AUTOSERVIS
Poradna
Na otázky odpovídá
Porouchalo se vám auto? Nerozumíte svému automechanikovi? S čím spěchat k mechanikovi? Ptejte se v našem AUTOSERVISU odborníků z A.T.U.
Poznámka: Nejde o on-line rozhovor, odpovědi proto očekávejte v následujících dnech.
Nejvíce se ptáte
autoservis
U manželčina Fiatu Punto se mi zdá že auto brzdí méně při prvním šlápnutí na pedál. Při opětovném šlápnutí auto brzdí lépe a mám pocit, že pedál zabírá výše - co by to mohlo být - zavzdušněné brzdy ? Kapalina neuniká a auto má ABS. Celkově je auto č měsíce po STK a vše bylo v pořádku.
j.kiwi
Problémy s brzdami není radno podceňovat. Určitě doporučuji pro řádnou kontrolu naštívit odborný autoservis. Pokud se Vám při prvním sešlápnutí propadne brzdový pedál a až při opakovaném sešlápnutí pedálu začne auto brzdit, určitě to bude znamenat dost nebezpečný problém. Ihned zkontrolujte stav brzdové kapaliny v nádobce. Pokud bude nádobka prázdná nebo bude chybět velké množství kapaliny, budete muset nechat zkontrolovat těsnost brzdového systému (hadice, trubky, brzdové válečky, třmeny...) a provést nutné opravy. Pokud by byla nádobka na kapalinu plná, může se jednat o závadu na hlavním brzdovém válci. Doporučujeme nechat provést také test brzdové soustavy a kontrolu brzdové kapaliny (změří se obsah vody obsažený v brzdové kapalině).
Pojem „elektronová kola“ se dnes již moc nepoužívá. Dnes se spíš setkáte s označením „kola z lehkých slitin“ nebo „alu ráfky“. Výhody těchto ráfků jsou například v obvykle menší hmotnosti oproti ocelovým ráfkům, lepší je i optické zhodnocení Vašeho vozidla, díky jejich tvaru i lepší chlazení brzd, při možnosti změny zálisu kola lepší jízdní stabilita, širší stopa a dnes již i srovnatelné ceny s ocelovými ráfky.
Mezi nevýhody zařadíme náročnější údržbu a v případě jejich poškození i nákladnější a náročnější opravu, než u ocelových disků.
autoservis
Špatně mi startuje auto - felicia diesel. Pokud déle stojí, starter točí cca 30-45 sekund než motor naskočí. Poté už startuje celkem v pohodě. Žhavící svíčky jsou proměřeny a měly by být OK, v čem může být problém?
FMMB
Pokud jste dostal odpověď, že žhavicí svíčky by „ měly být“ v pořádku, tak pokud jsou ve voze už dlouhou dobu bez výměny, doporučujeme je přesto vyměnit. Doporučuji si nechat přeměřit, jestli vůbec jde na žhavící svíčky proud. Častou závadou bývá vadné relé žhavení. Pokud budou svíčky bez proudu, stačí obvykle vyměnit relé.
autoservis
U mé Skody Octavia 1,8 T 20 V velmi stoupla spotreba oleje (cca 5 l)mezi servisními intervaly. Auto nadmerne nekourí. V servisu meli podezrení na turbo, ale to je prý v poradku. V cem vezí zakopany pes??
Honza V.
Pět litrů oleje je skutečně dost. Píšete, že auto již bylo v autoservisu a tak předpokládáme, že únik oleje již někdo kontroloval. Pokud se nám olej naztrácí venkem (únik oleje z motoru), musí se olej ztrácet uvnitř motoru. Únik oleje přes turbo a turbo jako takové je skutečně u tohoto motoru problém. Pokud je ale v pořádku, musí se nám olej dostávat do spalovacího prostoru. Zaměřili bychom se na kouření z výfuku, jestli skutečně nedochází k nadměrnému kouření aniž je to na první pohled patrné.
autoservis
Dobrý den, u Felicie nám přestalo svítit jedno světlo. Vyměnili jsme žárovku, ale po 2 dnech už světlo opět nesvítí. Čím by to mohlo být? Děkuji.
