Od zavedené praxe s nákupními vozíky na mince, která do Česka dorazila s prvními supermarkety už na začátku 90. let, se Tesco rozhodlo ustoupit v rámci postupné přestavby většiny svých hypermarketů na nový formát Tesco Extra. Zatím se změna týká jen dvou již předělaných hypermarketů v Plzni.
„Chceme ještě více zpříjemnit lidem nakupování, aby nemuseli hledat peníze či žetony nebo rozměňovat bankovky,“ uvedla Eva Karasová z vedení společnosti Tesco Stores.
Vozíky bez mincovníků jsou podle jejích slov zcela nové a mají i moderní typ sníženého madla, aby se lidem lépe řídily. Kolik za ně Tesco zaplatilo, Karasová s ohledem na konkurenci odmítla uvést.
Nový formát Tesco Extra je koncipován jako obchod v obchodě, kdy na ploše hypermarketu uvnitř obchodní zóny za pokladnami jsou další malé obchody, například optika, lékárna nebo butiky.
Zaměstnanci musí vozíky uklízet
Tesco letákNavštěvujete rádi prodejny Tesco? Všechny aktuální letáky Tesco a nejlepší nabídky z nich vždy najdete na AkčníCeny.cz. |
Tesco chce během dvou let postupně přestavět většinu svých hypermarketů na Tesco Extra. V Plzni už změnily tvář oba obchody na Rokycanské třídě i na Borských polích.
To, že jsou tam vozíky bez mincí, se projevilo tak, že je lidé přestali parkovat na svá místa. Ve čtvrtek kolem dvacáté hodiny bylo odhadem několik desítek vozíků volně odstavených na parkovišti i přímo mezi regály v obchodě. Karasová uvedla, že zaměstnanci Teska mají za úkol kontrolovat, zda jsou vozíky zaparkovány na své místo, a případně je tam hned uklízet.
Žádný jiný velký řetězec zatím neinformoval, že by se k podobné změně chystal. „V tuto chvíli o zavedení vozíků bez mincí neuvažujeme. Jejich základním účelem je totiž právě udržení pořádku, a na tom si v našich prodejnách zakládáme,“ řekla Gabriela Bechynská, mluvčí sítě obchodů Billa.
Ahold se bojí, že by se mu ztrácelo ještě více vozíků než dosud
Také podle Lukáše Hory ze společnosti Ahold zůstanou ve všech supermarketech a hypermarketech Albert vozíky dál na mince.
„Z našeho pohledu vidíme největší riziko v zabezpečení vozíků proti krádežím a krádežích samotných. Hodnota každého vozíku je několik tisíc korun,“ řekl Hora.
Dodal, že v supermarketech a hypermarketech Albert mají zákazníci k dispozici přibližně 50 000 nákupních vozíků, přičemž ročně se jich kvůli krádežím ztratí šest až deset procent.