Vyplývá to z porovnání celkového počtu prodaných a distribuovaných titulů na českém trhu v loňském roce.
Uvedené pořadí (MAFRA, CNC a VLM) platí také v případě podílu vydavatelů na čtenářském trhu, tedy podle počtu čtenářů, které oslovují svými tituly, uvádí MediaGuru.
Z pohledu prodaných nákladů je naopak nejsilnějším subjektem CNC před MAFROU a VLM. Pokud se však do výpočtu zohlední i další tituly, tedy ty zdarma, dosáhne na nejvyšší podíl v celkovém prodaném a distribuovaném nákladu MAFRA. Především díky deníku Metro a týdeníku 5plus2, před CNC a VLM, upřesnil server.
Stejně jako u statistiky prodaného nákladu jsou výsledné podíly ovlivněny auditem Kanceláře ověřování nákladů tisku (ABC ČR). Pokud vydavatelé některé z titulů neuaditují, nejsou ve statistice zohledněny.