AUTOSERVIS

Poradna

Na otázky odpovídá

Porouchalo se vám auto? Nerozumíte svému automechanikovi? S čím spěchat k mechanikovi? Ptejte se v našem AUTOSERVISU odborníků z A.T.U.
Poznámka: Nejde o on-line rozhovor, odpovědi proto očekávejte v následujících dnech.

Nejvíce se ptáte

| všechny dotazy

Poraďte se také

Poraďte se také


Zbývá 1000 znaků.


Toto opatření slouží jako ochrana proti webovým robotům.
Při zapnutém javaskriptu se pole vyplní automaticky.

autoservis
Koupil jsem nove auto v kvetnu 2005.Po 12500km museli vymenit motor.po 18000km na novem motoru opet museli vymenit motor a dnes znovu po 19000km na novem vymenenem -druhem motoru je opet ta sama vada!!Vzdy z duvodu zadreni 4 valce.Jaky mam narok?Mohu vratit vozidlo,kdyz uz bylo 3x opravovano se sejnou vadou?? Kam se mohu obratit?Dekuji
G.Kabele
Rozhodně si myslíme, že pokud se na jednom vozidle objeví stejná závada takového charakteru a velikosti, měl by Vám prodejce vozidla nabídnout nějakou přijatelnou variantu pro řešení tohoto problému. Určitě daný vůz nemůžete bez problémů užívat, tak jak byste chtěl. Pro přesný zákonný postup v případě, že se s prodejcem vozu nedohodnete, se obraťte buď na Českou obchodní inspekci a nebo na DAS - pojišťovnu právní ochrany spotřebitele. Tam Vám jistě nabídnou nejlepší zákonné postupy pro tento případ.
autoservis
Dobrý den, již můj problém nastínil pan MilanP, jenže já mám 3-válec a nedrží volnoběh jak se motor zahřeje.Mám i LPG plyn a dělá to na obojí palivo, při rozjezdu to občas ještě škubne. Jinak otáčky drží, drží a pak to zhasne. Auto jezdí pro autoškolu a nikdo mi nedokáže poradit. Mám Seat Ibizu 1,2 z roku 2003. Děkuji
Pavel K
Provést vyčištění škrtící klapky. Prověřit stav zapalovacích svíček. Provést načtení chybových kodů v řídící jednotce. Proměřit teplotní čidla, jestli jejich hodnoty jsou v pořádku.
autoservis
Dobrý den, dotaz zní: co způsobuje u motoru AUDI 1,9TDI "houpání" otáček při volnoběhu? Cca o 50otáček, pouze někdy a pouze při teplém motoru. Před výměnou rozvodů a nastavení vstř. čerpadla se tak nedělo. Čerpadlo nastaveno v odborném servisu...Děkuji za odpověď!
mautin
Nepíšete, o jaký dieselový motor se jedná. Jestli je to ještě starý typ 66 kW nebo 81 kW. A nebo čerpadlo – tryska 77kW nebo 88 kW nebo 96 kW. Pokud to dělá až po výměně rozvodového řemene, zvážili bychom i možnost nechat ověřit i jeho správné nastavení. Překontrolovat pomocí diagnostického přístroje teplotní čidla a ověřit i možnost netěsnosti vstřikovacích trysek.
autoservis
Máme problém s tachometrem a počítadlem km na Ford Focusu combi 1,6V (1999): zprvu o vypadalo, že tachometr nefunguje (prý častá závada u Focusu) - následovala výměna čidla tachometru, což nepomohlo. On vlastně tachometr funguje, ale ukazuje přesně 4x méně, než by měl (dle diagnostického módu přístrojové desky). Už jsme zkoušeli i výměnu celé přístrojové desky, také bez efektu. Pomůže upgrade softwaru nebo je problém někde jinde...? Předem děkuji za každou radu.
Ivana
Vyměnit čidlo tachometru a nebo přístrojovou desku jsou skutečně dvě varianty, které se nabízejí jako první. Důležité je, aby se použily správné typy a byla správná montáž. Pokud, jak píšete, tato oprava nepomohla a použili jste skutečně ty správné díly, zůstává už pouze možnost výměny kolečka v převodovce.
autoservis