Ivana
Záleží, jestli nefunkčnost světlometu způsobila opět vadná žárovka nebo jestli žárovka je v pořádku a problém je tedy jinde. Prasknutí žárovky může způsobit i nesprávná montáž žárovky. Při její výměně se nikdy nová žárovka nesmí držet za skleněnou část, ale pouze za její patici, neboť případné nečistoty na skle žárovky mohou vést až k jejímu prasknutí. V případě, že žárovky často na Vašem voze praskají, doporučujeme nechat zkontrolovat elektroinstalaci na Vašem voze včetně kontroly dobíjení vozu, jestli nedochází k přebíjení. Určitě také kupujte pouze kvalitní žárovky s homologací.
autoservis
Mám Escort 93 1.6 16v 66kv a pokaždém studeném startu mi asi po 800 metrech na první křižovatce tzv.chcípne a musím znova nastartovat.Při větší zimě též auto poskakuje jakoby byl nedostatek benzínu.Po mírném zahřátí je vše vpořádku.Spotřeb se pohybuje okolo 10l po městě.Dekuji za radu co s tím je
Tomáš K
Tato otázka již byla zodpovězena v minulých odpovědích.
autoservis
Turbo 1,8T 165 kW - Dobry den, jak poznam, ze turbo misto syceni uz piska, kde je ta hranice? Vykon motoru je stale dostatecny, jen me rozsirene diskuse o turbomotorech nenechaji spat. Dale - pri prerazeni je hlasite slyset pop-off ventil - upousteni tlaku, je to tak v poradku nebo je tam taky nejaky signal, kdy clovek pozna, ze se neco uz kazi?
Diky
Lumirs
Hranici mezi syčením a pískáním lze opravdu velmi těžko určit. Poškození turbodmychadla je většinou provázeno nějakými příznaky. Určitě i zvýšenou hlučností (nemusí jít vždy o pískání), úbytkem výkonu motoru …výkon turbodmychadla se dá na vhodném diagnostickém přístroji změřit, tím se můžete přesvědčit, jestli je turbo ve Vašem voze v pořádku nebo není. U motoru s výkonem 165 kW se občas něco nestandardně ozve právě kvůli vysokému tlaku, který v sání motoru způsobuje turbo. Pokud by bylo syčení ventilu opravdu nestandardně vysoké a dříve se neozývalo, určitě doporučujeme navštívit kvalitní autoservis.
autoservis
Při stání na křižovatce/v koloně /volnoběh sebou čas od času motor slabě trhne. Jako kdyby nešel na všechny 4 válce. Lambda je vpořádku, svíčky, olej filtry, rozvody jsou vyměněné, používám "kvalitní" palivo. Diagnostika nic neukázala. Kde ještě může být problém? (Motor 1,2MPi)
Milan P.
Takto je těžké něco takhle „z voleje“ poradit. Ještě by se dala zkontrolovat zapalovací lišta na svíčkách. Nepíšete, o jaké auto se jedná. Je to skutečně 4 válec? Nebo se jedná o 3 válec? Tam se problémy s nepravidelným chodem objevovaly. Možná zkusit ještě jednou kvalitní diagnostický přístroj.
autoservis
Dobrý den, v poslední době a zejména pak při nízkých teplotách mi jde špatně zařadit druhý rychlostní stupěň (Mitsubishi Colt 97). Je pro to zapotřebí větší síly pro překonání odporu. Po několika km je to lepší, ale ne uplně dokonalé. Co se pod tímto problémem může skrývat?...nerad bych se brzy dočkal poruchy převodovky a tak to chci řešit preventivně už teď. Děkuji za odpověď.
TTom
Určitě doporučujeme provést kontrolu oleje v převodovce(množství a stav). Pokud se ale jedná o problém pouze s druhým rychlostním stupněm, mohlo by to skutečně být předzvěstí nějakého problému uvnitř převodovky (synchron). Jako první ale doporučujeme provést kontrolu popř. výměnu oleje v převodovce, pak se uvidí.
autoservis
Za studených rán se z motoru mého clia 1,5dci ozývá hrozný pískot.Klín. řemen jsem vyměnil,ale trvá to dál.V čem je asi problém?
Jarda D.
