„Letová posádka nedodržela sterile flight deck procedures (nebyla pozorná během kritických fází letu) a neprovedla výpočet výkonnosti letounu na přistání. Dále neposoudila rizika a své chyby během přistání,“ stojí ve vyšetřovací zprávě Ústavu pro odborné zjišťování příčin leteckých nehod.
Piloti měli platnou licenci, byli zdravotně způsobilí i dostatečně zkušení pro řízení podobného typu letadla, ale podcenili výpočty, provedli pouze zběžnou přípravu na přistání.
Případ se stal loni v srpnu, Boeing 737 společnosti Travel Service z Řecka nedobrzdil na přistávací dráze a skončil v poli několik metrů za ranvejí. Nikdo ze zhruba 160 lidí na palubě nebyl zraněn.
Nad letištěm v Pardubicích se tou dobou prohnala dešťová přeháňka. „Piloti obdrželi o stavu mokré dráhy jasné instrukce a vždy je potvrdili. Převzali však kontrolu nad přistáním při předem dohodnuté nestandardní rychlosti a nedokázali letoun dobrzdit,“ píše se ve zprávě.
„Viděl jsem, že je dráha mokrá s viditelnými odlesky. Klesání probíhalo normálně, ale bylo těžké určit, zda dosedneme normálně v dotykové zóně. Letoun nebyl dostatečně pomalý a i s maximálním použitím brzd jsme dostali aquaplaning,“ vypověděl kapitán letu.