Dobrý den, vlastním Ren. Megane r.v. 2000, 1,4 16V. Můj problém spočívá v tom, že auto škube, zejména u studeného motoru a nemá potřebný výkon (průměrná spotřeba 8 l, což mi připadá dost). Po výměně svíček žádná změna. Dále již byl vyměněn potenciometr škrtící klapky. Kromě toho jsem také měnil rozvodový řemen a kladky. Z různých diskusí jsem vyčetl, že to může dělat např. váha vzduchu. Auto jsem měl i v servise Ford a vše prý je OK a doporučili použít občas přípravek na čištění ventilů. Ani to však nepomohlo. Prosím poraďte. Děkuji.
Luboš
Škubání studeného motoru může způsobovat také např. zapalovací cívka, kdy je na tomto motoru na každé zapalovací svíčce jedna. Doporučujeme je nechat přeměřít, jestli jejich hodnoty odpovídají správným hodnotám. S tím bude jistě spojena revize zapalování. Můžeme také nechat prověřit chybovou paměť řídící jednotky.
autoservis
Dobry den. Me dotazy se tykaji Skoda Fabia Combi SDI, 2004.: 1. Jak casto menit motorovy,brzdovy olej a jaky motorovy olej je nejlepsi? 2. Po kolika kilometrech je vhodne jit na servisni prohlidku a co vsechno mam od ni ocekavat (finance?) 3. Pri chladnejsim motoru se ozyva mirne svihani, ktere se meni s otackami motoru. Auto ma 90k km - je cas na vymenu rozvodu? 4. Klimatizace nefunguje jak by mela - mala ucinnost. Muze to byt cidlem nebo spise naplni klimy? Jak narocna je oprava? Diky mnohokrat a preji hezky den!
JiriP
Je důležité dodržovat předepsané servisní prohlídky a navštěvovat servis, který má k dispozici předpis od výrobce, kde se přesně udává, jaké servisní úkony se musí v daných kilometrech udělat a co je podle výrobce třeba vyměnit. Hodně se to samozřejmě liší, jestliže Vaše auto je nastavené na servisní intervaly po 15 000 km, nebo jestli Vaše vozidlo má tzv. prodloužený servisní interval (až 30 000 km). Z toho také vyplývají rozdílné ceny za prohlídky a rozdíl v použitých náhradních dílech (hlavně v motorovém oleji). Pro Vás je důležité sledovat palubní počítač, který Vás automaticky informuje o tom, že je na Vašem voze nutno vykonat servisní prohlídku. To se také týká i výměny motorového oleje, je zapotřebí hlídat si předepsaný interval výměny. Nejlepší olej je ten, který je předepsaný výrobcem vozu. Konkrétně pro Váš vůz je to syntetický olej s normou VW50500 pro standardní servisní interval a VW50601 nebo VW50700 pro prodloužený servisní interval. Tyto normy jsou uvedeny na baleních motorových olejů. Problémy se šviháním za studeného motoru jistě vyřešíte návštěvou v servisu. Předepsaný výměnný interval pro rozvodový řemen je dle výrobce po 150 000 km nebo po 4 letech, podle toho, co nastane dříve. Pokud má klimatizace Vašeho vozidla malou účinnost, určitě jako první doporučujeme nechat provést její kompletní údržbu. To znamená test její funkčnosti, doplnění chladícího media R 134a, kam se přidává i olej pro mazání kompresoru klimatizace. Tuto činnost doporučujeme nechat udělat každé dva roky. Jen tak zajistíte správnou funkci klimatizace a předejdete jejím případným závadám. Určitě Vám také doporučíme nechat provést její dezinfekci, která se doporučuje nechat udělat jednou ročně.
autoservis
Po nastartování Peugeotu 106 roku výroby 1998 začnou klesat otáčky a většinou motor chcípne, pokud neudržuju otáčky plynem. Po rozjezdu asi tak 2-3 minuty motor hůže táhne a při řazení a sešlápnutí spojky naopak zůstává ve vyšších otáčkách. Stává se to ale pouze při venkovních teplotách kolem 20 stupňů a výše, v zimě je vše v pořádku a pokud je motor zahřátý z předchozí jízdy, také je vše v pořádku. Diagnostika ukázala chybu "Teplota chladící kapaliny", v servisu vyměnili příslušné modré čidlo, ale nic to nevyřešilo. Děkuji za odpověď.
Pavel