Pokud jste při výměně klínového řemene postupoval správně a dostatečně jste ho našponoval, může pokračující pískání způsobovat třeba napínací kladka klínového řemene nebo ložisko některého z poháněných dílů (alternátor, kompresor klimatizace, servočerpadlo…), podle toho, jaké je vybavení Vašeho vozu.
Zkuste řemen sundat a na chvilku natočit motor bez drážkového řemene. Vyloučíte tím díly, které pohání. Pokud se zvuk bude ozývat dále, jedná se s největší pravděpodobností o díly poháněné rozvodovým řemenem.
autoservis
Dobry den,mam takovy problem se kterym si nevim rady.Mam Mercedes Benz C280 rok 1994 W202,a mam menenou spinaci skrinku i repasovanej starter,pres to mi to nekdy nenastartuje vubec.Z niceho nic se to nechytne,a z toho nekdy po chvilce,kdyz podrzim dele klicek se to chytne.Pri startovani neni slyset vubec nic,tak nevim co s tim.Budu vdecny za kazdou radu.Dekuji
Tomas.I.
Nepíšete, jestli jste měl stejnou závadu na vozidle i před opravou spínací skříňky a startéru. Pokud ano, může být problém ještě s jiným dílem zapalování. Pokud se závada objevila až po výměně těchto dílů, doporučujeme znovu provést kontrolu správné funkce těchto dílů včetně proměření baterie a kompletní prohlídky dílů zapalování.
autoservis
Dobrý den, chtěl bych si koupit Ford Mondeo 2,0 TDCI 130 koní, r.v. 2004... a chtěl bych se zeptat na jaké věci bych si měl dávat pozor a jaké jsou nejčastější poruchy...Moc děkuji
David Macháček
Při kupování ojetého vozidla je třeba prověřit každopádně celou řadu věcí. Důležitá bývá servisní knížka, která v podstatě zaručuje, že vozidlo mělo pravidelný servis. Také si vyžádejte možnost vozidlo důkladně prohlédnout na zvedáku. Doporučujeme si s sebou vzít na pomoc odborníka. U motorů TDCI při dodržování pravidelných prohlídek nebývají nějaké závažné problémy. Snad jen nutnost častěji kontrolovat a dolévat motorový olej a používat vždy pouze předepsaný výrobcem vozu. Určitě zkontrolujte stav výfukového potrubí, brzd, uložení přední a zadní nápravy, manžety poloos…Určitě se s autem projeďte a vyzkoušejte, jestli netáhne do strany, jestli jde lehce řazení, funguje spojka a brzdy a jestli se z vozu neozývají nějaké podivné zvuky. Kontrola výrobního čísla karoserie a motoru je samozřejmostí.
autoservis
Při vyřazení rychlostního stupně zakolísají otáčky motoru několikrát mezi cca 600 - 1050 otáčkami (někdy se v nejnižších otáčkách motor zaklepe a jakoby téměř zhasne), než se usadí na cca 900. Kolísání je různé, záleží na tom, v jakých je motor otáčkách před vyřazením. Jde o benzinový motor.
Miloš
Nepíšete bohužel, o jaké se jedná auto a to je docela důležitá informace. Pokud se jedná o motor se vstřikováním paliva, bude zřejmě problém s díly ovlivňujícími volnoběžné otáčky motoru. Také nepíšete, jestli problém s volnoběhem je pokaždé nebo jen při studeném motoru.
Pokud se jedná o motor s karburátorem, vyplatilo by se prověřit nastavení volnoběžných otáček a seřízení karburátoru. Určitě doporučujeme navštívit odborný servis.
autoservis
Dobrý den, ve firmě používáme 3 vozy Škoda Octavia (1,6 benzín, rok výroby 2003). U všech musíme doplnit olej po ujetí cca 2000 km. To asi není normální? Děkuji za odpověď
Pavel
Určitě záleží, jaké množství oleje musíte dolévat. U moderních motorů je dnes zcela běžné, že mezi výměnami oleje musíte určité množství oleje dolévat (někdy až 2 litry na 15 000 km ). Nepíšete také, kolik mají Vaše vozy najeto kilometrů. V každém případě malá rada: olej by měl být na měrce oleje mezi ryskami, není správné dolévat olej až na horní rysku měrky.
