ilustrační snímek | foto: Profimedia.cz

Nebezpečí pod kapotou: turbo se rozžhaví na 900 stupňů, xenon přes 5 tisíc

Celý článek jen pro členy

Chcete číst prémiové texty bez omezení?

Předplatit
Málokdo přemýšlí o tom, na kolik stupňů se zahřívají jednotlivé prvky v autě. Tím spíše, že palubní počítač informuje pouze o teplotě některých z nich. Rozdíly provozních teplot jednotlivých částí auta dosahují 5 500 °C.

Mnoho řidičů vnímá auto pouze jako dopravní prostředek. Není divu, že málokdo proniká do technických detailů fungování automobilu, jako je třeba teplota jednotlivých dílů a systémů. Ačkoli ve většině aut informuje palubní počítač pouze o teplotě chladicí kapaliny nebo oleje, stojí za to přinejmenším vědět, o jakých teplotách je řeč. Takové znalosti mohou být někdy užitečné.

Dočtěte tento exkluzivní článek s předplatným iDNES Premium

Měsíční

89
Předplatit
Můžete kdykoliv zrušit

Roční

890
Předplatit
Ušetříte 178 Kč oproti měsíčnímu předplatnému

Dvouleté

1 690
Předplatit
Ušetříte 446 Kč oproti měsíčnímu předplatnému

Připojte se ještě dnes a získejte:

  • Neomezený přístup k obsahu iDNES.cz, Lidovky.cz a Expres.cz
  • Více než 50 000 prémiových článků od renomovaných autorů
  • Přístup k našim novinám a časopisům online a zdarma ve čtečce
Více o iDNES Premium
Máte už předplatné? Přihlásit se