Pokud určíme jako vyníka závady čidlo chladící kapaliny (jeho hodnoty se dají vhodným diagnostickým přístrojem změřit), doporučujeme v případě jejich nefunkčnosti provést jejich výměnu. Pokud Vám již byla provedena výměna (modrého) čidla – to by mělo být čidlo pro ukazatel chladící kapaliny. Na motoru je ještě čidlo přímo na hlavě válců a je určeno pro motor – řízení vztřiku. Pokud je špatné, vyměňte ho také, mohlo by tuto závadu ovlivňovat.
autoservis
Dobrý den, zajímal by mě prosím Váš názor na zajíždění syrového motoru. Jedni říkají prvních 3000 km točit max. 4000 ot./min poté bez ohledů, druzí nabádají k okamžitému vytáčení od 0 najetých kilometrů (samozřejmě po zahřátí). V mém případě se jedná o motor 1.4 16V v Grande Puntu.. Děkuji za radu
Honza Z. Prahy
Tuto instrukci si ve většině případů přečtete v manuálu k vozidlu, kde se výrobce zmiňuje i o tom, jak správně zajíždět nový motor. Určitě je důležité, jak uvádíte, aby motor byl správně zahřátý na provozní teplotu, aby byl motorový olej na všech částech motoru, protože většina opotřebení motoru vzniká během startu a během chodu za studena.
autoservis
Dobrý den.mám ford fiestu r.v.1997,1.3 a mám problém,že auto topí,ale když se voda ohřeje tak auto přestane topit.
jan
Doporučíme překontrolovat celý chladící systém. Těsnost, správné množstvý chladící kapaliny. Překontrolovat správnou funkci termostatu, popř.provést jeho výměnu. Pokud to nepomůže, necháme překontrolovat správnou funci vodního čerpadla. Ověříme průchodnost tělesa topení a správnou funkci kohoutu topení.
autoservis
Dobry den potrebuji poradit, koupil jsem vozidlo Lancia dedra 1,8 r.v.1990, pri evidencni kontrole bylo zjisteno, ze nesouhlasi vin karoserie, v ceskem velkem tp bylo jine cislo nez na karoserii, ovsem v prilozenem originale nemeckeho TP, je presne to cislo co je na karoserii, co se da ted s timto delat?
mirek
S tímto Vám určitě rádi poradí na Stanici technické kontroly. Určitě bude následovat odlišný postup v případě, že došlo k chybě při zápisu českého TP a nebo jestli má Vaše vozidlo skutečně jiné VIN a pak by se jednalo o přestavbu a nutnost žádat o změnu zápisu. Každopádně se připravte na problémy. Při koupi vozidla je kontrola správnosti VIN na vozidle to nejdůležitější.
autoservis
Dobrý den, mam ford escort 1,4 94. Pred rokem jsem boural (borec mi nedal prednost a napalil do meho praveho predniho rohu) Byl pohly motor a temer vsechno...nechal jsem auto opravit, karosar udajne udelal i geometrii, kdyz jsem sel ale na geometrii po prezouvani na zimni kola tak me rekli ze mam tlumic nebo ěhlici na prave strane ohlou nebo pohlou o 2,5 stupne. Tak jsem si sehnal pouzitou dobrou těhlici a nechal ji vymnenit. Pak jsem sel tedy na geometrii a bylo me receno ze je to o trochu lepsi, ze uz je to "jen" o 2 stupne. Nevim si rady co mam delat. Jestli sehnat jen pouzity dobry tlumic, nebo koupit zrovna vsechny nove... Netusim kde by mohl byt problem, jestli treba nebude pohla cela naprava nebo co... Moc se mi do toho ata uz vrazet nechce. (mimochodem, pri prezuti na zimni kola, zacalo rizeni tahnout doleva, to ale zrejme bude kolama ze ano?) Dekuji za odpoved.
Tomáš T.
Možností, co může tento problém způsobovat, je celá řada. Pokud bylo potřeba vyměnit těhlici, určitě mohlo dojít i k ohnutí tlumiče. Pokud ano, určitě nedoporučujeme montovat na vozidlo tlumiče již používané. A určitě doporučujeme vyměnit oba dva. Možnost, že je pohnutá celá náprava, je samozřejmě také možná. Může být ohnuté i rameno…Možností je docela dost. Určitě provést důkladnou kontrolu. Bohužel s investicí určitě počítejte. To, že Vám to po přezutí táhne do strany, je skutečně s největší pravděpodobností způsobeno pneumatikami.