autoservis
Mám Escort 93 1.6 16v 66kv a pokaždém studeném startu mi asi po 800 metrech na první křižovatce tzv.chcípne a musím znova nastartovat.Při větší zimě též auto poskakuje jakoby byl nedostatek benzínu.Po mírném zahřátí je vše vpořádku.Spotřeb se pohybuje okolo 10l po městě.Dekuji za radu co s tím je
Tomáš K
Zhasínání motoru za studena může mít několik příčin. Zhasnutí studeného motoru při vyřazaní rychlosti by
mohla způsobovat špatná funkce režimu chodu motoru za studena, kterou může ovlivnit čidlo teploty nebo čidlo ovlivňující množství otáček a paliva při studeném motoru. I Vám doporučujeme vyhledat odborný servis s vhodným diagnostickým přístrojem a nechat si proměřit Váš motor.
I poskakování při velké zimě s tím může souviset. Zkontrolujte si sám, pokud to zvládnete, stav a případné poškození zapalovacích kabelů a svíček. Pokud si na to netroufnete, tak i tuto kontrolu Vám v autoservisu rádi udělají.
autoservis
Dobrý den,
mám fabii 1,2 tříválec a každé startování probíhá takto:
1. startér zabere
2. motor naskočí a během 2 vteřin se silně otřese a vypne
3. bod 1 a 2 se opakuje většinou 2x někdy i vícekrát.
Bude vada na baterce (4 roky stará, cca 5 startů denně) nebo svíčky, resp. závada někde jinde.
Děkuji za radu.
M. Roubek
M. Roubek
Tak to je závada, která se s jistotou určí až v servisu. Pokud motor naskočí a pak zhasne, tak by to baterií být nemuselo. Každopádně čtyři roky starou baterii bychom doporučili proměřit a zkontrolovat její kapacitu, aby Vás někde nezradila. Nepoznám z popisu závady, jestli je problém se startováním pokaždé, nebo jenom při studeném motoru. Doporučil bych nechat si zkontrolovat Vaše vozidlo pomocí vhodného diagnostického přístroje. Při negativním výsledku systematicky postupovat s další opravou.
autoservis
Dobrý den,
mám fabii 1,2 tříválec a každé startování probíhá takto:
1. startér zabere
2. motor naskočí a během 2 vteřin se silně otřese a vypne
3. bod 1 a 2 se opakuje většinou 2x někdy i vícekrát.
Bude vada na baterce (4 roky stará, cca 5 startů denně) nebo svíčky, resp. závada někde jinde.
Děkuji za radu.
M. Roubek
M. Roubek
Tak to je závada, která se s jistotou určí až v servisu. Pokud motor naskočí a pak zhasne, tak by to baterií být nemuselo. Každopádně čtyři roky starou baterii bychom doporučili proměřit a zkontrolovat její kapacitu, aby Vás někde nezradila. Nepoznám z popisu závady, jestli je problém se startováním pokaždé, nebo jenom při studeném motoru. Doporučil bych nechat si zkontrolovat Vaše vozidlo pomocí vhodného diagnostického přístroje. Při negativním výsledku systematicky postupovat s další opravou.
autoservis
U Renaultu 19 se zvyšuje hlučnost od zadní nápravy,prý ložisko.Je třeba spěchat s opravou,co se může stát?
Jarda
Pokud je ložisko v kole poškozené, určitě není dobré takovou závadu na vozidle z bezpečnostních důvodů ignorovat. Určitě se postupem času bude hlučnost Vaší nápravy zvyšovat a oddalováním výměny poškozeného ložiska můžete zničit další díly jako například náboj kola. Tím se pochopitelně může oprava značně prodražit. Určitě doporučujeme výměnu poškozeného dílu.
autoservis
dobry den
chci se zeptat, kdyz pouzivam motorovy olej Shell helix plus 10W - 40 muzu ho nahradit jinou znackou oleje s parametri 5W - 40 ? mam opel astra F 1,6
dekuji K.
