíjet

Zdroj: https://auto.idnes.cz/autobaterie-baterie-akumulator-nabijecka-f1w-/autoservis.aspx?c=A181121_183851_autoservis_fdv

Mohl by autor vysvětlit proč?

Je to hodně rozšířený nesmysl, kterému ovšem spousta lidí bezmezně věří.

+2/−4
27.11.2018 19:46

A11n61t10o90n91í75n 32S81v16o59b31o36d64a 3554533359262

u nových aut musíte při výměně baterie naprogramovat parametry baterie, aby dobíjecí systém věděl, jak má zacházet s baterií, dnes je to věda, vyměnit baterii :-(

+1/0
27.11.2018 19:56

P46e90t39r 91Č12e33r40m11á35k 9348575209760

Vcelku známa věc, alternátor je obecně dimenzován jen na nejnutnější míru která odpovídá potřebě příkonu všech spotřebičů v autě a dobíjení baterie o doporučené kapacitě. Pochopitelně nějaká rezerva tam je a člověk taky nejezdí pořád se vším zaplým, ale stačí zimní použití v režimu krátkých jízd kdy jede skoro všechno (světla, vyhřívání oken, zrcátek sedaček atd, příhřev, ventilátor atd) a je to tam a pak je problém že alternator je schopen dobít sotva tu původní baterii, tu velkou už nikoliv, což paradoxně může vést k jejímu zníčení.

To je obecně, do toho přidejte moderní auta která dokonce úmyslně nenabíjí do plna, a battery managementy které vyžadují kodóvání a to je vesměs k dispozici jen k pár výrobcem doporučených kapacitách.

+2/0
27.11.2018 23:26

Najdete na iDNES.cz