autoservis
Dobrý den, mám Škodu Felicii 1.3 na LPG.Při jízdě (na LPG) setrvačností auta nebo vyřazením a než dám jiný rychlostní stupeň, tak mi občas "chcípne" motor.Myslím, že na benzín to taky občas udělá.Nevíte čím by to mohlo být? Děkuji...
Honza
Nejčastěji způsobuje tuto závadu zanesená škrtící klapka. Doporučujeme jí vyčistit a provést její základní nastavení.
autoservis
Dobrý den, rád bych se zeptal na následující věc. Mám Suzuki Swift z roku 1994. Při jízdě po rovné silnici a směrem rovně, mi "něco klepe" v přední části auta. Při sešlápnutí brzdy, ať už je mírné, obyčejné či náhlé a silné klepání přestává, stejně tak při jízdě do zatáček. Mohl byste mi prosím poradit? Předem děkuji za ochotu a laskavost. Přeji hezký den.
Michal
Tak v první řadě nechat překontrolovat stav přední nápravy. Její uložení, silentbloky, ramena, čepy. Také stav tlumičů pérování včetně jejich uložení. Nechte také překontrolovat stav předních brzd a to včetně bezproblémové funkce předních brzdičů. Stává se, že cvakají brzdové destičky, pokud dojde k jejich uvolnění v uložení v brzdovém třmenu.
autoservis
Dobrý den, mám AUDI A4 02 .. mám problém se zabržděným levým předním kolem ve směru jízdy. kolo je vždy po jízdě extrémně zahřáté a průměrná spotřeba vzrostla o 2 litry.. auto při mírném klesání na neutrál nezrychluje jako vždy,ale dalo by se říct, že spíše zpomaluje. mám vyměněné přední kotouče, desky, hadice, brzdovou kapalinu a opravnou sadu na třemnech.. na diagnostice řídící jednotka brzd (ABS) nehlásí chybu. co ještě může způsobovat tuto závadu ?
Mirek
Doporučujeme provést kontrolu brzd na válcové zkušebně, kde se dá ověřit jakou silou přední kola brzdí a jestli skutečně levé kolo přibržďuje. Znovu překontrolovat, jestli brzdový třmen funguje mechanicky a jestli se váleček v třmenu brzdy lehce vrací. Ověříme také volnou pohyblivost držáku třmenu, jestli se na čepech lehce pohybuje a není zatuhlý. Ověříme také správnou funkci regulátoru brzdnáho tlaku.
autoservis
Dobrý den, mám Renault Megane roku 1998 a při jízdě mi začne svítit kontrolka airbagu, po chvíli opět zhasne a takhle se to furt opakuje,nevíte čím to? Děkuji
Kamil M.
I Vám doporučíme nechat prověřit, zda je nějaká hláška o závadě na airbagu uložena v řídící jednotce vozidla. Jinak můžeme doporučit prokontrolovat veškeré elektrické spoje a konektory na elektroinstalaci všech airbagů Vašeho vozu.
autoservis
Dobrý den ,při startování za studena i za tepla se občas ozývá výstražné pípání,ale žádná kontrolka se nerozsvítí.Motor běží pravidelně. V servisu na garan.prohlídce nic nezjistili.Jedná se o Fabii 1.2 htp 47kw 2004.Děkuji
Radek
No tak to těžko odpovědět. Obvzlášť, pokud nesvítí žádná kontrolka. Jediné co nás napadá je možnost při startech, kdy se ozývá pípnutí, by mohlo v nádrži malé množství paliva a daná signalizace by nám dávala o tom signál. Pak by svítila pouze kontrolka paliva na ukazateli jeho stavu. Zkuste to vypozorovat. Jinak můžeme doporučit provést kontrolní načtení chybové paměti na diagnostickém přístroji.
autoservis
Dobry den, pri brzdeni mi boucha neco od zadni napravy. Nechal jsem vymenit vsechny silentbloky, tlumice, a dokonce i komplet bubny,loziska,a pakny. Samostavy zustali puvodni, avsak asi za 200km to zacalo opet bouchat pri brzdeni,nekdy i jemne pri normalni jizde v urcite rychlosti. Chtel jsem nechat reklamovat bubny avsak bylo mi receno ze jsou 100procentne v poradku a jsou kulate-videl sem je vypadali jako fungl nove, ukazali mi i vnitrek ze byl vymenen. Nenechal jsem to tedy reklamovat protoze mi bylo receno ze to bude trvat prez 14dni a ja se bez auta neobejdu. Chci se zeptat co to muze bouchat??? Mam Peugeot 305td z 95 PS:Jde to od zadu kdyz zatahnu rucni brzdu za jizdy cuka to taky... Diky Jirka