Kamil
Při každém přechodu na jinou viskozitní třídu oleje je vždy nutné zachovat předepsanou normu oleje(ACEA, API), tak jak doporučuje výrobce vozidla pro Váš typ auta. Opel pro benzinové motory do roku 97 doporučuje oleje normy ACEA A3. Pokud bude na oleji, který chcete použít, daná norma, tak ho můžete použít. A je jedno, zdali je 5W nebo jiný. Důležitá je norma.
Pokud se jedná o olej plně syntetický (5W, 0W), tak si dejte pozor jen na jeho lepší čistící schopnosti, může tak uvolnit případné usazeniny z vnitřku motoru. Také jeho tekutost bude lepší. Pak ale dejte pozor na úniky skrz případné netěsnosti motoru.
autoservis
Opel Vectra mi trosku pokrtilo more a od te doby, kdyz pridavam plyn, motor jakoby trochu skakal. Chtel bych se zeptat muze byt tato porucha zavazna?
Peter J.
Odpověď : Předpokládám, že Vaše auto je s benzínovým motorem. Pojem pokřtilo mi moře auto je na nějakou přesnější diagnózu dost nepřesný.
Doporučuji každopádně návštěvu autoservisu s dobrým diagnostickým přístrojem pro diagnostiku motoru. Problém může způsobovat závada na diagnostice motoru, nebo mohlo dojít k poškození elektroinstalace ve voze a nebo se může jednat o problém s palivovým systémem vozidla.
autoservis
Podařilo se mi při sundavání kola ukroutit šroub na zadním kole u mého Nissanu Primera P11. Co s tím?
Jaroslav P.
Určitě doporučíme návštěvu odborného autoservisu. Pro odborníky to jistě nebude takový problém. Nissan Primera má na zadní nápravě místo šroubů štefty a upevnění kola je tu tedy řešeno pomocí kolových matic, takže výměna poškozeného šteftu se dá zvládnout. Samozřejmě to vyžaduje demontáž některých dílů a to v závislosti na tom, jestli má Vaše auto zadní brzdy bubnové nebo kotoučové. Obě možnosti by neměly šikovnému mechanikovi trvat déle než dvě hodiny. Samozřejmě pokud nenastane nějaký problém v průběhu opravy. Koroze skrytá vada….
Ani cena za opravu by neměla dosahovat závratných výšek. Každopádně nedoporučujeme jezdit pouze na třech kolových šroubech delší dobu a nechat si závadu v nejbližší době opravit.
autoservis
Mám čtrnáct dní nové brzdy (kotouče i destičky), které při brzdění pískají.
Auto ale brzdí dobře. Jde s tím něco dělat? Co to může způsobovat?
Pavel
Pokud Vám po opravě brzd (výměně kotoučů a destiček) při brzdění pískají brzdy, je několik důvodů, proč k tomu dochází. Většinou pískání způsobuje nečistota mezi destičkou a brzdovým kotoučem. Pískání může způsobovat i nesprávná funkce brzdového třmenu, který může kola stále přibrzďovat. Poté se nahromaděný prach z destiček dostává mezi dosedací plochu a způsobuje právě to nepříjemné pískání. Většinou pomůže důkladné vyčištění všech dosedacích ploch na držáku třmenu brzdiče a případné rozhýbání válečku třmenu. Použít se dají také různé speciální chemické přípravky na čištění a konzervaci při montáži destiček stejně jako speciální pastu proti jejich pískání. Důležité je také použít kvalitní brzdové destičky a kotouče.
Nutnost provést výměnu motorové spojky se může projevovat několika způsoby. Nejčastěji začne spojka prokluzovat. Projeví se to tak, že se při rozjezdu nebo podřazení na nižší nebo vyšší rychlostní stupeň a následné akceleraci náhle zvýší otáčky motoru. Přitom ale vozidlo samotné nijak nezrychlí. Může to být provázeno i zápachem ze spojkového obložení nebo v některém případě i kouřem z prostoru spojky způsobeným prokluzujícím a pálícím se obložením spojky.
Také se většinou objeví problémy s řazením rychlostních stupňů. Při přeřazení budete cítit odpor řadící páky a před zařazením rychlostního stupně se někdy ozvou tzv. zuby a řazení nepůjde tak plynuje jako doposud. To jsou většinou signály, které nás upozorní na to, že s motorovou spojkou není něco v pořádku. V těchto případech doporučuji opravu motorové spojky neodkládat a hned se svěřit odborníkům v autoservisu.
Když se motor takzvaně potká, dojde ke změně nastavení časování motoru, což vede ke kontaktu mezi ventilem motoru a dnem pístu motoru. To má za následek v lepším případě ohnutí dříku ventilu. Dojde tím ke ztrátě kompresního tlaku motoru a z motoru se může ozývat klepání.
V horším případě dojde k poškození hlavy válce a pístu, což může vést až k úplnému zastavení motoru.
Příčinou takovéto poruchy bývá nejčastěji poškození některého dílu na rozvodech vozidla a vlivem toho dojde ke změně správného nastavení časování a k poškození motoru. V každém případě si oprava takovéto poruchy vyžádá návštěvu odborného autoservisu a téměř vždy se
jedná o poměrně náročnou opravu spojenou s vyšší částkou za opravu při placení.
Prevence je poměrně jednoduchá. Jednoznačně dodržovat předepsané intervaly výměn jednotlivých dílů rozvodu motoru přesně tak, jak doporučuje výrobce motoru. Výměnu rozvodů doporučujeme provádět v autoservisu a při výměně vyžadovat kvalitní náhradní díly v kvalitě originálu.
Možností je nespočet, co do typů, materiálů a samozřejmě i ceny. Nejčastějším řešením je u většiny osobních vozidel montáž nosičů na kola na střechu vozidla. Jediné, co je k takovému postupu potřeba, je základní střešní nosič (zahrádka). Na ten potom nosiče na jízdní kola upevňujeme. Toto řešení je, pokud máme základní střešní nosič, asi nejlevnější variantou s největší možností výběru. Střešní nosiče na jízdní kola se prodávají v různém materiálovém provedení. Ty nejlevnější jsou obvykle z plechu a pro jejich montáž na střešní nosič musíme nejdříve provést jejich smontování, což není s dobrým nářadím žádný problém. Lepší nosiče na kola jsou z duralu a bývají už připraveny pro přímou montáž na auto a nářadí není většinou potřeba. Ty nejlepší, nejkvalitnější a nejhezčí nosiče bývají vyrobeny z hliníku a jejich montáž bývá velice jednoduchá. U nosičů na kola musíme dát pozor na to, aby byl určen pro uchycení za rám Vašeho kola, neboť zvláště kola s extrémně širokým rámem nebo speciální celoodpružená kola, vyžadují pro uchycení nosič speciální. Dejte na to pozor!
Dražší modely nosičů mají obvykle možnost uchycení jak kol s trubkovým rámem, tak s extrémně širokým rámem. Využijte v každém případě možnost uzamknout jízdní kolo na nosiči pomocí zámku. Vyplatí se to.
Jediné, co většinou dělá problém u střešních nosičů na kola, je samotné nasazování kola na nosič. Kolo při tom musíme zvednout minimálně do výše ramen a to může při váze některých jízdních kol činit problémy.
Jednou z dalších možností jsou nosiče určené pro montáž na zadní část vozu. Většinou je jedno, jestli se jedná o sedan, combi, nebo auto se splývavou zádí, neboť takové nosiče mají možnost nastavení dle typu vozidla. Jsou ale i nosiče přímo na vozy combi a Van, které jsou určeny pouze pro tuto kategorii. Na tyto nosiče se běžně montují dvě až čtyři kola. Jejich výhodou je lepší manipulace s kolem při montáži na nosič, protože kolo nemusíte zvedat až na střechu vozidla. Další variantou pro Vás jsou nosiče jízdních kol na tažné zařízení. Tyto nosiče jsou nejčastěji pro jedno až pět kol. Jejich výhodou je jednoduchá montáž na tažné zařízení a lehká manipulace s jízdním kolem při jeho montáži na nosič. Nevýhodou tak zůstává pouze vyšší pořizovací cena a nutnost mít na autě tažné zařízení.
U všech variant nosičů na jízdní kola je důležité vybírat pouze takové, které mají atest a splňují bezpečnostní požadavky a při jejich montáži postupovat přesně podle návodu výrobce.
předchozí | 1 2 | další |