Brzdy
Tak to je opravdu divné, když jste již toho tolik vyměnil. Pokud to jde skutečně od zadní nápravy a nepřenáší se to třeba z nápravy přední, mohlo by se také jednat o vůli v zadní skrutné tyči. Uvnitř je uložena v pouzdrech a pokud se na nich udělají vůle, může to začít nepříjemně klepat. Doporučujeme provést její podrobnou kontrolu. Určitě zkontrolujte také stav zavěšení výfuku, jestli klepání nemůže způsobovat právě on.
autoservis
Ahoj,dnes jsem byla na stk a neprosla jsem emisi.Prej me Clio 1.2 r.v.1991 vypousti hodne co2 a mam si vymenit katalizator,ale na parkovisti me zastavil jinej mechanik z Stk a rekl mi ze se mam na katal. vykaslat ze pry staci vymenit svicky,vymenit olej a vycistit filtr.Auto je jinak uplne v poradku,muzete mi poradit co mam delat?Diky
Lucie
Pokud Vaše vozidlo nesplnilo při měření emisní normu pro povolené množstvý škodlivých zplodin CO2, skutečně to svědčí o špatné funkci katalyzátoru, který má za úkol tyto zplodiny zachytávat. Určitě by pomohlo katalyzátor vyměnit, což není zrovna levná záležitost. Výměnou motorového oleje a filtru, svíček, vzduchového filtru a seřízením motoru určitě můžete hodnoty CO 2 vylepšit. Otázkou ale zůstane, jestli to bude stačit pro splnění normy pro množstvý výfukových zplodin Vašeho automobilu.
autoservis
Ahoj,dnes jsem byla na stk a neprosla jsem emisi.Prej me Clio 1.2 r.v.1991 vypousti hodne co2 a mam si vymenit katalizator,ale na parkovisti me zastavil jinej mechanik z Stk a rekl mi ze se mam na katal. vykaslat ze pry staci vymenit svicky,vymenit olej a vycistit filtr.Auto je jinak uplne v poradku,muzete mi poradit co mam delat?Diky
Lucie
Pokud Vaše vozidlo nesplnilo při měření emisní normu pro povolené množstvý škodlivých zplodin CO2, skutečně to svědčí o špatné funkci katalyzátoru, který má za úkol tyto zplodiny zachytávat. Určitě by pomohlo katalyzátor vyměnit, což není zrovna levná záležitost. Výměnou motorového oleje a filtru, svíček, vzduchového filtru a seřízením motoru určitě můžete hodnoty CO 2 vylepšit. Otázkou ale zůstane, jestli to bude stačit pro splnění normy pro množstvý výfukových zplodin Vašeho automobilu.
autoservis
Dobrý den vlastním vůz Seat Leon r.v. 2002 motor 1.8T 132kw a trápí mě toto. Problém se začal projevovat nástupem podzimu kdy teploty klesly pod 6 st. Při studeném startu (auto přez noc venku), motor naskočí normálně, ale při rozjezdu s nižšími otáčkami (pod 2000) začne škubat.Na volnoběh kolísaj otáčky mezi 750-1000 a na plyn motor nereaguje a zdá se jako kdyby ke všemu běžel na 3V. Stačí motor chcípnout a opět nastartovat, popřípadě několikrát prošlápnout plyn než se to chytne... pak mužete v klidu odjet a auto šlape jak hodinky celej den. Docela to poránu rozčiluje. Auto má najeto 110l km, na VAG žádný chyby zaznamenány nejsou.Zatim jsem měnil 4 cívky,4 svíčky,čidlo chl. kap. a paliv filtr. Škrtící klapku sem zatím nečistil. Jak jsem brouzdal po internetu tak je to celkem částy jev u těchto motoru ale zatím jsem nikde nenašel uspokojující radu.
Logi
Nevím, jestli Vám dokážeme dát uspokojivou radu. Doporučíme nechat ještě prověřit veškeré elektrické spoje a kontakty, konektory, popřípadně provést jejich vyčištění a ošetření vhodným přípravkem na odpuzování vody a konzervaci. Určitě nechte vyčistit i škrtící klapku.